ورزشی

۱۱ نکته آماری از دیدار استقلال و تراکتور

آفتاب‌‌نیوز :

دوتیم استقلال و تراکتور در شرایطی در هفته پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال رو در روی هم قرار می‌گیرند که برد و باخت در این مسابقه برای جایگاه هیچ یک از دو تیم در جدول رده‌بندی تاثیرگذار نخواهد بود، اما این موضوع باعث کاهش جذابیت‌های جدال کلاسیک استقلال و تراکتور نشده است.

جذابیت خاص و تماشایی بودن مصاف‌های دوتیم در طول تاریخ باعث شده تا برخی از اهالی فوتبال از این دیدار به عنوان ال کلاسیکوی ایرانی یاد کنند و انتظار می‌رود که جدال دو تیم در آخرین پنجشنبه‌ی دومین ماه سال ۱۴۰۲، نظر فوتبال دوستان را به خود جلب کند.

دو تیم در طول فصل جاری دو بار به مصاف هم رفتند که دیدار رفت لیگ‌برتر با پیروزی دو بر صفر تی‌تی‌ها همراه بود و جدال استقلال و تراکتور در جام‌حذفی با برتری آبی‌پوشان پایتخت به اتمام رسید.

اکنون دوتیم در ایستگاه پایانی مسابقات لیگ‌برتر مجدداً به هم رسیدند، تراکتور سال‌های زیادی است که در آزادی موفق به شکست استقلال نشده است و در این بازی به دنبال پایان دادن به این روند خواهد بود، همچنین تی‌تی‌ها می‌خواهند انتقام باخت مقابل استقلال در جام‌حذفی را از این تیم بگیراند و از طرفی ساپینتو و شاگردانش در پی پایانی خوش هستند و این موارد همگی باعث افزایش جذابیت مصاف عصر پنجشنبه‌ی استقلال و تراکتور شده است.

۱۱ نکته آماری از دیدار استقلال و تراکتور را در زیر می‌خوانید؛

۱. تراکتور در طی شش بازی اخیر لیگ‌برتری خود همواره شکست ناپذیر بوده است.

۲. تراکتور در طی سه بازی اخیر لیگ‌برتری خود همواره پیروز میدان بوده است.

۳. تراکتور پس از خصوصی‌سازی تاکنون در ورزشگاه آزادی موفق به شکست استقلال نشده است.

۴. استقلال در طی سه بازی اخیر لیگ‌برتری خود همواره شکست ناپذیر بوده است.

۵. استقلال با به ثمر رساندن ۴۵ گل دومین خط حمله‌ی برتر لیگ را در اختیار دارد.

۶. استقلال یکی از دو تیم لیگ‌برتر محسوب می‌شود که در طی فصل جاری رقابت‌ها تنها یکی از بازی‌های خانگی‌اش را واگذار کرده است.

۷. تراکتور در طول بازی‌های خارج از خانه‌ی فصل جاری لیگ‌برتر مقابل تیم‌های پایتختی همواره پیروز میدان بوده است.

۸. تراکتور در طی پنج بازی اخیر خود مقابل استقلال در تهران تنها یک بار موفق به باز کردن دروازه آبی‌پوشان پایتخت شده است.

۹. استقلال در ۲۹ بازی اخیر خانگی خود در لیگ‌برتر، همواره شکست‌ناپذیر بوده است.

۱۰. تراکتور در طی ۱۵ بازی اخیر خارج از خانه‌ی خود در لیگ‌برتر، همواره شکست‌ناپذیر بوده است.

۱۱. آخرین رویارویی دوتیم در چارچوب هفته پایانی لیگ‌برتر به سیزدهمین دوره‌ی برگزاری این رقابت‌ها برمی‌گردد، جایی که تی‌تی‌ها موفق شدند استقلال را در آزادی با نتیجه سه بر یک شکست دهند.

گفتنی است، دو تیم استقلال و تراکتور در چارچوب هفته پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۸، روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، با سوت رضا عادل در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دکمه بازگشت به بالا