اقتصادی

۲۸۵ هزار مسکن شهری و روستایی در سطح کشور در دست‌ ساخت است

گزارشگر یک/خراسان رضوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ هزار واحد مسکن روستایی و ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در دست‌ساخت است که با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی، رئیس شتاب به واحد مسکن روستایی بیشتر خواهد شد.

اکبرزاد عصر روز گذشته، ۱۴ شهریور، در حاشیه افتتاح یک واحد مسکن روستایی و بهسازی یک معبر در روستای علی‌آباد شهرستان قوچان با اشاره به زلزله شهریور ماه سال گذشته و مشاهده از واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از ق ب ب زازی ماطق م ه چ چ چ چ چ چ ا ا ا ا ا و و ااض مان باز باد

وی ادامه دولت و هیئت وزیران برای اصلاح واحدهای تخریب شده مصوبات لازم جهت اعطای تسهیلات و کمکهای بلاعوض را صادر کرده و نهایتا امروز با همراهی مقامات استان و شهرستان، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد یک واحد مسکن روستایی در قوچان به بهره برداری رسید.

رئیس مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به واریز اعتبار مجاز برای اعطای کمک‌های بلاعوض به واحدهای زلزله‌زده شهرستان‌چان و تسریع در عملیات دوباره گفت: در حال حاضر در ۱۷ نقطه کشور ایجاد شده است و اگر کوچک‌ترین دست‌ها در روند ساخت واحدها می‌شوند، دولت می‌شود. به سرعت و خارج از نوبت آن را رفع می‌کند تا مردم در حل مشکلات روبه‌رو نشون کنند.

وی در ادامه تخصیص و ابلاغ قیر رایگان برای سال ۱۴۰۱ جهت بهسازی معابر روستایی و اجرای طرح‌های هادی خبر داد و اظهار کرد: عملیات تحویل این قیرها از هفته آینده انجام می‌شود و در اختیار بنیاد مسکن استان‌ها قرار خواهد گرفت.

نیکزاد تصریح کرد: در مجموع ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، به ازای هر استان ۱۰۰ میلیارد تومان، در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد که این مبالغ باید برای طرح هادی هزینه شود.

وی با بیان اینکه هر ماه دولت برای تامین یارانه‌ها بار سنگینی را متقبل می‌شود، گفت: علی‌رغم تحمل این فشار مالی بر دولت رئیس‌جمهور بر پرداخت وام 200 میلیون تومان مسکن روستایی تاکید دارد و به همین دلیل در هفته گذشته در جلسه هیئت وزیران پرداخت این وام وجود دارد. تصویب شد و در دستور پرداخت بانک‌ها قرار گرفت.

مسکن انقلاب اسلامی درباره علت عدم قرارگیری شهرک در طرح مسکن گفت: این موضوع توسط رئیس شورای شهرچان هم به عنوان رئیس جمهور مقرر شد همانگونه که صد هزار واحد مسکن شهری در نقاط مختلف کشور ساخته شده است، برای شهر قوچان هم به مسکن فوریت می شود. مورد نیاز مردم به هر که به بنیاد مسکن ماموریت ساخت آن محول گرد، ساخته شده و به نیاز مردم به هر که به بنیاد مسکن ساخته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا