فرهنگی

گردآوری ۴۵۰۰ اثر از دانشمندان و عالمان جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی

مجموعه 4500 اثر دانشمندان و دانشمندان جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی

گزارشگر یک / قم مدیر عامل بنیاد تحقیقات اسلامی آستان قدس رضوی از جمع آوری 4500 اثر دانشمند و دانشمند از جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی ظهر امروز در یک نشست مطبوعاتی در یک کنفرانس مطبوعاتی با ارائه کارهای سید مرتضی علم الهدی در کنفرانس بین المللی این عالم برجسته در قم ، روزنامه نگار و گروه رسانه ای این نشریه را ارائه دادند از 60 اثر و چهل نشست کنفرانس برای نخبگان ، محققان و اندیشمندان برگزار می شود.
وی گفت: سید مرتضی ملقب به شریف مرتضی و علم الهدی از علمای علمی شیعه قرن 5 و 4 است. وی همچنین معاصر دانشمندانی چون شیخ مفید و شیخ طوسی است.
مدیر عامل بنیاد تحقیقات اسلامی آستان قدس رضوی گفت که سید مرتضی علم الهدی در کار خود مبتکر بود و نقش مهمی در تلفیق ادیان داشت. ، تاریخ و تفسیر و ادبیات اسلامی نیز ابتکاری هستند. کارهای او بی نظیر است و در عقلانیت دینی در نزدیک شدن دین نقش مهمی داشت.
وی ادامه داد: “رهبر معظم انقلاب بر تجزیه و تحلیل شخصیت و اندیشه های علمی خود متمرکز شدند ، و توصیه کردند که هرچه بیشتر کار این جهان بزرگ را برای تبیین شخصیت این جهان برجسته معرفی کند. بنابراین ، 40 اثر برجسته در مورد این آستان قدس رضوی در درخواست دارالحدیث ، کار در این زمینه در حال بررسی و نهایی کردن کار این دانشمند ، بررسی مسائل فنی و عربی این اثر است.
حجت الاسلام مرویان حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای مهم این آستان مقدس در جمع آوری نوشته ها و آثار مهم جهان برجسته جهان اسلام و شیعه گفت: آستان قدس رضوی در حال جمع آوری و معرفی آثار مهم طی 35 سال گذشته ، بیش از 4500 اثر از دانشمندان برجسته این حوزه تولید شده است و آنها را در دسترس محققان و محققان قرار داده است.
وی این آثار را مهمترین آثار متمدن زیرساخت های فرهنگی جهان اسلام معرفی کرد و گفت: “با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه دانشمندان و دانشمندان ما به تمدن در مرحله دوم انقلاب ، این موارد نیز می تواند در کار تمدن گنجانده شود.” نقش مهمی دارد.
“مطالعه یكی از دانشمندان بزرگ اسلامی كه در معرفی اندیشه اسلامی و مكتب اهل بیت (ع) نقش مهمی دارند ، کاری دشوار ، طولانی و پرهزینه است ، اما خوشبختانه آستان قدس رضوی و این آستان مقدس بنیاد مطالعات اسلامی در اسلام گام های مهمی در این زمینه برداشته است.
به گفته مرویان حسینی ، آثار شوشتری و حسین هندی در اوایل دهه 1400 منتشر خواهد شد.
من باید بگویم؛ اثر برجسته سید مرتضی علم الهدی به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی سال و کتاب سال حوزه انتخاب شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا