عمومی

۱۰ فایده مصرف صبحگاهی نوشیدنی زنجبیل لیمو

در حالی که زنجبیل و لیمو را به طور جداگانه مصرف می کنید و در عین حال مزایای جالبی برای سلامتی انسان است ، ترکیبی از این دو ماده مغذی وضعیت و عملکرد سلولهای بدن شما را بیشتر بهبود می بخشد.

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست لئو لاو فروت گفت: “قدرت درمانی زنجبیل قرن ها مورد توجه بسیاری از فرهنگ ها بوده است.” زنجبیل بسیار مغذی و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم ، منگنز ، مس و منیزیم است. افزودن لیمو ترش به زنجبیل می تواند سطح جدیدی از اثربخشی را به ارمغان آورد. بنابراین ، می توانید یک نوشیدنی زنجبیل لیمویی مصرف کنید.

فواید نوشیدنی زنجبیل لیمویی برای سلامتی از تقویت سیستم ایمنی بدن گرفته تا بهبود وضعیت معده و کمک به مبارزه با سرطان است.

در حالی که زنجبیل و لیمو را به طور جداگانه مصرف می کنید و در عین حال مزایای جالبی برای سلامتی انسان است ، ترکیبی از این دو ماده مغذی وضعیت و عملکرد سلولهای بدن شما را بیشتر بهبود می بخشد.

بهبود هضم

محققان بر این باورند که بسیاری از مزایای آن در روده متمرکز است زیرا زنجبیل و متابولیت های آن در دستگاه گوارش تجمع می یابد.

زنجبیل یک محرک گوارشی است که جریان آب میوه های گوارشی را تحریک می کند و روند هضم غذا را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده است که زنجبیل تولید تریپسین و لیپاز پانکراس را تحریک می کند ، دو آنزیمی که به ترتیب در هضم پروتئین ها و چربی ها نقش دارند. علاوه بر این ، یک مطالعه نشان داد که زنجبیل باعث افزایش تحرک معده در افراد سالم می شود.

زنجبیل همچنین با تحریک تولید آب میوه های گوارشی مانند اسید کلریدریک در معده و صفرا در کبد و کیسه صفرا به بهبود هضم غذا کمک می کند. این شرایط زنجبیل را بعد از یک وعده غذایی نسبتاً زیاد به یک مکمل مطلوب تبدیل می کند.

زنجبیل برای افرادی که نفخ یا یبوست دارند هنگام درمان اختلالات دستگاه گوارش مفید است. طبق مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی تایلند منتشر شده است ، زنجبیل ممکن است در هنگام عود سندرم روده تحریک پذیر ، به آرام شدن روده ها کمک کند. نتایج مشابهی در سایر مطالعات یافت شد و نشان داده شد كه زنجبیل در بیش از 3/53 درصد از شركت كنندگان به تسكین سندرم روده تحریک پذیر كمك می كند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زنجبیل یک گیاه دارویی عالی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این امر در درجه اول به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در این ماده غذایی است.

التهاب مزمن استرس زیادی به سیستم ایمنی وارد می کند و توانایی آن را برای عملکرد صحیح و مبارزه با بیماری کاهش می دهد.

مولکول های زیست فعال زنجبیل ، مانند زنجبیل ، به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند که با بیماری های قلبی ، بیماری های تخریب کننده ، سرطان و پیری مرتبط هستند. خوردن زنجبیل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک کند.

از طرف دیگر ، لیمو ترش سرشار از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان طبیعی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این غذا همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است.

به کاهش حالت تهوع کمک می کند

زنان باردار قرن هاست که از زنجبیل برای رفع حالت تهوع و استفراغ استفاده می کنند و از نظر علمی نیز اثبات شده است.

چندین مطالعه نشان داده است که زنجبیل یک روش موثر و ایمن برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری است.

یک مطالعه نشان داد که زنجبیل ممکن است به اندازه دیمن هیدرینات در درمان حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری موثر باشد و عوارض جانبی کمتری داشته باشد.

زنجبیل همچنین برای درمان حالت تهوع مرتبط با شیمی درمانی توصیه می شود.

لیمو ترش همچنین یک داروی محبوب برای بیماری صبحگاهی و حالت تهوع است زیرا حاوی اسیدهای خنثی کننده است که ترکیبات بی کربنات تشکیل می دهد و به رفع حالت تهوع کمک می کند.

عملکرد کلیه را بهبود ببخشید

هر دو زنجبیل و لیمو ترش به بهبود عملکرد کلیه و وضعیت کمک می کنند.

در یک مطالعه روی موشهای دیابتی ، زنجبیل به طور قابل توجهی ظرفیت آنتی اکسیدانی موشهای تغذیه کننده ماده را افزایش داد. در موشهای دیابتی که از مکملهای زنجبیل استفاده کردند ، کاهش قابل توجهی در نفروپاتی ، بیماری کلیوی ناشی از آسیب به رگهای خونی کوچک نیز مشاهده شد.

و اگر سنگ کلیه دارید ، لیمو می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. لیمو ترش حاوی سیترات است که به جلوگیری از تجمع کلسیم و سنگ کلیه کمک می کند.

کاهش التهاب

یکی از مزایای مهم زنجبیل لیمو توانایی آن در کاهش التهاب مزمن در بدن است.

زنجبیل یک ضدالتهاب شناخته شده است. این غذاها حاوی یک ترکیب ضد التهابی به نام جینجرول هستند که تولید اکسید نیتریک را سرکوب می کند. در شرایط عادی ، اکسید نیتریک رادیکال های آزاد مضر به نام پراکسید تشکیل می دهد ، باعث التهاب و آسیب به سلول ها و اندام ها می شود.

جینجرول همچنین گیرنده های وانیلوئید در انتهای عصب حسی را تحت تأثیر قرار می دهد. محققان دریافته اند که زنجبیل نه تنها تأثیر مستقیمی بر مسیر درد دارد ، بلکه می تواند با کاهش التهاب درد را نیز تحریک کند.

آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش نیز داروهای ضد التهابی قدرتمندی هستند که رادیکال های آزاد را از بین می برند. رادیکال های آزاد معمولاً پاسخ التهابی را افزایش می دهند.

محافظت از سرطان

چندین مطالعه پتانسیل ضد سرطانی زنجبیل و نقش آن در مبارزه با سرطان ریه ، پروستات ، روده بزرگ ، پستان ، پوست و لوزالمعده را بررسی کرده است.

یک بار دیگر ، ترکیب زیست فعال Gingerol ، که به وفور در زنجبیل خام وجود دارد ، نقش زیادی دارد.

نشان داده شده است که جینجرول از اثرات NF-κB و انواع مختلفی از عوامل تحریک رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کند.

مطالعات دیگر نشان داده است که زنجبیل باعث آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) در سلولهای سرطانی می شود.

همچنین نشان داده شده است که لیمو ترش و سایر مرکبات توانایی کاهش خطر ابتلا به سرطان را دارند.

برخی مطالعات نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که مرکبات بیشتری مصرف می کنند ، است. محققان بر این باورند که برخی ترکیبات گیاهی موجود در لیمو مانند لیمونن و نارینگین ممکن است اثرات ضدسرطانی داشته باشند.

به کاهش وزن کمک کنید

زنجبیل اغلب در مواد کمکی برای چربی سوزی استفاده می شود زیرا به تقویت متابولیسم کمک می کند. مطالعات نشان داده است که خوردن زنجبیل به همراه سایر غذاها باعث افزایش اثر کالری آن غذاها می شود که می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

متاآنالیز مطالعات بررسی مزایای کاهش وزن زنجبیل نشان داد که زنجبیل تأثیر قابل توجهی بر وزن و چربی شکم دارد.

جذب مواد مغذی بهبود یافته

بسیاری از افراد همه مواد مغذی موجود در غذای خود را جذب نمی کنند. در واقع ، یک فرد عادی 10 تا 90٪ ویتامین ها و مواد معدنی را از رژیم غذایی خود جذب می کند.

زنجبیل به بهبود عملکرد هضم غذا و متابولیسم غذا کمک می کند ، بنابراین اگر جذب مواد مغذی مشکل باشد ، بهتر است زنجبیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین C موجود در لیمو همچنین باعث جذب آهن توسط گیاهان می شود ، بنابراین ترکیب زنجبیل و لیمو ترش با غذاهای گیاهی مانند چغندر در واقع به بدن شما کمک می کند آهن بیشتری از این مواد مغذی جذب کند.

در از بین بردن سلولیت کمک کنید

زنجبیل و لیمو ترش به دلیل توانایی کاهش سلولیت مشهور هستند.

زنجبیل و لیمو به پاکسازی و تقویت سیستم لنفاوی ، که اصلی ترین سیستم تولید سلولیت در بدن است ، کمک می کند.

سلولیت یک محصول جانبی از مسدود شدن سیستم لنفاوی است ، بنابراین با تحریک جریان لنفاوی بهتر درمان می شود.

زنجبیل و لیمو گزینه های خوبی برای بهبود وضعیت و عملکرد سیستم لنفاوی هستند. خواص گرم کننده اسید و زنجبیل لیمو ترش به تجزیه سموم در عروق لنفاوی و بهبود جریان لنفاوی کمک می کند.

به کاهش قند خون کمک می کند

زنجبیل می تواند به کاهش قند خون کمک کند ، که برای دیابتی ها ، افرادی که سعی در کاهش وزن دارند یا هر دو بسیار مفید است.

مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که مصرف فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز می تواند به میزان 12٪ سطح قند خون کمک کرده و HbA1c (که نشان دهنده سطح قند خون طولانی مدت است) به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. بودن. به مدت 12 هفته ، این منجر به 10٪ کاهش سطح قند خون شد.

نشان داده شده است که آب لیمو به بیماران دیابتی کمک می کند تا علائم را کنترل کنند ، به ویژه هنگامی که همراه غذا مصرف می شود. محققان دانشگاه پاریس ساچلی دریافتند که آب لیمو سیستم هضم بدن را کند می کند و بنابراین کربوهیدرات ها را در مدت زمان تأخیری به قند تبدیل می کند.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه پاریس ساکل انجام شده نشان می دهد که آب لیمو ممکن است به کنترل افزایش قند خون که اغلب پس از پرخوری اتفاق می افتد کمک کند.

طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل لیمو

تهیه یک نوشیدنی زنجبیل لیمو کار دشواری نیست. این نوشیدنی را می توانید با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن پرسرعت تهیه کنید.

نوشیدنی زنجبیل لیمو

جزء :

1/4 فنجان زنجبیل تازه

2 عدد لیمو ترش بدون پوست

طرز تهیه:

با استفاده از آبمیوه گیری ، زنجبیل و آب لیمو را بگیرید یا در مخلوط کن مخلوط کنید و از صافی رد کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

نوشیدنی سیب لیمو زنجبیلی

اگر طعم نوشیدنی زنجبیل لیمویی را دوست ندارید ، می توانید سیب را به این ترکیب اضافه کنید.

جزء :

1/4 فنجان زنجبیل تازه

لیمو بدون پوست

دو سیب

طرز تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کنید ، سپس از صافی الک کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

نوشیدنی هویج سیب زنجبیل

این نوشیدنی یک گزینه عالی برای تقویت سوخت و ساز بدن شما در صبح است.

جزء :

1/4 فنجان زنجبیل تازه

لیمو بدون پوست

سیب

3 هویج متوسط ​​بدون پوست

طرز تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کنید ، سپس از صافی الک کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

نوشیدنی کرفس لیمو زنجبیل

آب کرفس به تنهایی یک نوشیدنی مناسب برای صبحانه است ، اما افزودن زنجبیل و لیمو می تواند تا حد امکان اثر بخشی آن را افزایش دهد.

جزء :

1/4 فنجان زنجبیل تازه

لیمو بدون پوست

10 نوع کرفس

طرز تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کنید ، سپس از صافی الک کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

نوشیدنی زنجبیل لیمو زردچوبه

این ترکیبات ضد التهاب در واقع می توانند وضعیت بسیاری از قسمت های بدن را بهبود بخشند. در صورت تمایل ، می توانید برخی از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل را به این نوشیدنی اضافه کنید.

جزء :

1/4 فنجان زنجبیل تازه

لیمو بدون پوست

1/4 فنجان زردچوبه خام به پوست

طرز تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کنید ، سپس از صافی الک کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

بهترین زمان برای نوشیدن یک نوشیدنی زنجبیل لیمویی

در شرایطی که مصرف زنجبیل لیمو در هر زمان از روز ضرری ندارد ، به طور کلی مصرف آن با معده خالی عملکرد بهتری را ارائه می دهد. صبح ها وقتی این نوشیدنی را با معده خالی می نوشید ، از آب های گوارشی خود استفاده می کنید و بدن شما صبح ها و سایر وعده های غذایی بهتر را در طول روز جذب می کند.

حتی اگر نمی توانید این نوشیدنی را صبح بنوشید ، می توانید از نوشیدن آن در طول روز بهره مند شوید. یادتان باشد این نوشیدنی را با معده نسبتاً خالی بنوشید. آب و سبزیجات معمولاً بهتر جذب می شوند و وقتی معده قادر به هضم غذاهای دیگر نباشد ، بهترین عملکرد را دارند.

به عنوان مثال ، اگر ناهار را در ساعت 12 یا 1 بعد از ظهر صرف می کنید ، باید زنجبیل لیمو را با فاصله حداقل 2-3 ساعت و در ساعت 3 عصر بنوشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا