عمومی

یارانه تولید، حمایت یا مصیبت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

“رضا وفائی گانه” مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اتحادیه تعاون ایران از توافق مشروط در پرداخت یارانه های تولید خبر داد. “پرداخت یارانه برای تولید از سه منظر قابل بررسی است که باید براساس منطق اقتصادی باشد”.

وی گفت که تاکنون نحوه استفاده از حامل های انرژی در بخشهای مختلف نادرست بوده است و یارانه های انرژی به نفع افراد آسیب پذیر نبوده است. جامعه ای نبود.

مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری اتاق تعاون بازرگانی ایران گفت: اگر یارانه ها گام به گام و گام به گام هدفمند شود ، ابتدا باید به بخش تولید پرداخت شود.
وی افزود: “تولیدکنندگان در محیط های ناپایدار و ناپایدار کار می کنند.”

معاون مرکز تحقیقات اقتصادی مرکز تحقیقات شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات تولید اقتصاد ایران به دلیل بی ثباتی است و برخی دیگر به عدم انگیزه سرمایه گذار مربوط می شود.

“موسی شباجی کیاشی” با بیان اینکه مشکل تولید مشکل کمک مالی نیست ، افزود: “بی ثباتی اقتصادی در کشور به دلیل کمبود بودجه دولت و مدیر بودجه دولت است.” انتشار اوراق قرضه دولتی با افزایش نرخ بهره ، تامین مالی و تأمین مالی تولید و بخش خصوصی را به خطر می اندازد.

وی موارد زیر را در مورد آسیب شناسی بودجه و بایدها و نبایدهای سیاست اقتصادی دولت اضافه کرد. “دولت نباید هیچ سیاست گذار ارزی داشته باشد ، کسری بودجه را کاهش دهد و یک فضای اقتصادی پایدار ایجاد کند.”

معاون بخش تحقیقات اقتصادی مرکز تحقیقات شورای اسلامی گفت: “این منبع نباید به صورت نقدی تأمین شود” برای 500 میلیون دلار یارانه تولید. کمیته تلفیق کنگره در اولین گام برای کاهش کسری بودجه تلاش می کند.

رئیس همایش صنعت ، معدن و تجارت ایران همچنین گفت: حمایت دولت از پرداخت و تولید نقدی تاکنون ذکر شده است اما عملی نشده است. متأسفانه دولت هنوز اقدامی در جهت تأمین بخشی از بودجه تولید انجام نداده است.

“سید عبدالوهاب سهل آبادی” افزود: “تاکنون ، بانک ها سودهای کلان و سنگینی دریافت کرده اند و تولیدکنندگان را 40٪ بیچاره و سنگین کرده اند.” سالهاست که تولیدکنندگان یارانه دریافت نمی کنند.

رئیس اتاق صنعت و معدن ایران افزود: “متأسفانه دولت هنوز اقدامی در جهت تأمین بخشی از بودجه تولید انجام نداده است.”

سخنگوی کمیته ادغام کنگره به گفتگوی ماه گذشته با کمیته یارانه تولید هدف اشاره کرد و گفت که در سال 1400 منبع یارانه هدف تنها 4.6 تریلیون خاک در نظر گرفته شده و به چهار روش مختلف مصرف شده است.

“رحیم زارع” افزود. حدود 170 میلیارد تومان کمک نقدی برای کمک های نقدی به مردم اختصاص یافته و فردا در کنگره تصویب می شود.

سخنگوی کمیته تلفیق شورای ملی گفت بهترین پرداخت یارانه پرداخت سود تسهیلات است و گفت: یارانه سود تسهیلات برای اولین بار از سال آینده پرداخت می شود.

زارع افزود: “کسری بودجه 3 میلیارد تومانی دولت را با بودجه سال آینده جبران خواهیم کرد.”

دکمه بازگشت به بالا