ورزشی

۱۴ یاغی داربی‌های پایتخت را بشناسید/ نادری و رمضانی در آستانه ورود به لیست

در لیست بازیکنانی که پشت سر هم برای استقلال و پرسپولیس بازی می کنند ، 14 بازیکن وجود دارد و این تعداد می تواند به 95 و 15 بازیکن دربی افزایش یابد.

به گزارش گزارشگر یک ، تعداد نسبتاً زیادی بازیکن در طول 53 سال گذشته یا از استقلال به پرسپولیس مهاجرت کرده اند یا از پرسپولیس به استقلال مهاجرت کرده اند. در این مقاله به کسانی اشاره شده که مستقیماً از یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس به تیمی رقیب می روند و با در دست داشتن لباس هر دو تیم تجربه بازی در دربی را دارند.

در اوایل این فصل ، محمد نادری و آرمان رمضانی در اواخر فصل در پرسپولیس به استقلال پیوستند و حضور در دربی تهران آنها را به عصیان دربی پانزدهم و شانزدهم تبدیل می کند.

1- داریوش موستا پاوی

داریوش مصطفوی اولین بازیکنی است که پرسپولیس را به استقلال ترک کرده است. او سه دربی را با پیراهن استقلال تجربه کرد و در سال 1949 راهی پرسپولیس شد. او همچنین دو بار با پیراهن پرسپولیس با استقلال بازی کرد. گفته می شود دوستی او با همایون بهزادی استقلال را ترک کرده و به پرسپولیس پیوسته است.

داریوش مصطفوی بعدا وارد مدیریت فوتبال ایران شد ، مدت نسبتاً طولانی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران فعالیت کرد و البته مدتی مدیرعامل پرسپولیس شد.

2- منصور لا سیدی

لا سیدی در سال 1949 اولین پیراهن استه گل را مقابل پرسپولیس به تن کرد. او دروازه بان استقلال بود ، شش دربی را با این تیم تجربه كرد ، در سال 1956 به پرسپولیس پیوست و یك بار در پیراهن این تیم در دیداری برابر استقلال ظاهر شد و قرمزها و آبی ها را 3 بر صفر شکست داد.

او یکی از کسانی است که در بازی معروف 6/52 در استقلال شرکت کرده است.

۳- جواد الله‌وردی

اللهوردی در سال 1952 مدافع استقلال بود و در آن سال اولین دربی خود را مقابل پرسپولیس انجام داد ، اما بعد از بازی معروف 6 نفره بود که باعث شهرت او شد. وی پس از آن مسابقه به پرسپولیس پیوست و این مشکل شایعات کم کاری وی را در آن مسابقه برانگیخت. او و برخی از پیشکسوتان استقلال به شدت اتهامات را رد می کنند اما پیشکسوتانی در استقلال هستند که از این ادعا حمایت می کنند.

۴- غلام‌رضا فتح‌آبادی

فتح آبادی اولین بار در سال 1958 با لباس استقلال با پرسپولیس بازی کرد و تنها گل آبی ها را به ثمر رساند. او سال بعد با پیراهن این تیم و چهار بار با استه گال به پرسپولیس پیوست. فتح آبادی در سال 65 دوباره به استقلال بازگشت و دوباره لباس استقلال را بر تن کرد و در دربی بازی کرد.

ظاهراً او می خواست به پرسپولیس برگردد ، اما نور رضا عابدیان برای پرسپولیس در آن زمان تصمیم او را تغییر داد. او یکی از کسانی است که هم در استقلال و هم در پرسپولیس گلزنی کرده است.

5- شاه رخبياني

گفته می شود که شاهرخ بیانی آنقدر محبوب بود که در زمین های تمرین در دست مردم قرار گرفت. وی برای اولین بار در سال 1958 با لباس استقلال در دربی بازی کرد. شاهرخ بیانی لباس استقلال را پوشید ، 5 بار مقابل پرسپولیس بازی کرد و در سال 65 راهی پرسپولیس شد. او یک بار به همین دلیل اختلافات مالی با مسئولان استقلال را ذکر کرد و گفت که علی پروین در حل مشکلاتش نقش مهمی دارد و از نظر اخلاقی با سلطان پرسپولیس آشنایی دارد. بنابراین او به تیم پیوست. علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال در یکی از اظهارات خود دیدار خود از پرسپولیس را یکی از فاجعه بارترین اتفاقات دوران نوجوانی عنوان کرد.

در سال 65 او لباس پرسپولیس را به تن کرد و گل استقلال را به ثمر رساند و اندکی بعد با پوشیدن لباس استقلال به استقلال بازگشت و گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

بیانی سال گذشته یکی از دستیاران قلعه نویی در استقلال بود.

6- علی علیزاده

با آزادی در آگوست ، کار او معروف شد. گوشهای بلندش مثل ستون بود. در سال 1984 ، علیزاده لباس پرسپولیس را پوشید و با استه گال بازی کرد ، اما سال بعد ، او با پوشیدن پیراهن استه گال به استه گال رفت و 5 بار با پرسپولیس بازی کرد. او یک بار با پیراهن استقلال گل پرسپولیس را به ثمر رساند اما معروف ترین صحنه ای که از او به خاطر می آورد مربوط به دربی 66 است که در آخرین دقایق بازی مانند یک والیبالیست توپ را از سر علی کریمی خارج کرد. این پنالتی پرسپولیس را شکست داد.

پس از آن ، علیزاده مدتی به تمرین استقلال نرفت و شایعاتی را كه پیش بینی می كند اقدامات وی نتیجه دربی را تعیین می كند ، تقویت كرد.

7- امیر موسوی نیا

او برای اولین بار در پرسپولیس در دیداری برابر استقلال در سال 1970 بازی کرد. وی پس از سه تجربه دربی با پیراهن استقلال به پرسپولیس پیوست. موسوی نیا پس از دو تجربه دربی با پیراهن پرسپولیس فوتبال را ترک کرد.

گفته می شود دلیل اصلی انتقال از استقلال به پرسپولیس به دلیل علاقه صمیمانه او به قرمزهای پایتخت بوده است. او از ابتدا قصد داشت به این تیم بپیوندد اما از آنجا که پرسپولیس بازیکن مشهوری دارد ، به استقلال بروید و سپس به تیم محبوب او بپیوندید.

8- طرف آجی ژیان

سعید عزیزیان علی رغم اینکه دروازه بان تیم جوانان پرسپولیس بود ، پس از ترک تیم در حین خدمت به استقلال پیوست. او در اواخر دهه 60 دو بار برای استقلال بازی کرد و به پرسپولیس رفت ، جایی که بهروز سلطانی آنجا را ترک کرد. او یک بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در استقلال بازی کرد.

9- مهدی هاشمی نسب

گفته می شود بحث برانگیزترین انتقال تاریخی استقلال و پرسپولیس متعلق به هاشمی نسب است. او گل های زیادی در پرسپولیس به استقلال زد و بازیکنی بسیار محبوب برای هواداران این تیم به حساب می آمد. انتقال استه گالو با استعاره از انفجار بمب در فوتبال ایران محبوبیت پیدا کرد و حرکت استه گالو رکورد قیمت بازیکن لیگ ایران را شکست.

وی پس از حضور در استقلال ، ناک اوت شد و با لباس این تیم در دربی معروف نتیجه را 2-2 کرد.

10- علیرضا نیکبخت باهدی

برای برخی از هواداران استقلال ، نیکبخت چیزی فراتر از یک بازیکن بود و هنوز هم می توانید وبلاگ های زیادی را که در طول اقامت در استقلال ایجاد شده و هنگام عزیمت به پرسپولیس بسته شده اند پیدا کنید. به دلیل اختلافات مالی و مشکلات مشابه با مدیران در زمان استقلال از جمله غریب ، وی استقلال را ترک کرد و به پرسپولیس رفت. برتری او در پرسپولیس ادامه داشت و وی یکی از بنیانگذاران قهرمانی پرسپولیس بود.

نیکبخت بسیار سریعتر از حد انتظار سقوط کرد و تلاش قلعه نویی برای احیای او در فوتبال ایران به شکست انجامید.

11- علی انسا ریحانا

علی انصاریان با انتقال نیکبخت به پرسپولیس استقلال یافت. در همان زمان هواداران استقلال متقاعد شده بودند که انصاریان به دلیل مشکلات شخصی به استقلال خواهد آمد ، آنها تیم را اصلا دوست نداشتند اما این توهینی به وی نکرد. انصاریان پس از یک سال کندی در استقلال تیم را ترک کرد. انصاریان زمستان سال گذشته بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

12- هوار ملا محمد

ملا محمد هافبک عراقی نقش کوچکی بود که اخیراً فوتبال را ترک کرد. او در پرسپولیس روزهای خوبی را سپری کرد. او در دربی پایتخت دو بار برای پرسپولیس و یک بار برای استقلال بازی کرد. او یکی از معدود بازیکنان خارجی است که در استقلال و پرسپولیس بازی کرده است.

13- محمد كازي

داور پرسپولیس زیر سایه کریم انصاری فرد بود و کمتر به بازی می پرداخت. برخلاف آنچه قبلاً اشاره شد ، انتقال استه گالو پر سر و صدا نبود و اگرچه او یکی از شورشی ها بود ، اما برخورد هواداران هر دو تیم نسبت به او بسیار متفاوت با تیم قبلی بود.

14-گادوین منشا

مهاجمان سابق استقلال و پرسپولیس بازیکن دیگری بودند که مستقیماً بین دو تیم منتقل شدند. او که با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود ، استقلال را علی رغم محبوبیت زیادی که در بین هواداران داشت ، ترجیح داد. منشا در ابتدا بد نبود ، اما در دربی 90 عالی بازی نکرد و استگال 1-0 شکست خورد.

به گزارش گزارشگر یک ، در حال حاضر محمد نادری و آرمان رمضانی دو بازیکنی هستند که در دربی پرسپولیس بازی می کنند و احتمالاً آنها در دربی 95 پایتخت برای استقلال بازی می کنند و پانزدهم و شانزدهم شورشیان می شوند. این مسابقه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا