اقتصادی

کمبود قطعه نداریم/ تسهیلات ارزان قیمت، راه خروج از رکود

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی ، کمبود قطعات در صنعت را تکذیب کرد و تجهیزات ارزان از دولت خواست تا تقاضای تولید را تحریک کند.

به گزارش گزارشگر یک ، اخیراً اخباری مبنی بر کمیابی برخی از قطعات لوازم خانگی و واردات قطعات با بار منتشر شد ، اما انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی آن را رد کرد.

در همین رابطه حمیدرضا غزنوی در گفت وگو با گزارشگر یک ، اظهار داشت: به عنوان یک قاعده ، واردات قطعات برای تولید لوازم خانگی با چمدان مربوط به واحد زیر پله است و با کمبود قطعات روبرو است.

به گفته وی ، تحریم ها و مشکلات عرضه و تقاضای ارز هنوز وجود دارد ، اما مقیاس و محرک های اقتصادی شرکت های بزرگ لوازم خانگی آنقدر زیاد است که جابجایی یک قطعه در چمدان پوچ است.

به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی ، شرکت های بزرگ اقتصادی با وجود تحریم ها ، بیماری عروق کرونا و شرایط سخت برای واردات قطعات داخلی و خارجی و مواد اولیه ، اما با هزینه بیشتر ، تمام تلاش خود را انجام می دهند. به همین دلیل است که صنعت بزرگ لوازم خانگی صنعت لوازم خانگی نحوه کاهش تحریم ها و دور زدن تحریم ها را آموخته است ، اما برخی از مشاغل کم درآمد ممکن است برای تولید مشاغل کم هزینه و پایین دستی تلاش کنند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت هایی که بیش از 10 هزار کارمند دارند ، گفت: برخی شرکت ها روزانه 3000 ماشین لباسشویی یا یخچال در کنار هم تولید می کنند. صنعت لوازم خانگی تغییر کرده و تولید آن نسبت به سال 1398 در سال قبل حدود 78 درصد و در سه ماه نخست امسال 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

غزنوی افزود که اقتصاد مقیاس برای مشاغل و صرفه جویی در مقیاس مهم در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی مهم است و این صنعت باید بتواند در مرحله جهانی رقابت کند و اندازه مطلوبی داشته باشد. به عنوان مثال ، در صنعت یخچال و فریزر ، ممکن است یک کشور به حدود 1.5 میلیون واحد نیاز داشته باشد و این صنعت باید نیازهای بازار را برآورده کند. مقیاس این رقم یک میلیون و 500000 دستگاه است. اگر شما سه محرک اقتصادی دارید ، هر کدام قادر به تولید 500 واحد هستند ، منظور شما صرفه جویی در مقیاس در سطح شرکت است. اگر خروجی شرکت کمتر از این عدد باشد ، مقیاس رعایت نمی شود. بنابراین ، همه سرمایه گذاری ها باید در مقیاس بزرگ انجام شود.

به گفته وی ، در شرایط بازار امروز ، صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی به مقیاس نزدیک می شود. این بدان معناست که یک کارخانه با سه نوبت می تواند کار را با هزینه کمتری انجام دهد زیرا باید همان هزینه ثابت را انجام دهد ، اما هنگامی که یک شیفت فعال است منابع را هدر می دهد. به عبارت دقیق تر ، این بدان معناست که صنعت لوازم خانگی نزدیک به مقیاس است زیرا در حال حاضر شرایط کار با هزینه ثابت سه نوبت را دارد.

در نتیجه ، غزنوی گفت ، برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ، بازاریابی و رضایت مشتری باید به مقیاس اقتصادی برسید. اگر مقیاس بزرگ باشد ، هزینه سربار بر عدد تقسیم می شود تا قیمت پایین بیاید و رضایت مشتری افزایش یابد.

وی همچنین به رکود بازار اشاره کرد و گفت: اما در مورد ازدواج ، مصرف وجود دارد. بخشی از رکود ناشی از اوضاع سیاسی منتهی به تشکیل دولت جدید بود که با انتصاب وزیران به پایان رسید.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی معتقد است که قیمت محصولات بالا است و دولت باید تسهیلات مقرون به صرفه ای را برای تحریک تقاضای تولید فراهم کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا