ورزشی

گل‌محمدی: فوتبال‌مان شبیه دورهمی است

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک: یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار مقابل جوبهان در هفته یازدهم لیگ برتر گفت. بازی در پیش رو داریم.” فردا با تیمی بازی می کنیم که هم تجربه خوبی دارد و هم جوانان خوبی در ترکیب. این تیم کادر فنی باتجربه و خوبی دارد و به مهدی تارتار تبریک می گویم که تیم بزرگی را ساخته است. البته برای ما مهم این است که 3 امتیاز این دیدار خانگی را بگیریم و امتیاز کلی بازی را به دست آوریم، با تمرکز بالایی بازی خواهیم کرد.
او فردا هم در مورد سه امتیاز صحبت کرد. فردا یک بازی مقابل تیمی سریع داریم که می تواند هر تیمی را با بازی در پشت زمین آزار دهد. سعی می کنیم فضا را ببندیم و اجازه ندهیم تیم های حریف از زمین ما عبور کنند تا به موقعیت ها برسند. هدف اصلی ما کسب 3 امتیاز است که فقط با تلاش بیشتر و تمرکز بالا به دست می آید و در این بازی حق نداریم اشتباه کنیم زیرا جبران آن در لیگ سخت است. هر تیمی برنامه و سازماندهی دفاعی خوبی دارد. تیم ها باید بتوانند با فاصله بسیار کم یا بدون فاصله بین تیم ها، با حداقل خطا و استفاده از فرصت های گلزنی، به سه امتیاز دست یابند. امیدوارم خوب بازی کنیم. ما در زمین خود بازی می کنیم و برای هر دو تیم سخت کار می کنیم اما باید بتوانیم از فرصت های خود برای کسب سه امتیاز استفاده کنیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره احتمال حذف پرسپولیس از آسیا در صورت عدم تایید مدارک سرخابی از سوی AFC گفت: متاسفانه مشکل بزرگی است که در فوتبال ما وجود دارد. تنها چیزی که از مراسم یا گردهمایی گذشته به یاد دارم این بود که همه به هم تبریک می گفتند، می بوسیدند و همدیگر را در آغوش می گرفتند! مجوز صادر شد و همه خوشحال شدند. الان می دانم چه شد و نتیجه این شد که گفتند ممکن است مجوز صادر نشود. اینها مسائل پرسپولیس و استقلال در چند سال اخیر است و نمی دانم چرا افرادی که قبلا در فدراسیون بودند توانستند مجوز حرفه ای بگیرند. امسال این اتفاق نیفتاد. این تعجب آور است.
گل محمدی فوتبال ایران را احمق خواند و گفت: باید بگویم که در کل این اتفاق به خاطر ساختار بیمار فوتبال ایران است. این ابزارها قابل پیش بینی هستند، که در حال حاضر ناگفته نماند. این مشکلات سالهاست که وجود دارد و اکنون در اوج خود قرار دارد. ما عمدتاً نام فوتبال حرفه ای را داریم، اما در واقع سیستم و ساختار باشگاه و فوتبال ما در آسیا عقب افتاده است. وقتی در زمین با تیم های حریف دور از خانه بازی می کنیم، فقط می فهمیم که امکانات، ساختار و سازمان دهی چیست. فوتبال ایران به دوران نزدیک شده است! نمی دانم چه بگویم، من به عنوان کادر فنی و مربی کارم را انجام می دهم و مدیران، مسئولان و افرادی که در فوتبال تصمیم می گیرند نباید شرایط را برای این اتفاق فراهم می کردند. نام‌های پرسپولیس و استقلال به اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توانند در آسیا توپ بزنند و شاید برای فوتبال ما اهمیتی نداشته باشند، اما نبود پرسپولیس و استقلال باعث می‌شود آسیا آسیب ببیند و اعتبار بازی زیر سوال برود. . .
رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در اصفهان حضور داشت و با مربیان باشگاه جوبهان دیدار کرد، این اتفاق قبل از بازی با صنعت نفت آبادان و حضور رئیس فدراسیون در اردوی آبادانی ها رخ داد و اتفاق عجیبی افتاد. بازی ای که داور اشتباه کرد گفت نمی دانم تلاش می کنیم اما شکل کار زیبا نیست در بازی ما با صنعت نفت یک اتفاق افتاد و نمی دانم چرا این اتفاق افتاد. ما روی بازی با فولاد تمرکز می کنیم و این مسائل را نادیده می گیریم.
وی گفت: پرسپولیس با از دست دادن فرصت گلزنی در نیمه اول، در نیمه دوم با تغییر به گل رسید. هر دو تیم در ابتدای بازی با احتیاط بیشتری بازی می کنند اما در نیمه دوم اوضاع تغییر می کند. پرسپولیس تیمی است که نیاز به شروع خوب دارد و در گذشته 30، 30 گل زده و حتی گل های خود را افزایش داده است. در موقعیت یابی بد نبودیم و در نیمه اول موقعیت های خوبی داشتیم، اما امیدوارم بتوانیم در نیمه اول گل های بیشتری به ثمر برسانیم.
گل محمدی درباره تصمیم کمیته انضباطی درباره بازیکن گابنی و سوالاتی درباره امتیازاتی که به استقلال و سپاهان رسیده است، اظهار کرد: همه جوانب لیگ را در نظر بگیرید.» نباید موردی پیش بیاید که یکی دو بازی اتفاق بیفتد و بخواهیم بیشتر پیروز شویم و به تیم های سخت کوش امتیاز بدهیم، باید رأی غیرمخرب برای هر دو تیم باشد و این یک اصل است که باید در نظر گرفته شود.
مدیر تیم ملی فوتبال پرسپولیس گفت: پنجره نقل و انتقالات باشگاه به تازگی باز شده است اما طبق مورد قبلی ممکن است مشکل دیگری برای باشگاه ایجاد شود، قبلا چه تدابیری برای رفع نیازهای پرسپولیس اندیشیده اید. پنجره‌ها دوباره بسته می‌شوند؟ “امیدوارم تا آن زمان چیز خاصی نباشد. متأسفانه ما یکی از بازیکنان تاجیک خود و دیگری را که هنوز ITC برایش صادر نشده است، از دست داده‌ایم. از نظر قانونی ممکن است فقط پنجره‌هایمان باز باشد، اما نمی‌توانیم از خود استفاده کنیم. بازیکنان هنوز.” وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برخی از بازیکنان خط ثابت تیم بی کیفیت بودند، گفت: باور نمی کنم. ما تیم خوبی هستیم که به یکدیگر اعتماد و اطمینان زیادی داریم. 3-4 سال پیش ما نمی گوییم پارسال 7 یا 8 بازیکن ملی پوش را از دست دادیم. این درست است و همه بازیکنان تیم با عشق به پرسپولیس آمدند. بازیکنان با فروش ماشین ها و خانه ها برای پرداخت هزینه مجوز خود برای حفظ تیم تلاش کردند. همه بازیکنان ما می توانند الگوی خوبی برای سایر بازیکنان باشند و هر زمان که با بازیکنان ملاقات می کنیم همیشه از آنها تعریف و تشکر می کنیم و با وجود 5 باخت متوالی باز هم بسیار با انگیزه و حریص هستیم. ما می خواهیم خود را بپذیریم و حضور آنها را همیشه احساس کنیم و بتوانیم محبت آنها را جبران کنیم. امسال با اینکه تیم خوبی هستند که حتی در صورت نگرفتن جام هم می توانند پیروز شوند، اما برای ادامه موفقیت با تمام وجود می جنگیم.
گل محمدی در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالش 100 بازی او روی نیمکت پرسپولیس چه بوده و حریفان چگونه موفقیت ها و بردهای چند سال گذشته را برای پوشاندن ضعف سرخپوشان زیر سوال می برند، گفت: این کار باعث افتخار بود. من می توانم در پرسپولیس روی نیمکت بنشینم و 100 بازی انجام دهم. نیمکت نشینی حتی در یک بازی برای هر مدیری اتفاق بزرگی است و زدن صد گل افتخار بزرگتر است. خیلی خوشحالم که در کنار آن هستم. بازیکنان و هواداران و من از همه آنها سپاسگزارم. این طبیعی است که تیم هایی که موفق به کسب افتخار نشده اند، چیزی بگویند که می خواهند مردم را در هنگام پیروزی گیج کنند، بیشتر صحبت کنند و داستان را دنبال کنند نه اینکه سخت کار کنند. از طرف دیگر به ما انگیزه می دهد که بیشتر کار کنیم و بیشتر روی کارمان تمرکز کنیم.
با معرفی اسامی مختلفی مانند درویش مدیرعامل پرسپولیس و وارانه چسمه، مدیر تیم ملی فوتبال پرسپولیس، تا اینجای کار از عملکرد صدری راضی بودید؟ “من در موقعیتی نیستم که تصمیم بگیرم چه کسی مدیرعامل شود و چه کسی در هیئت مدیره باشد، و این در صلاحیت من نیست، اما یک چیزی که می دانم این است که ما دست و نیزه های خود را با بسیاری از مسائل نرم کرده ایم. یک سال صدری مدتی است که واقعاً سخت کار می کند و با وجود اینکه تنهاست و یک نفر سعی می کند همه مشکلات باشگاه را حل کند. اگرچه او همه مشکلات باشگاه را حل نکرد اما اکثر مشکلات را حل کرد و همه ما مدیریت می کنیم. باشگاه مخصوصا باشگاهی که میدونم انجامش سخته مثل پرسپولیس که نیاز به یک سازماندهی خوب داره، چیزیه که هر تیمی بهش نیاز داره و پایه موفقیت هر تیمی هستش، اتفاقی که برای مجوزهای حرفه ای با این مسائل و عدم سازماندهی افتاد خوبه. .

ادامه مطلب

۲۵۱۲۵۴

دکمه بازگشت به بالا