اقتصادی

کمبود بلیت هواپیما و قطار/ شهرهای جنوبی پرتقاضا شدند

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از افزایش تقاضا برای سفر در تعطیلات پیش‌رو به نیمه جنوبی کشور و متعاقب آن، کمبود بلیت هواپیما و قطار خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، مصطفی فاطمی فیروزآبادی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و ایجاد تعامل با دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و تشکل‌های تخصصی گردشگری اقدامات اجرایی برای استفاده بهینه از  تراکم تعطیلات در فصل زمستان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها نیز در حالت آماده باش هستند تا با تامین نیاز گردشگران زمستانه در همه سطوح، فرصت فراهم شده را به شکلی مطلوب مدیریت کنند.

فاطمی با تاکید بر این‌که هم‌اکنون با حجم ترافیک تقاضای سفر در نیمه جنوبی کشور روبه رو هستیم، گفت: تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی در جزایر خلیج فارس، مناطق آزاد و شهرهای جنوبی کشور از جمله کیش، قشم، چابهار، هرمزگان، فارس، یزد و همچنان قرار گرفتن استان‌های شمالی، از جمله مازندران و گیلان در مقاصد اصلی گردشگران زمستانه باید در پیش فرض مدیریت و برنامه‌ریزی سفر هموطنان قرار گیرد تا به طور حتم پیش از انجام سفر، محل اقامت خود را رزرو و هماهنگی و سپس با توجه به در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا اقدام به عزیمت کنند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به این‌که هم‌اکنون به دلیل انبوه سفرهای زمستانی با کمبود بلیت خطوط هوایی و ریلی مواجه هستیم، گفت: با توجه به این‌که شرکت هواپیمایی و راه‌آهن، از جمله اعضای اصلی در کنار ۲۲ دستگاه عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر هستند، در حال رایزنی و حل موانع پیش رو هستیم.

فاطمی همچنین در تعامل با سایر دستگاه‌ها، یادآور شد: پیگیری برای فعال شدن کمپین ۳۰- ۶۰ با مفهوم برپایی ایستگاه‌های مشترک اعضای ستاد سفر از جمله هلال‌احمر، راهور، امداد و نجات در مبادی ورودی استان‌ها یکی از عوامل مهم در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای به شمار می‌آید چرا که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد تصادف‌های رانندگی منجر به مرگ در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: انجام سایر امور از جمله تسریع در فعالیت‌های عمرانی در سطح شهرها، اعلام امکانات پشتیانی شامل مراکز اسکان اضطراری و اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی استان‌ها و نیز در اولویت قرار دادن نیازهای جاری گردشگران زمستانه از امور ابلاغ شده به ستادهای اجرایی خدمات سفراستان‌ها بوده است که با همکاری دستگاه‌های عضو و به صورت فرابخشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا