اقتصادی

گوجه فرنگی ارزان نشد! – گزارشگر یک

علیرغم وعده های مسئولان مربوطه مبنی بر کاهش قیمت گوجه فرنگی در هفته های اخیر ، این محصول با تقاضای بالا همچنان در فروشگاه های خرده فروشی با قیمت بیش از 14000 تومان به فروش می رسد.

به گزارش گزارشگر یک ، مشاهدات میدانی امروز (4 نوامبر) نشان می دهد که گوجه فرنگی درجه یک با قیمتی در حدود 14000 تومان با قیمت حدود 10000 تومان گوجه درجه دو و درجه سه در فروشگاه های خرده فروشی تهران موجود است.

مشخص شده است که قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی در باغهای میوه و سبزیجات مرکزی یافت می شود ، قیمت هر کیلوگرم گیاه گوجه فرنگی 7000 تا 11000 تن است که باید با حداکثر سود 35٪ در فروشگاه های خرده فروشی و باغ های میوه و سبزیجات به فروش برسد. 1 کیلوگرم گوجه فرنگی با قیمت 8200 تومان عرضه می شود.

با این حال ، دلایل اصلی دلایل مختلفی از جمله از بین رفتن باران و برخی از محصولات گوجه فرنگی ، کاهش بارهای منشا ناشی از شروع و تعطیلی صادرات ، تغییرات فصلی ، ریزش چندین کامیون در مرز و عدم دستیابی به بازار داخلی است. اگرچه در هفته های اخیر قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته است ، اما برخی از مقامات متعهد شده اند كه با ورود گوجه فرنگی به جنوب ، قیمت این محصول پرمصرف پایین می آید و به 5000 تا 6000 تامیل می رسد.

قولی که به نظر می رسد هنوز محقق نشده و گوجه فرنگی های گران قیمت همچنان به دست مصرف کنندگان می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا