عمومی

۱۰ میلیاردر حقیقی فضای‌ مجازی

در میان ثروتمندترین افراد جهان ، صاحبان شبکه های اجتماعی و موقعیت مکانی آنها در جهان کدامند؟

به گزارش گزارشگر یک کوه کورا او نوشت: “پس از ظهور اینترنت و گسترش گسترده فضای مجازی بر این اساس ، شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین محیط های اینترنت برای کاربران بوده است ، به استثنای برنامه هایی مانند اقتصادی ، علمی ، سیاسی ، فرهنگی و غیره. به دلیل این علاقه در این زمینه. شرکت های بزرگی که با آنها کار می کنند بزرگتر می شوند و در نتیجه صاحبان آنها ثروتمندتر و بیشتر می شوند. اخیراً پاول دوروف ، بنیانگذار پیام رسان تلگرام ، در امارات متحده عربی نقل مکان کرده و زندگی می کند و سپس در لیست قرار دارد. از ثروتمندترین افراد در امارات متحده عربی با موضوع سایت های محبوب و شبکه های اجتماعی. به همین دلیل ، ما تصمیم گرفتیم زندگی و ثروت چندین صاحب شرکت فعال در فضای مجازی را با رویکرد شبکه اجتماعی بررسی کنیم که از نظر 10 رتبه برتر سرمایه در این بخش. از جدیدترین لیست در وب سایت تهیه شده و فقط صاحبان شبکه های اجتماعی را شامل می شود ، این ثروت عظیم یکی از عجیب های فضای مجازی است و برای فعالان این حوزه جذاب و جذاب است.

1- جوانترین و ثروتمندترین مرد جهان

نام: مارک زاکربرگ

شرکت: فیس بوک ، واتس اپ و اینستاگرام

ثروت: 97 میلیارد دلار

شماره 5 در لیست ثروتمندترین افراد جهان

شهرت زاکربرگ به همه رسیده است! با این حال ، بد نیست بدانید که مارک الیوت زاکربرگ (متولد 1984 ، 36 ساله) فیس بوک را زمانی که دانشجوی هاروارد بود با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر تاسیس کرد. در سال 2008 ، مجله فوربس وی را به عنوان جوانترین میلیاردر جهان که از طریق آن پول مستقیم کسب می کند ، معرفی کرد. در سال 2010 توسط مجله تایم به عنوان نفر سال انتخاب شد. محل کار زاکربرگ در فیس بوک یک کارگاه آموزشی با دیوارهای شیشه ای است که همه کارمندان می توانند آنچه را که او برای آن کار می کند ببینند. فیس بوک در حال حاضر بیش از 52000 کارمند و 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. در سال 2012 ، زاکربرگ اینستاگرام ، بزرگترین برنامه اشتراک عکس با تلفن همراه را با قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. در سال 2014 ، پروژه WhatsApp به قیمت 22 میلیارد دلار خریداری شد که حدود یک چهارم آن به صورت نقدی و بقیه از سهام فیس بوک پرداخت شد. او ادعا کرد که بخش قابل توجهی از ثروت خود را چند سال پیش اهدا کرده است.

2- مالک Google ، کاربر رایانه

نام: لری پیج

شرکت: Google و YouTube

ثروت: 92 میلیارد دلار

رتبه بندی ثروتمندترین مرد جهان: هشتم

لری پیج یکی از نمونه هایی است که می تواند ادعا کند با آموزش به این رتبه رسیده است. برخلاف بسیاری از افراد موفق دیگر در جهان که مدرک دانشگاهی ندارند. لارنس لری پیج (متولد 1973 ، 47) موتور جستجوی اینترنتی گوگل را با همکلاسی سرگئی برین ، بعداً گوگل ، تأسیس کرد. فکر راه اندازی یک موتور جستجو در خواب در 23 سالگی به لری آمد! پدر ، مادر و برادر بزرگتر او همه از علاقه مندان به رایانه بودند و اسباب بازی های او در خانه قطعات رایانه بود. لاری گفت: “کار خود را به شخص دیگری واگذار نکن. هر کاری از دستت برمی آید انجام کارها را سریع تر انجام دهی. ایده ها بسیار مهم تر از سن شما هستند.” این به این معنی نیست که وجود ندارد. »پیج طرفدار انرژی جایگزین است. وی اولین اتومبیل الکترونیکی دو نفره خود را از تسلا موتورز خریداری کرد و یکی از طرفداران بزرگ تولید و توزیع خودروهای هیبریدی است.

3- زندگی مخفی سازندگان WeChat

نام: ما هواتنگ

شرکت: تولید کننده WeChat و سهامدار تیکوتاک

ثروت: 66 میلیارد دلار

پانزدهم در لیست ثروتمندترین افراد جهان

ما هواتنگ (متولد 1971 ، 49) ، دومین مرد ثروتمند چین ، یک کارآفرین ، مهندس ، سرمایه گذار و کارآفرین است که به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل Tencent شناخته می شود. Tencent یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان و بزرگترین شرکت بازی و سرگرمی است. مجله تایمز سه بار هواتنگ را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره های جهان معرفی کرده است. در سال 1999 ، هواتنگ از سرویس پیام رسانی فوری OICQ رونمایی کرد و بعداً نام آن را QQ تغییر داد. این محصول رایگان بسیار مورد تحسین چینی ها قرار گرفت و در سال 2004 به بزرگترین ارائه دهنده خدمات پیام فوری تبدیل شد. Messenger WeChat از سال 2011 یکی از محصولات معروف این شرکت بوده است. Ma Huateng لقب “پونی” دارد که در انگلیسی به معنی “ما” است که به معنی اسب است. او سعی می کند برخی اطلاعات از زندگی شخصی خود را فاش کند و به داشتن یک زندگی مخفی معروف است. “در چین ، این ایده مهم نیست.” هوآ تانگ گفت: “مهم این است که اجرا شود.”

4- ثروت لحظه تیک زدن

نام: ژانگ یی مینگ

شرکت: تیکوتاک

ثروت: 36 میلیارد دلار

ثروتمندترین فرد جهان: جایگاه 39

ژانگ یمینگ (متولد 1983 ، 37 ساله) یک کارآفرین اینترنتی است. وی پلتفرم اینترنتی ByteDance ، سرویس محتوای اخبار Toutiao و پلت فرم اشتراک فیلم Tikotak را در سال 2012 تأسیس کرد. ByteDance تا سال 2019 بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه دارد و ارزش آن 75 میلیارد دلار است. وی در سال 2008 توسط مایکروسافت استخدام شد اما نتوانست قوانین شرکت را رعایت کند. او به یک استارت آپ ناموفق پیوست. در سال 2012 ، ژانگ کاربرانی را پیدا کرد که از رایانه شخصی به تلفن هوشمند می روند ، شرکت جدیدی به نام ByteDance را تأسیس کردند و سپس برنامه Totiao News را راه اندازی کردند که بیش از 13 میلیون کاربر روزانه را در طی دو سال به ارمغان آورد. وی در کالج با همسرش آشنا شد و فرزندی ندارد.

5- نفر پنجم ، شخصی از ایران

نام: پیر امیدیار

شرکت: eBay و PayPal

ثروت: 21.5 میلیارد دلار

رتبه بندی ثروتمندترین مرد جهان: 83 ام

پیر مراد امیدیار (متولد 1967 ، 53 ساله) بنیانگذار و رئیس سایت حراج eBay ایران است. وی در سال 1998 در سن 31 سالگی میلیاردر شد. مادرش الهه میرجلالی امیدیار ، زبان شناس مشهور و استاد دانشگاه سوربن بود ، در حالی که پدرش کوروش امیدیار جراح ارولوژی بود. امیدیار در سال 1994 در یک شرکت نرم افزاری کار کرد و علاوه بر شغل اصلی خود ، با طراحی و برنامه نویسی وب سایت هایی برای دیدار با پاملا وسلی امرار معاش کرد. پیر عاشق دختری شد که عاشق جمع آوری جعبه های آب نبات است. پاملا که می خواست مجموعه را کامل کند ، برای کمک به پیر متوسل شد. پیر برای جلب توجه پاملا ، بخش فروش و حراج آنلاین را به وب سایت شخصی خود اضافه کرد و به پاملا اجازه داد تا با دیگر مجموعه داران برای تکمیل مجموعه خود تجارت کند. چه چیزی دنیا را متعجب کرد. با کمال تعجب محبوبیت این صفحه به حدی بود که پیر مجبور شد یک وب سایت مستقل برای حراج ایجاد کند.

6- میلیاردر تلگرام با لباس سیاه

نام: پاول دوروف

شرکت: تلگرام

ثروت: 17 میلیارد دلار

112 در رتبه بندی ثروتمندترین مرد جهان

پاول والریویچ دوروف (متولد 1984 ، 36 سال) یک مهندس کامپیوتر روسی است که به دلیل تأسیس شبکه اجتماعی VK و پیام رسان تلگرام معروف است. قبل از تلگرام ، وی شبکه اجتماعی VKontakte (بعداً به VK تغییر نام داد) را تأسیس کرد. پاول دوروف تصمیم گرفت کشور خود را ترک کند ، زیرا در سال 2013 استعفای خود را از هیئت مدیره VK اعلام کرد و از تحویل اطلاعات کاربران اوکراین به دولت روسیه خودداری کرد. دوروف برنامه پشتیبان داشت. او و برادرش مخفیانه یک شرکت در نیویورک تأسیس کردند و برخی از کارمندان VK به آنجا رفتند. این پروژه مخفی تلگرام بود. طراحی ، ساخت و پشتیبانی کامل از پیام رسان تلگرام برای پاول دوروف حدود 260 میلیون دلار هزینه دارد. پاول دوروف یک گیاهخوار است و فقط لباس سیاه می پوشد. وی همچنین در بیست و هفتمین سالگرد تولد خود یک میلیون دلار به بنیاد ویکی مدیا (میزبان دانشنامه آنلاین ویکی پدیا) کمک کرد.

7- اره منبت کاری اره مویی مرد سخت کوش

نام: جک دورسی

شرکت: توییتر ، میدان

ثروت: 12.5 میلیارد دلار

173 مین مرد ثروتمند جهان

جک پاتریک دورسی (1976 ، متولد 44) بنیانگذار و مدیر عامل توییتر و مبتکر معروف Square است. اولین چیزی که مردم از کودکی به یاد می آورند این بود که “چقدر پسر ساکت بود” ، زیرا لکنت زبان داشت و به همین دلیل ، اعتماد به نفس کافی نداشت و خود را از خود بیگانه کرد. با این حال ، پس از فارغ التحصیلی ، به Odeo پیوستم ، شرکتی که به استارت آپ های اینترنتی کمک می کند. مدتی بعد ، در حالی که دورسی و همکارانش مشغول غذا خوردن بودند ، بلافاصله ایده خدمتی را ارائه داد که در آن می توانست نظرات خود را به اشتراک بگذارد. دو هفته بعد دورسی و دوستش برنامه اصلی را نوشتند و نام توئیتر (جینگل) را انتخاب کردند که این روزها بسیار محبوب است.

8. برنامه WhatsApp Saver

نام: جان (یان) کوم

شرکت: بنیانگذار WhatsApp

ثروت: 10 میلیارد دلار

رتبه بندی ثروتمندترین مرد جهان: 230

یان كوم (متولد 1976 ، 44) یك مهندس رایانه و كارآفرین اینترنتی در زمینه اوكراين و آمریكا است. وی مدیر عامل و بنیانگذار (به همراه برایان اکتون) WhatsApp ، یک پیام رسان موبایل است. کوم در کیف اوکراین به دنیا آمد. مادرش تا 18 سالگی که به برنامه نویسی علاقه مند شد به عنوان پرستار کودک کار می کرد و در یک فروشگاه مواد غذایی به عنوان سرایدار کار می کرد. ژانویه 2009 برای همیشه در قلب دوستان و همکارانش یان و برایان ثبت خواهد شد. پس از خرید آیفون و بررسی اپ استور ، یک چیز واضح بود. آینده دنیای فناوری در دست این برنامه های کوچک است. جان به سرعت نام Whatsapp را برای برنامه پیام رسانی خود انتخاب کرد. در سال 2014 ، WhatsApp با هزینه 22 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد. جالب است که Com ، که هم اکنون میلیاردها دلار سرمایه دارد ، همچنان از روش پس انداز خود در دوران نوجوانی استفاده می کند.

9- با کمک هیئت مدیره ثروتمند شوید

نام: بن سیلبرمن

شرکت: Pinterest

ثروت: 3.9 میلیارد دلار

752 ثروتمندترین در جهان

بن سیلبرمن (1982 ، متولد 38) بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Pinterest یک موتور جستجوی تصویر و شبکه های اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد عکس ها ، پیوندها و موارد دیگر را سازماندهی کنند.

قبل از پینترست ، که از سال 2010 آغاز شد ، سیلبرمن در تیم تبلیغات گوگل کار می کرد. با این حال ، او به زودی استعفا داد و شروع به ساخت برنامه های آیفون با دانش آموختگان دانشگاه خود پل سیارا کرد. وی و دوستش پس از ناکامی در جلب توجه کاربر ، به فکر ایجاد تابلویی برای سنجاق (پیوست) عکس و متن افتادند که در نهایت به Pinterest معروف شد. سیلبرمن می گوید ایده پینترست از عشق او به جمع آوری وسایل جمع آوری شده از کودکی ناشی می شود. او استدلال می کند: “جمع آوری چیزهای زیادی در مورد اینکه شما کیستید ، می گوید.”

10- کسب درآمد از جستجو

نام: دیوید فیلو

شرکت: یاهو

ثروت: 3.5 میلیارد دلار

859 در رتبه بندی ثروتمندترین مرد جهان

دیوید فیلو 54 ساله یک کارآفرین موفق دیجیتال در باشگاه میلیاردرهای فوربس است. اولین سایت یاهو “موتور جستجوی جری و دیوید” در سال 1994 در اینترنت منتشر شد و در همان سال تعداد بازدیدهای یاهو به 1 میلیون رسید و بسیاری از شرکت های بزرگ مانند مایکروسافت پیشنهاد خرید این سایت را با قیمت بالایی دادند ، اما فیلو پاسخ داد ، و آنها واکنش منفی نشان دادند. دلیل آن این بود که آنها تصمیم نگرفتند از این شغل درآمد کسب کنند و بیشتر پشتیبانی شغلی برای آنها مهم بود ، اما پس از مدتی از ترافیک اینترنتی زیادی برای این شغل استفاده شد و در دانشگاه شکایت کردند. در آن زمان ، جنبه مادی کار برای دیوید و جری ، که درخواست کمک مالی داشتند ، مهم شد. یاهو اکنون جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره صدها میلیون نفر در سراسر جهان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا