عمومی

۶ بازی خاطره انگیز فوتبال ایران در سال ۹۹

ما شش مسابقه مهم فوتبال ایران را در سال 1999 بررسی کردیم.

به گزارش گزارشگر یک گزارشگر یک “علی رغم بازی دوستانه تیم ملی ایران و دراگان اسکوچیچ ، مربی ، در سال 1999 تیم ملی فوتبال نیمه تعطیل بود و می توان گفت که تقریباً همه مسابقات مهم هنگام در نظر گرفتن مسابقات باشگاهی تعیین کننده بودند ، البته در رده باشگاهی جالب بودند. ، “وی گفت که تیم فوتبال پرسپولیس در سال 1999 با یحیی گل محمدی اختلاف جدی داشت. می توان از این مرحله به عنوان نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا نام برد که یکی از آنها به طرز چشمگیری به پایان رسید و دیگری به طرز دلخراشی به پایان رسید.

در ادامه به شش مسابقه مهم فوتبال ایران در سال 1999 می پردازیم.

پرسپولیس یک (5) – الناس له وان (3)

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

چند ساعت مانده به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، شاگردان گل محمدی شوکه شدند. این محرومیت عیسی الکثیر است که پس از گلزنی مقابل السد خوشحال می شود. این ممنوعیت شش ماهه اکنون در حال پایان است. در هر صورت پرسپولیس مجبور شد با النصر با مهدی عبدی مهاجم اصلی بازی روبرو شود. در دقیقه 36 هزینه حملات حمدالله را النصره پرداخت و گل این بازیکن با ضربه چیپ در نقطه پنالتی به ثمر رسید. شش دقیقه بعد توسط بازیکن پرسپولیس به ثمر رسید که اگر آل کثیر متوقف نمی شد فرصت زیادی برای بازی پیدا نمی کرد! پس از اینکه وحید امیری ضربه خوبی از روی پاس بشار رسن شلیک کرد ، مهدی عبدی با ضربه سر یک بر یک به تساوی یک بر یک دست یافت و دیدار در 90 دقیقه یکسان بود و در نهایت نتیجه به پایان رسید. تمدید خواهد شد در دقیقه 104 احسان پهلوان به دلیل خطای غیرضروری هافبک کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا کار پرسپولیس سخت شود. فشار النصر بعد از این اخراج بیشتر شد اما عملکرد خوب دفاعی قرمزها باعث شد تا بازی جریمه شود. شرایط مسابقه تعداد کمی از هواداران پرسپولیس بود که فکر می کردند قرمزها در این مسابقه پیروز می شوند اما حامد لک ضربه پنالتی مایکن را مهار کرد و تیمش را در آستانه مقدماتی قرار داد و علی شوجائی تازه کار پنالتی آخر را به عنوان گل محمدی به ثمر رساند. در یکی از جذاب ترین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پیروز شوید و به فینال راه پیدا کنید. شایعات زیادی در مورد شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس وجود دارد که هنوز پس از این مسابقه ادامه دارد و باشگاه سعودی به وجود AFC رای منفی داده و باشگاه پرسپولیس بازیکن جدیدی است!

پرسپولیس وان اولسان 2

فینال لیگ قهرمانان آسیا

فینال دوم سه فصل اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به طرز غم انگیزی به پایان رسید. شاگردان یحیی گل محمدی در فینال مقابل اولسان به میدان رفتند و علی رغم مشکل در مهره ، یک دیدار مناسب را مقابل این حریف کره ای انجام دادند. اما در نهایت آنها جام را دریافت نکردند. در دیدار برابر پرسپولیس ، اولسان هیچ تیمی از بازی قبلی نداشت و به جز چند دقیقه اول نمی توانست کار خاصی را در قسمت تهاجمی انجام دهد. در دقیقه 45 مهدی عبدی توانست گلزنی کند اما گل او و پیروزی آسیایی پرسپولیس تنها چند ثانیه طول کشید و با حرکت غیرحرفه ای احمد نوراللهی در محوطه جریمه اولسان جریمه شد. حامد لک ابتدا ضربه نگراوو را مهار کرد اما در برگشت همین بازیکن برزیلی دروازه پرسپولیس را باز کرد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پرسپولیس که در آخرین ثانیه ها با یک گل ضعیف شده بود ، در دقیقه 55 ضربه دیگری از تیم میزبان متحمل شد. مهدی شیری با یک اشتباه عجیب هند باعث شد که جونیور به راحتی گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند و اولسان را به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا بدل کند.

Estegal 2-Sephahan Safar

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

استقلال و سپاهان که هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نداشتند ، پس از یک مبارزه در لیگ برتر ، در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. استقلال بازیکنانی مانند مطهری و دیاباته را در اختیار نداشت اما آنها با گل های علی کریمی و وریا غفوری موفق به شکست حریفان خود شدند و به نیمه رسیدند. گل اول استقلال توسط شایان مصلح به دلیل اشتباه جنجالی با مهدی قائدی به ثمر رسید که به دلیل نگه داشتن او در محوطه جریمه توسط داور مجازات شد و ورا توپ را به گل تبدیل کرد. گل دوم آبی ها با ارسال علی علی کریمی به ثمر رسید. بین دو نیمه مسابقه امیر قلعه نویی از داور کارت قرمز گرفت و باید بقیه بازی را از روی سکو تماشا می کرد. با این شکست ، سپاهان در طی 9 روز دو بار مقابل شاگردان ماجی دی شکست خورد و این دو شکست زمینه ساز حذف نووی در کارلا شد. در ابتدای این مسابقه امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی به حاشیه رفتند.

استقلال 2 (4) -پرسپولیس 2 (1)

نیمه نهایی جام حذفی

شاگردان یحیی گل محمدی پس از کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر ، فینال جام حذفی را در نظر داشتند اما شاگردان فرهاد مجیدی با ضربه پنالتی آنها را شکست دادند تا به فینال برسند. در دقیقه چهارم این مسابقه مهدی قائدی به زیبایی دروازه رادوشویچ را باز کرد تا استگال امیدوار شود. سه دقیقه بعد از شروع نیمه دوم ، بشار رسن بازی را به تساوی کشاند تا قائدی را روی پاس علیپور جبران کند. در دقیقه 89 علی علی فورگا با ارسال کمال کامیاوینیا گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند و این تیم با ضربه سر چکش توسط محمد دانشگا برای رادو یک گل به ثمر رساند ، در حالی که همه چیز در 93 برابر شد در آستانه رسیدن به فینال بود . اختلاف بین دو تیم در طول 30 دقیقه وقت اضافه مشخص نکرد که آیا برنده یک ضربه پنالتی می گیرد یا خیر. در ضربات پنالتی دیاباته ، غفوری ، ملیچ و مطهری گلزنی کردند ، اما نوراللهی و اوساگونا در پرسپولیس ضربه پنالتی دریافت نکردند. عالیشاه تنها بازیکنی بود که در قرمزها گلزنی کرد. سرانجام این مسابقه به سود استقلال به پایان رسید تا شاگردان مجیدی به فینال جام حذفی صعود کنند.

استقلال 2-تراکتور 3

فینال جام

قبل از این مسابقه استقلال شرایط عجیبی را تجربه کرد. پس از نیمه نهایی ، فرهاد مجیدی استعفا داد ، تمرین تیم بدون نظارت برگزار شد و سرانجام مجیدی با واسطه گری به تیم بازگشت. تیم فوتبال استقلال با غلبه بر نفت مسجد سلیمان پیروز دربی و تراکتورسازی شد تا به فینال جام حذفی صعود کند. این مسابقه قرار بود در شیراز برگزار شود اما در پایان این مسابقه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. این بازی با قول بنیادی فر برگزار شد ، یکی از عجیب ترین و مهیج ترین فینال های جام حذفی بود. این بازی که 3-2 به پایان رسید ، دومین برد تراکتور در مسابقات بود. گل این دیدار محمدرضا خانزاده در دقیقه 17 ، اشکان دژاگه در دقیقه 34 ، اکبر ایمانی در دقیقه 41 ، تراکتور و مهدی قائدی در دقیقه 51 و ارسلان مطهری در دقیقه 80 ، استقلال بود. این بازی 6 کارت زرد داشت که سهم استقلال و تراکتور 4 کارت زرد بود. ساکت الهامی مدیر تراکتور در چند دقیقه آخر مسابقه اعتراضات زیادی انجام داد و حتی اقدام به خودکشی کرد. پس از مشاجره لفظی با یکی از برگزارکنندگان مسابقه ، بانی توسط یادی فر اخراج شد که حدود 2 دقیقه طول کشید. کشته شدن تراکتور در نیمه دوم بازی نیز مورد انتقاد استقلال و کارشناسان قرار گرفت. سرانجام پس از این مسابقه ، فرهاد مجیدی از سمت سرمربی استقلال کنار رفت و بار دیگر جام این تیم را از دست داد. بسیاری خشم و عدم حمایت ماجی دی را از تمرینات قبل از بازی در مورد ناکامی آبی ها در فینال انتقاد کرده اند.

استقلال 2-پرسپولیس 2

هفته 8 لیگ برتر

دربی 94 در تاریخ 13 ژانویه 1999 برگزار شد و دو تیم در یک مسابقه مهیج علی رغم کیفیت پایین به تساوی 2-2 دست یافتند. استقلال در 9 بازی گذشته تنها یک شکست متحمل شده است ، رویای خود را آغاز کرد و در دو دقیقه امیر آر سالان موتا هاری توانست یک گل به ثمر برساند ، بنابراین هواداران تیم انتظار پیروزی پر گل را دارند. در این دیدار پرسپولیس به برگزاری مسابقه ادامه داد و در دقایق 51 و 66 مهدی عبدی و وحید امیری 2 گل به ثمر رساندند تا 2-1 پیروز شوند. در این مسابقه ضعف های دفاعی استقلال مشهود بود. بازیکنان پرسپولیس موقعیت تک به تک مظاهری را تکرار کردند اما با شوت های بی دقت خود موفق به زدن بیش از دو گل نشدند. از طرف دیگر مهاجمان پرسپولیس هر چقدر هم بی دقت بودند ، مهاجم آبی پوش روی ضربه آخر عملکرد بسیار خوبی داشت و به همین دلیل مهدی قائدی در پایان مسابقه دروازه حامد لک را باز کرد و تیمش را مسدود کرد. از شکست. این بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید و دربی 94 پیروز نشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا