اجتماع

۵ توصیه برای بهبود «زخم»

همه ما «زخم» را تجربه کرده‌ایم؛ یش هاد افاد سال که و و ع ای ز ز ش ش ش ش ه ه د ی ی ام ا ا ای راخ یاز یاز یاز یاز برای بهبودی سریعتر زخم می‌توان یکسری نکات تغذیه‌ای را در مورد توجه قرار داد.

به گزارش گزارشگر یک، همه ما را تجربه می کنیم. بیشتر‌ها در افراد سالمی که می‌گیرند و آسیب می‌بینند، به سرعت بهبود می‌یابند. در حالی که انواع دیگر زخم‌ها جدی‌تر هستند و به مداخله پزشکی نیاز دارند. انتخاب مواد غذایی سالم با انرژی، ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی برای بهبودی این خم‌ها زکمک می‌کند.

ادامه

– برای بهبود زخم، از وعده‌های غذایی سالم و خوراکی که شامل مواد غذایی مناسب از همه گروه‌های غذایی، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و غلات است، استفاده کنید.

– سبزیجات و میوه های سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی یا اسفناج را مصرف کنید. برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کرده و موادغذایی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی دریایی. برخی از زخم‌ها ممکن است نیاز به مصرف بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برای بهبود داشته باشند. قبل از شروع مکمل‌ها با کارشناس تغذیه مشورت کنید.

– در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع تغذیه مصرف کنید. یک منوی نمونه ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، خوراک لوبیا یا عدسی برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و خوراک مرغ یا گوشت کبابی برای شام باشد.

– آب زیاد بنوشید.

– مبتلایان به کنترل برای کنترل‌شان، باید سطح قند را کنترل کنند تا از پیشرفت زخم‌ها جلوگیری کند و شو خدیری را به دست آورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا