عمومی

گام بلند دیگر در موسسه رویان برداشته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

دکتر امیر علی ها میدی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سالن کنفرانس موسسه رویان اظهار داشت: سرطان یکی از مشکلات سیستم بهداشتی در هر کشور در جهان است و از بین همه سرطان ها ، تومورهای بدخیم مغزی به طور کلی پاسخ خوبی نمی دهند. میزان مرگ و میر ناشی از تومورهای مغزی بیشتر است و درمان آن دشوارتر است ، زیرا درمان یا وضعیت ، قرار گرفتن در معرض ویروس یا اشعه را به یک مشکل تبدیل می کند.

او اضافه کرد: “استفاده از سلولهای ایمنی برای درمان تومورهای مغزی می تواند امید به درمان این بیماران و دیگر بیماران سرطانی را افزایش دهد. بنابراین ، حدود 5 سال پیش مطالعه این فناوری در موسسه رویان با همکاری دانشکده پزشکی تهران انجام شد. ما سلولهای ایمنی از هم جدا و فعال شدند.

دکتر حمیدیه گفت: “در این مطالعه سلولهای ایمنی از بیماران و اعضای خانواده با بیشترین تجربه ژنتیکی جدا و سپس با جدا شدن از سلولهای کشنده طبیعی 100٪ تمیز در موسسه رویان از خون غنی شدند. صحت سلول. پس از تأیید ، وی به بیمارستان مرکز پزشکی کودکان دانشکده پزشکی تهران و بیمارستان هورداد 15 دانشکده پزشکی گلستان منتقل شد و در آنجا بیمار به وی آمپول زد.

او اضافه کرد: “برای ارزیابی ایمنی این درمان ، ما عوارض ناشی از تزریق سلول در بیماران را ارزیابی کردیم. نتایج عوارض این درمان ها در پنج بیمار مبتلا به تومورهای مغزی گلیوبلاستوما نشان داد که استفاده از این سلول ها بی خطر و بدون عوارض جانبی است.”

دکمه بازگشت به بالا