استان ها

۲۶۶ پروژه مخابراتی در سمنان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک استان سمنان، مجید دارایی، مدیر مخابرات منطقه سمنان صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان اظهار کرد: هم‌زمان با هفته ارتباطات، ۲۶۶ پروژه مخابرات استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۶۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیون ریالی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این طرح‌ها را شامل دو پروژه سوئیچ، ۳۰ پروژه فیبر نوری، ۲۵ پروژه دیتا و سیستم‌های انتقال، ۱۷۵ پروژه همراه شامل سایت جدید، ارتقای تکنولوژی و …، ۲۱ پروژه ساختمان پاور تأسیسات و ۱۳ پروژه uso همراه اول عنوان کرد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان ادامه داد: سمنان در حوزه ارتباطات استان ویژه‌ای است و هفتمین استان پهناور کشور محسوب می‌شود.

دارایی افزود: توسعه ارتباطات در استان سمنان چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه نگهداری هزینه‌های بالایی دارد؛ اما با وجود این، شاخص‌های این استان قابل‌قبول است و جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شویم.

وی تصریح کرد: توسعه متوازن در استان سمنان به‌خوبی شکل گرفته و سمنان، استانی محسوب می‌شود که از نظر امنیتی و پدافند غیرعامل مورد توجه کشور است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه سمنان می‌تواند به‌عنوان پایتخت فناوری کشور معرفی شود و این ظرفیت را دارد، گفت: پیشنهاد این موضوع در سطح کشوری مطرح شده است.

دارایی ادامه داد: بهتر است که جای صنایع آب‌بر، صنایع بخش فناوری را وارد استان سمنان کنیم و به استان هوشمند کشور تبدیل شویم.

وی بیان کرد: در بخش تلفن ثابت دارای ضریب نفوذ ۴۰ درصدی هستیم و تقریباً متقاضی مانده در این بخش وجود ندارد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان اضافه کرد: ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان دارای ارتباطات هستند و در حوزه تلفن همراه دارای ضریب نفوذ ۱۲۰ درصدی هستیم؛ یعنی هر چهار نفر، دارای پنج سیم‌کارت هستند و این ضریب نفوذ برای سیم‌کارت‌های فعال است.

دارایی اضافه کرد: بالای ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان به تکنولوژی پهن‌باند مجهز شده‌اند و بقیه به‌زودی به این فناوری دست پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سمنان دارای جایگاه ممتازی در حوزه ارتباطات است و بعضی شهرستان‌ها به مرحله ۱۰۰ درصدی در این بخش رسیده‌اند.

مدیر مخابرات منطقه سمنان اضافه کرد: ۸۵ هزار مشترک در استان سمنان از ADSL مخابرات و بین ۲۰ تا ۲۵ هزار مشترک از ADSL سایر شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

دارایی بیان کرد: خدمات پهن‌باند در استان سمنان ارزشمند بوده و ۷۰ هزار ظرفیت‌سازی فیبرنوری در این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فیبرنوری دارای رتبه نخست کشور هستیم و اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها دارای فیبرنوری هستند.

46

دکمه بازگشت به بالا