سلامت و دانش

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، سند کمک مالی روز سه شنبه توسط دکتر دکتر نماینده سازمان جهانی بهداشت منتشر شد. سید جعفر حسین و آقای سفارت ایران. این در رویداد هیروتاکا ماتئو اعلام شد. معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ژاپن، جمهوری اسلامی ایران، دکتر جلال نائلی حضور داشت.

این پروژه 6.3 میلیون دلاری شش دستگاه ام آر آی را برای گسترش ظرفیت کووید-19 در کشور خریداری می کند. این دستگاه در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می‌شود و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت مسئولیت کلیه مراحل آماده‌سازی، تحویل و آموزش را بر عهده دارند. .

دکتر جعفر حسین با تشکر از حمایت های مالی دولت و سفارت ژاپن برای بهبود نظام سلامت کشور در مقابله با کووید-۱۹، گفت: جمهوری اسلامی ایران به اپیدمی کووید 19 به ویژه در زمینه تشخیص و درمان کمک خواهد کرد. وی گفت: «تجهیزات MRI که سازمان جهانی بهداشت (WHO) با این یارانه خریداری می کند، نه تنها در پاسخ به کووید-19، بلکه در درازمدت از سایر بیماری ها نیز استفاده می شود.

ماسیو، معاون سفارت ژاپن در ایران گفت: “عفونت کووید-19 به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و نه تنها زندگی انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز تهدید می کند.” از ابتدای شیوع این بیماری، دولت ژاپن احساس کرد که برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن تأثیر اجتماعی-اقتصادی این بیماری، یک واکنش فوری ضروری است.

وی گفت: من معتقدم این شش دستگاه MRI از طریق تشخیص و درمان در سراسر کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارت وی است. وی خاطرنشان کرد: دانش و مهارت ژاپن در این زمینه می تواند نقش مهمی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از این مراسم، معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت، دکتر. نایلی از حمایت های قبلی و کمک های مالی دولت ژاپن به وزارت بهداشت ایران تشکر کرد و همکاری های فعلی و آتی به نیازمندان کمک خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی سفارت ژاپن در ایران نیز با قدردانی از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان بهداشت جهانی برای غلبه بر کووید-۱۹، ابراز امیدواری کرد که جهان بر این بیماری فائق آید. COVID-19 در اسرع وقت. چالش های ناشی از این بیماری همه گیر N.

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن توسط سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، به دولت ژاپن کمک کرده است. برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ. کمک های اهدایی که تاکنون در ژاپن انجام شده است شامل بخشی از هزینه خرید سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزر گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین دستگاه های آنژیوگرافی بیلوب و سیستم های رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن همچنین در ژوئیه 2021 حدود 3 میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواکس در اختیار ایران قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا