اقتصادی

۲۷ استان در محدوده قرمز و زرد مصرف برق

پس از بررسی داده های به دست آمده از نقشه مصرف برق ، 27 ایالت در حال حاضر در محدوده مصرف برق در محدوده قرمز و زرد قرار دارند که نشان دهنده مصرف بیشتر در بیشتر مناطق است.

به گزارش گزارشگر یک ، در حال حاضر در شمال خراسان شمالی ، خراسان رجبی ، گلستان ، مازندران ، سمنان ، یزد ، پاس ، چهارمحال و بختیاری ، کوگیلو ، بویراحمد ، بوچر ، تهران ، آل وجود دارد شهرهای بزرگ برز ، كازوین ، ماركاجی ، همدان ، كرمانشاه ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و مشهد در منطقه سرخ قرار دارند.

علاوه بر این استان های هرمزگان ، اصفهان ، لرستان ، کردستان ، گیلان و اردبیل ، مناطق جنوبی کرمان و شهرهای بزرگ شیراز ، اهواز و تهران در محدوده زرد قرار دارند.

این در ساعت 12:51 بعد از ظهر دیروز بود ، میزان مصرف در چند روز گذشته به بالاترین حد رسید ، 58243 مگاوات برق مصرف شد و روز گذشته 58100 مگاوات بود.

در مقایسه با سال گذشته که 54951 مگاوات مصرف شده است ، به نظر می رسد میزان مصرف دیروز بیش از 3000 مگاوات افزایش یافته است ، اما برخلاف شب گذشته ، مصرف برق در شب گذشته کاهش یافته است.

میزان مصرف برق شب گذشته به 58169 مگاوات کاهش یافته است که این کاهش از مصرف روزانه است اما افزایش بیش از 3،000 مگاوات را در مقایسه با مصرف سال گذشته 54 هزار و 283 مگاوات نشان می دهد.

با این حال ، روند مصرف برق در بخش صنعتی دیروز متفاوت بود ، بنابراین میزان مصرف در این بخش در ساعت 12:51 PM به پایین ترین سطح 3999 مگاوات رسید. شب گذشته ، این مصرف کم تغییر جهت داد و در ساعت 21:35 به 4220 مگاوات افزایش یافت.

هادی مداقاق ، دبیرکل اطلاعات و فن آوری های جدید تابانیر گفت: “اکثر تهویه مطبوع در این کشور از راندمان پایین است ، بنابراین مصرف برق در سراسر کشور افزایش یافته است.”

دیروز (26 اوت) ، روز گذشته سابقه همکاری مشترکان شکسته شد. مشترکان تهیه کننده شاهد مصرف 5581 مگاوات از حداکثر مصرف بودند ، اما با این وجود اوج مصرف دیروز به 58243 مگاوات رسید. .

مضقیق گفت: “ما نمی خواهیم هموطنان ما به هیچ وجه از رفاه خود استفاده کنند.” بله ، اگر هموطنان شما کولر گازی را روی 24 درجه تنظیم کرده و از کولر آبی استفاده کنند ، شبکه الکتریکی قابل اطمینان تر خواهد بود.

مدیران فناوری اطلاعات و فن آوری های جدید توانیر همچنین از همه هموطنان خواستند که اگر بیش از یک سیستم تهویه هوا در خانه وجود داشته باشد ، بقیه نیرو را خاموش کرده و در گرم ترین ساعات روز تنها یک دستگاه را روشن کنند.

علاوه بر رعایت موارد فوق و تأخیر در استفاده از وسایل برقی پرقدرت تا پایان روز یا پایان شب ، موداقیق همچنین می تواند در کاهش قبوض برق و ثابت نگه داشتن شبکه های برقی مؤثر باشد. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا