استان ها

یک‌سوم راه‌های استان سمنان نیازمند بازسازی هستند

شاهرود- یکی از مهمترین موارد کاهش تصادفات و بهبود خدمات ، بهسازی جاده ، بهسازی جاده در بیش از یک سوم در استان سمنان و کمبود بودجه برای یک فصل مشترک است.

خبرگزاری آنلاینگروه استاني: بيش از 60 درصد از مسير 1000 كيلومتري مسير تهران و مشهد در استان سمنان واقع شده است كه داراي 3 هزار و 894 كيلومتر راه شهري و روستايي است كه 2/2 درصد از كل راه هاي ايران را تشكيل مي دهد. قسمت قابل تحمل این امر این است که یک سوم این جاده نیاز به بازسازی دارد که به دهها میلیارد اعتبار نیاز دارد.

هزینه احداث یا بهسازی جاده 1 کیلومتر به طول در استان سمنان با افزایش روزانه قیمت ها به سرعت در حال افزایش است ، در حالی که به گفته مدیر راه و ترابری استان سمنان ، نوسازی ماشین آلات راهسازی نیاز به میلیارد ها اعتبار دارد . به ویژه ، تعمیر و نگهداری جاده معادلات سه بعدی ایجاد می کند که نیاز به مدیریت قوی دارد.

از بین کلیه مسائل راه و ترابری ، از بین بردن کانون حادثه ، کمک به مردم در صورت بروز تصادف در بازگشایی جاده و اجرای ایمن این پروژه ، مدیریت جاده سمنان را پیچیده تر می کند. به گفته برخی منابع ، بسیاری از مدیران شهری و راهنمایی و رانندگی به دنبال جواب قوه قضائیه هستند ، زیرا بسیاری از حوادث در سالهای اخیر مقصر بوده اند یا براساس گزارش پلیس ، نیمی از خرابی ها در جاده بوده است.

کد N1927372

دکمه بازگشت به بالا