سلامت و دانش

یکی از نشانه های اولیه دیابت

دیابت یکی از بیماری های مزمن است که روند طبیعی تبدیل غذای بلعیده شده به انرژی را تحت تأثیر قرار می دهد و به گفته کارشناسان بهداشت ، احتمال تشخیص در مراحل اولیه بسیار زیاد است.

به گزارش گزارشگر یک ، علائم متعددی وجود دارد که می تواند علائم هشدار دهنده دیابت باشد ، اما بروز عوارض چشمی یکی از علائم مهم افزایش سطح قند خون و احتمال ابتلا به دیابت است.

به گفته دکتر تاری دید این ممکن است نشانه اولیه دیابت باشد. تاری دید در افراد دیابتی که کنترل نمی شوند ، شایع است. تاری دید به خصوص بعد از خوردن غذا عامل نگران کننده ای است که در صورت مشاهده پزشکان باید آن را ببینند.

اگر قند خون شما بعد از خوردن غذا ناگهان افزایش یابد ، افزایش شدید قند خون می تواند باعث تاری دید در اثر تورم لنز ، یک قسمت جدا نشدنی چشم شود. تورم در اثر حرکت مایعات بدن به داخل و خارج از چشم ، تغییر شکل لنز و تغییر بینایی ایجاد می شود.

مطالعات نشان داده است که وقتی سطح قند خون به حالت عادی برگردد و عدسی به اندازه اصلی خود بازگردد ، ممکن است بینایی به حالت عادی برگردد. با این حال ، اثر این تاری دید می تواند طی چند روز تا حدود 6 هفته از بین برود.

همچنین ، عدم کنترل دیابت می تواند منجر به مشکلات جدی بینایی شود.

دیابت بیماری است که با گذشت زمان پیشرفت می کند. در صورت عدم درمان ، قند خون بالا می تواند بسیاری از سلول ها و اندام های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این موارد شامل آسیب کلیه و نیاز به دیالیز ، کوری یا آسیب دیدگی چشم است که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی شود.

اگر دیابت بر سلامت چشم تأثیر بگذارد ، احتمال رتینوپاتی وجود دارد ، بیماری که در آن رگ های خونی در شبکیه رشد غیرطبیعی می کنند.

طبق کلینیک مایو ، رتینوپاتی دیابتی همچنین می تواند منجر به خونریزی در پشت چشم ، جدا شدن شبکیه ، کاهش شدید بینایی ، گلوکوم و از بین رفتن کامل بینایی شود.

دیابت همچنین می تواند همراه با علائم دیگری باشد که باید از آنها آگاهی داشته باشید. هنگامی که سطح قند خون افزایش می یابد ، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کنترل نشده یا تشخیص داده نشده ممکن است علائم مختلفی به غیر از تاری دید داشته باشند. تشنگی بیش از حد ، تکرر ادرار ، خستگی مفرط ، عفونت های مکرر پوستی و روند کند ترمیم زخم می تواند از علائم دیابت باشد. علائم دیگر شامل کاهش وزن بدون دلیل ، بی حسی یا گزگز دست و پا ، خشکی شدید پوست و گرسنگی شدید است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا