سلامت و دانش

۴ منبع ایران برای خرید ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا

آفتاب‌‌نیوز:

سعید نمکی در دهمین نشست کمیته ملی کوید 19 گفت: “ما با کمک دانشمندان ، محققان و کارشناسان کمیته واکسن ، کار واکسن کووید 19 را دنبال کردیم.”

وی افزود: “ما این روند را از سه طریق دنبال می كنیم.” اولین؛ خرید واکسن یکی از تأیید شده ترین منابع در جهان است. ما یکی از کشورهایی هستیم که قدرت تصمیم گیری درباره منابع را با خود داریم. ما چهار منبع برای خرید انتخاب کردیم ، حدود 18 میلیون دوز را برای خرید انتخاب کردیم و برخی از واکسن ها را با منابع دیگر در جهان که مازاد بود ، مذاکره کردیم.

نمکی تأکید کرد: در مسیر دوم تهیه واکسن ، ما باید بتوانیم مسیر را به صورت قراردادهای مشترک ، تولید داخلی و دانش فنی خارجی دنبال کنیم. گزارش جلسه امروز این است که ما در دو یا سه کشور از این طریق پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی در مورد مسیر سوم تهیه واکسن گفت: مسیر سوم مبتنی بر دانش و تولیدات داخلی است که چهار مورد از آنها هفته گذشته در یک وبینار با سازمان بهداشت جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، گزارشی منتشر شد و امیدواریم در روزها و جلسات آینده دو مورد داشته باشیم. روز چهارشنبه ما مجوز دریافت فازهای انسانی را برای آزمایشات بالینی دریافت کردیم و طی چند روز آینده حداقل یکی از آنها کار بر روی آزمایشات بالینی بر روی مدل های انسانی را آغاز می کند.

دکمه بازگشت به بالا