استان ها

گوگل نتایج جستجوی کاربران اروپایی را تغییر می‌دهد

گوگل نتایج جستجوی کاربران اروپایی را تغییر می‌دهد

شرکت گوگل اعلام کرد که به دلیل مطابقت با قوانین فضای رقابتی اتحادیه اروپا، رویه نمایش نتایج جستجو قبلی خود در اروپا را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گوگل، در چند سال اخیر اتحادیه اروپا قوانین سخت گیرانه‌ای را در رابطه با ایجاد یک فضای رقابتی متناسب در بازار وضع کرده است. این قوانین به قدری سخت گیرانه بودند که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری را هم مجبور به پرداخت خسارت کردند. به تازگی نیز شرکت گوگل اعلام کرده که به واسطه قوانین مربوط به بازار‌های رقابتی اتحادیه اروپا تغییراتی را در صفحه نتایج جستجو خود ایجاد خواهد کرد.

بر اساس اعلام گوگل به واسطه این تغییرات کاربران اروپایی می‌توانند اطلاعات بیشتری را در صفحه جستجو مشاهده کنند تا به این ترتیب کاربران بتوانند در هنگام خرید کالای مورد نظر خود را در چند سایت مقایسه کنند.

برای مثال در صورتی که کاربر قصد جستجو برای اقامت در یک هتل را داشته باشد، گوگل یک فضای جدید را در نتایج جستجو برای او نشان خواهد داد که در آن قیمت هتل در سایر سایت‌ها نیز مشخص شده است و به این ترتیب کاربر فقط سراغ یک سایت که بر اساس آمار سئو در جایگاه بهتری قرار دارد نخواهد رفت.

علاوه بر این از این پس گوگل برای اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به کاربران با سایر سرویس‌های گوگل، از کاربران سوال خواهد کرد و در صورت تایید کاربر این کار را انجام خواهد دارد چرا که بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، گوگل حتما باید حریم خصوصی کاربران خود را رعایت کند.

دکمه بازگشت به بالا