سلامت و دانش

۱۰ خوراکی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری

آفتاب‌‌نیوز:

به گفته دکتر رابرت گراهام ، رئیس جمهور و بنیانگذار FRESH Medicine ، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل از غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات ، چربی های سالم ، پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها و پروتئین با کیفیت بالا اولین قدم در تقویت سیستم است. این سلب مسئولیت است

در اینجا لیستی از 10 ماده غذایی که دکتر شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری توصیه می کند ، آورده شده است.

مارچوبه

مارچوبه یک پروبیوتیک در رژیم غذایی است ، نوعی فیبر هضم نشده به نام الیگوساکاریدها. به گفته دکتر گراهام ، پری بیوتیک ها می توانند یک ماده غذایی یا کود برای باکتری های سالم روده بزرگ باشند. پری بیوتیک ها با افزایش سیتوکین های ضد التهاب و کاهش سیتوکین های پیش التهاب به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. سایر منابع خوب پری بیوتیک ها شامل میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا و غلات سبوس دار مانند گندم ، جو دوسر و جو است. پری بیوتیک ها می توانند نفخ و گاز را افزایش دهند ، بنابراین نباید مقادیر ناگهانی و زیاد را به رژیم خود اضافه کنید.

شیر نر

به گفته دکتر الیزابت زمودا ، پزشک و مدیر آموزش پزشکی در بیمارستان بهداشت اوهایو ، شیر منبع خوبی از سلنیوم و روی است. یک فنجان شیر بدون چربی می تواند به ترتیب 11٪ و 7٪ مقدار توصیه شده روزانه سلنیوم و روی را تأمین کند. سلنیوم عملکرد بسیاری از سلولهای ایمنی بدن را بهبود می بخشد و کمبود روی نیز عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می کند ، که نشان داده شده است با افزایش مصرف روی بهبود می یابد.

قارچهای شیتاکه

قارچ شیاتکه به عنوان قارچ های دارویی شناخته می شود و به گفته دکتر گراهام ممکن است از سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت پشتیبانی کند. این کار با تأثیر بر عناصر مختلف سیستم ایمنی بدن و افزایش پاسخ ایمنی سلول های T انجام می شود. می توانید قارچ شیاتکه را در روغن زیتون سرخ کنید تا به عنوان یک غذای جانبی ساده استفاده شود یا به املت ، غذاهای برنجی ، ماکارونی ، سوپ و سالاد اضافه کنید.

کلم بروکلی

به گفته دکتر گراهام ، کلم بروکلی حاوی پلی فنول است که دارای خواص آنتی اکسیدانی مهمی برای سیستم ایمنی بدن است. کلم بروکلی حاوی ترکیبی به نام سولفورافان گلوکوزینولات ، یک عامل مبارزه با بیماری است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. کلم بروکلی را می توان به صورت خام یا کمی پخته مصرف کرد.

سوپ مرغ

Michael F. دانشمندان دریافته اند که نوشیدن سوپ مرغ سرعت گردش در مخاط بینی را افزایش می دهد. یعنی چیزهای بدی که نفس می کشید سریعتر از بدن خارج می شود ، بنابراین ویروس یا باکتری تکثیر نمی شود و بیماری ایجاد نمی کند. همچنین ، تحقیقات نشان داده است که مواد موجود در سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است.

زنجبیل

به گفته دکتر رویزن ، یکی از بهترین قسمتهای برخی از غذاها مانند زنجبیل که می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند این است که می تواند به سوپ ها اضافه شود. در یک مطالعه ، زنجبیل توانایی مسدود کردن فعالیت ویروس را نشان داد.

سیر

به گفته دکتر ریوا ال. ، سیر یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری است. سیر سرشار از یک ترکیب گوگردی به نام آلیسین است که اثبات شده است سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

ماست

به گفته دکتر راحیل ، ماست شامل مجموعه ای از باکتریهای فعال با خواص پروبیوتیک است که می تواند با کمک به بدن شما در تکثیر باکتریهای مفید و مبارزه با باکتریهای مضر ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. علاوه بر پروبیوتیک ، ماست منبع خوبی از ویتامین D است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

مرکبات

مرکبات مانند پرتقال ، نارنگی ، لیمو ، لیمو ترش و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند. به گفته دکتر راحیل ، ویتامین C یکی از بهترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین در تولید گلبول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند نقش دارد.

گل کلم

گل کلم یکی از خانواده سبزیجات چلیپایی است که شامل برگ های کلم ، کلم بروکلی و خردل است. گل کلم Sabrina E. Falker یکی از بهترین گزینه ها برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. گل کلم سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است. می توانید این ماده مغذی را در یک سس قرار داده و به جای برنج از آن استفاده کنید و می تواند به عنوان گزینه ای برای افزایش فیبر دریافتی به روش خوشمزه و تقویت کننده ایمنی مورد استفاده قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا