بین المللگزارشگر کسب و کار

هر آنچه در مورد فریت بار به هلند باید بدانید + قوانین جدید

قوانین گمرکی کشور هلند درباره حمل هوایی به روتردام

قوانین گمرکی بار هوایی شهر روتردام

اکنون که بارتان به شهر روتردام رسیده است، وقت آن رسیده تا از گمرک فرودگاه عبور کند و قوانین گمرکی کشور هلند برایش منظور شوند. برخی قوانین، بسیار سخت‌گیرانه اند و برخی انعطاف بیشتری دارند. ورود کالاهای مختلف شرایط متفاوتی دارد. کشور هلند نیز چنین است. برخی کالاها شامل پرداخت مالیات‌اند و برخی معاف. برای تحویل گرفتن برخی هم باید عوارض گمرکی پرداخت کرد که البته هرکدام تبصره و ماده‌های گوناگونی نیز دارند که گاهی به نفع صاحبان بار هوایی است.

بدیهی است آگاهی از این اطلاعات برایتان خیلی مفید است و اما پیدا کردنشان دشوار است و زمان‌بر، این اطلاعات را از ما بخواهید. ما بخشی از قوانین گمرکی در رابطه با مسافرین و مهاجرین به این کشور را به صورت خلاصه در متن، به صورت ویدیویی و همچنین به‌تفصیل در پادکست فریت بار با شرکت جهان کالا کارگو در اختیار شما قرار می دهیم. تمام آنچه باید هنگام تحویل بار و دریافت آن همراه داشته باشید را به شما گفته‌ایم و فرم‌های مربوط را نیز در سایت قرار داده‌ایم.

قوانین گمرک مسافری هلند مربوط به حمل هوایی به روتردام

در هنگام سفر به شهر روتردام در کشور هلند هر مسافر مجاز است تا لوازم موردنیاز خود در سفر مثل البسه، لوازم الکترونیک، مواد غذایی و دخانیات را معاف از پرداخت عوارض به این شهر وارد نماید، محدوده این معافیت به این شکل است:

  • محصولاتی که در خارج از اتحادیه اروپا تهیه کرده اید تا مجموع ارزش 430 یورو معاف از مالیات هستید.
  • برای دخانیات تا 200 نخ سیگار، 250 گرم توتون سیگار و یا 50 سیگار برگ معافیت منظور می‌گردد.
  • همچنین بار شخصی همراه شما نیز معاف از مالیات است. بار شخصی شامل وسایل مختلفی می‌شود، برای مثال مسواک و دوربین عکاسی شما هر دو جزئی از بار شخصیتان محسوب می‌شوند.

باز دوباره تأکید می کنیم که موارد یاد شده فوق برای بار همراه مسافرین روتردام هستند و این قوانین اصلاً برای بار فریت شده صدق نمی کند. خب حالا عوارض گمرکی و مالیات چقدر است؟ این سوالات را ما به‌طور کامل در پادکست کشور هلند شرح داده‌ایم. همین‌طور تکلیف مواد غذایی مجاز برای ورود به کشور هلند در همین پادکست مشخص شده است.

کالاهای ممنوع گمرک هلند جهت ورود به روتردام از طریق حمل هوایی

حالا که بار سفر به روتردام را می بندید، نگاهی هم به لیست اقلام ممنوعه از نظر گمرک کشور هلند بیاندازید. خب پس بستن چمدان‌ها مرحله با اهمیتی است. باید بدانید بردن کدام کالاها به شهر روتردام هلند مسافر را دچار دردسر می‌کند. بهتر است بازهم به پادکست ما مراجعه کنید و ریز و درشت همه ممنوعیت ها ی حمل هوایی به روتردام را بشنوید. از نظر قوانین گمرک کشور هلند ورود این اقلام به این کشور ممنوع است:

  • مواد مخدر
  • اسلحه و مهمات
  • محصولات حیوانی
  • لوازم بدلی و جعلی به منظور فروش

قوانین گمرک هلند جهت مهاجرین شهر روتردام

اگر قصد شما از سفر به روتردام، مهاجرت به کشور هلند است، شرایط کمی تغییر می کند. بدون تردید لوازمی که شما برای مهاجرت نیاز دارید زیاد هستند و این موضوع شما را در جرگه مسافران دارای اضافه بار قرار می‌دهد. پس پیش بینی هزینه ای سنگین برای اضافه‌بارتان کار را کمی دشوار می‌کند؛ اما راه آسان‌تر و کم‌هزینه تر تماس با مشاوران ما در شرکت فریت بار و کارگو سفیران است. اگر باری که به روتردام می‌برید بیشتر از مقدار مجاز است، لازم نیست هزینه گزاف بپردازید. همکاران ما بارتان را از در منزل شما تحویل می‌گیرند و با هزینه خیلی کمتر از اضافه‌بار مسافری، صحیح و سالم در فرودگاه دی هیگ روتردام در کشور هلند تحویلتان می دهند.

اگر به قصد اقامت به شهر روتردام در کشور هلند سفر می‌کنید و قصد دارید لوازم شخصی و خانگی خود را به صورت حمل هوایی به روتردام وارد نمایید، قوانین زیر را مدنظر داشته باشید:

  • در شرایط زیر ورود این لوازم معاف از پرداخت عوارض است:
    • شما در حال نقل مکان از کشوری خارج از اتحادیه اروپا به هلند هستید و قصد زندگی در هلند و یا یکی دیگر از کشور های اتحادیه اروپا را دارید.
    • شما در حال جا به جایی محل زندگی معمول خود به اتحادیه اروپا هستید.
    • شما حداقل به مدت 12 ماه پیوسته خارج از اتحادیه اروپا بوده اید.
    • اقلامی را که وارد می‌کنید حداقل 6 ماه مالکشان بوده اید و از آن‌ها استفاده می کرده اید.
  • و …

با گوش دادن به پادکست ما در قسمت کشور هلند برنامه سفرتان به روتردام را تنظیم کنید و به بارهایتان سامان دهید. همه چیز روشن است و پاسخ تمامی مسائل مشخص. از چگونگی حمل حیوان خانگی و وضعیت ارسال هدیه تا نحوه ارسال جهیزیه نوعروسان. حتی شما در خواهید یافت که وضعیت بردن سوغاتی‌هایی مانند لواشک و آجیل چگونه است. تمامی این موضوعات و قوانین مربوط به آن‌ها را با جزییات در پادکست برایتان گفته‌ایم. فرم‌های مربوط به مراحل ترخیص در این صفحه در دسترس شماست. شما می‌توانید با دانلود و پرینت آن‌ها قبل از سفر و انجام دادن نکات تذکر داده شده در پادکست کارتان را به راحتی به سرانجامی مطلوب برسانید.

حمل هوایی به روتردام چقدر زمان می برد؟

پروسه حمل هوایی به طور معمول بعد از تحویل بار در مبدأ برای تحویل بار شما در فرودگاه مقصد به چهار تا پنج روز زمان نیاز دارد.

هزینه حمل هوایی به روتردام چگونه محاسبه می شود؟

هزینه حمل هوایی به وزن، حجم و خدمات انتخابی (پیک آپ، بسته بندی، حمل تا فرودگاه) شما بستگی دارد، به صورت کلی هرچقدر وزن بار بیشتر باشد، مبلغی که به ازای هر کیلو دریافت می شود کمتر است.

بسته بندی بار را باید خودمان انجام بدهیم یا شرکت حمل بار؟

در صورت صلاحدید شما پرسنل متخصص و با تجربه شرکت فریت بار و کارگو سفیران بارتان را مطابق با استانداردهای حمل هوایی بسته بندی خواهند کرد، اما امکان بسته بندی توسط خودتفریت بار چیست ؟ freight در حمل و نقل به معنای حمل بار به شکل های مختلف (زمینی ، دریایی ، هوایی و ریلی ) یا کرایه حمل می باشد. فریت گاهی اوقات هم معنی هزینه فریت بار یا کرایه حمل است.

فریت مسافری چیست ؟

اگر واژه فریت را در اینترنت جستجو کنید، متوجه می شوید که این واژه در ایران به معنای حمل بار مسافری به خارج از کشور است.

دلیل استفاده از فریت چیست ؟

مسافرانی که قصد ارسال بارهای شخصی خود مثل لوازم منزل ، حیوانات زنده و یا …  را دارند می توانند قبل از سفر یا حتی بعد از آن بارشان را ارسال نمایند. اما چرا این وسایل را به همراه خودشان با هواپیما حمل نمی کنند؟هنگام سفر با هواپیما هر مسافر فقط می تواند مقدار محدودی بار را با خود حمل نماید.

برای مثال وزن و ابعاد مجاز برای خط هوایی ماهان به ازای هر نفر حداکثر 30  کیلوگرم و 203 سانتی متر می باشد، و مقدار بیشتر از این شامل هزینه اضافه بار می شود، که قیمت آن بسیار بیشتر از هزینه فریت بار لوازم منزل یا سایر کالا ها است.لازم به ذکر است که حمل برخی کالا ها حتی اگر دارای وزن و اندازه مجاز باشد به داخل هواپیما ممنوع است.

مثل حیوان خانگی (سگ، گربه و … ) بنابراین در این شرایط چاره ای جز فریت بارهوایی ندارید و باید بار خود را به یک شرکت حمل و نقل بین المللی بسپارید تا بصورت جداگانه آن را حمل کرده و در مقصد به دست شما برساند.

مراحل فریت بار از فرودگاه امام خمینی

کلیه امور فریت را می توانید خودتان انجام داده و یا آن را به یکی از شرکت های حمل بسپارید، اما ما در مرلید قصد داریم کلیه مراحل فریت بار فرودگاه امام خمینی را با تمامی جزئیات شرح دهیم تا بتوانیم به مسافران عزیز کمک نماییم.

پیش از فریت بار چه مراحلی می بایست طی شود؟

پیش از فریت باید در کشور مقصد مجوزهای لازم را برای ورود لوازمتان را بگیرید تا از پرداخت هزینه های گمرکی معاف شوید.

برای این کار ، از لیست بالای صفحه، کشور مد نظر خود را انتخاب کرده و شرایط اظهار کالا را مطالعه نمایید.

چه زمانی باید اقدام به فریت مسافری لوازم کنیم؟

بار می بایست سه تا هفت روز پیش از تاریخ حرکت مسافر، جواز شده و به خطوط هوایی تحویل داده شود.

شایان ذکر است که می توان بار را پس از عزیمت خود مسافر  هم ارسال کرد.اینکار باید توسط یکی از اعضای اصلی خانواده (پدر، مادر، خواهر و یا برادر) یا شخصی که وکالتنامه رسمی از خود مسافر دارد انجام شود.

صاحب کالا می بایست بار از مبدا به پایانه هوشمند بار (واقع در فرودگاه امام خمینی) منتقل کند.

به یاد داشته باشید اسم این پایانه ایران ایر یا هماست اما تمامی بارهای ارسالی از ایران به این پایانه منتقل می شوند و حتی اگر بار خود را با هم حمل نمی کنید.

مدارک مورد نیاز برای فریت بار

مدارک زیر برای فریت الزامی است :

  1.  کپی و اصل پاسپورت
  2.  کپی و اصل کارت ملی
  3. کپی بلیط
  4.  تکمیل فرم ارسال بار
  5.  تکمیل لیست محتویات بار (عدل بندی)

مهم : حضور خود مسافر هنگام فریت الزامی است .

مدارک مورد نیاز برای مسافرانی که از قبل به کشور مقصد سفر کرده اند :

  1.  کپی کارت ملی اعضای خانواده یا وکیل قانونی
  2. شناسنامه اعضای خانواده (برای اثبات نسبت با مسافر) یا وکالتنامه
  3. کپی بلیطی که مسافر با آن به کشور مقصد سفر کرده است.
  4. تکمیل فرم ارسال بار
  5. تکمیل لیست محتویات بار (عدل بندی)

مهم : حضور اعضای خانواده و یا وکیل قانونی هنگام فریت الزامی است.

فرم ارسال بار چیست : شامل یک سری اطلاعات از مسافر و بار او می باشد.

لیست محتویات بار (عدل بندی): در این لیست می بایست جزئیات بار و بسته ها نوشته شود.

  1. گرفتن اجازه ورود و ارزیابی کالا توسط گمرک :

ابتدا فرم ارسال بار را تکمیل کرده و آن را به مسئول گمرک تحویل می دهیم.پس از تایید، به حراست جلوی درب فریت مراجعه کرده و نوبت ورود میگیریم.

سالن فریت دو درب دارد: یکی از درب ها مخصوص کالاهاییست که با چرخ های دستی حمل می شوند و درب دومی مربوط به کالاهای حجیم و سنگینی است که توسط لیفتراک به داخل سالن منتقل می شوند.

پس از ورود به سالن فریت، ارزیاب گمرک به طور دقیق وسایل را چک کرده و با آنچه شما در برگه عدل بندی اظهار نمودید مطابقت می دهد.

سپس ارزیاب اظهارات مسافر و مشاهدات خود را در فرم ارسال بار مکتوب کرده و زیر آن را مهر امضا می نماید.

  1. بسته بندی و وزن کردن بار :

کالاهای شما باید توسط شرکت حمل و یا نیروهای مستقر در فرودگاه پالت و بسته بندی شوند و بر روی ترازو قرار بگیرند. پس از باسکول، رسید توزین را که حاوی وزن بار، نام مسافر و مقصد می باشد را از پذیرش دریافت میکنیم.

  1. صدور قبض توزین کالا :

سپس رسید دریافتی از واحد توزین را به قسمت ثبت مالی تحویل داده و هزینه باسکول را پرداخت می کنیم.

قسمت مالی به شما سه برگه تحویل می دهد : دو برگه قبض توزین که در مراحل بعدی از آن استفاده خواهیم کرد و یک صورتحساب فروش کالا و خدمات.

  1. صدور جواز ، تایید ارزیاب و دایره فریت

قبض توزین کالا و فرم ارسال بار تایید شده توسط ارزیاب را ، به قسمت پذیرش میبریم تا برگه جواز را صادر نماید. در این مرحله دو نسخه از جواز را به مسافر تحویل می دهند که در آن تمامی اطلاعات بار ، مسافر و اظهارات ارزیاب، تایپ شده است.

هر دو برگه جواز مجددا باید توسط ارزیاب مهر و امضا گردد.

یکی از برگه ها همراه با سایر مدارک (مدارک مسافر ، فرم ارسال بار و قبض توزین) تحویل دایره فریت می شود و جواز دیگر باید توسط سرپرست فریت امضا و به مسافر باز گردانده شود.

  1. تایید و مهر درب خروج

جواز امضا شده توسط ارزیاب و سرپرست فریت را به قسمت درب خروج می بریم . در آنجا عدل بندی بار مجددا چک می گردد و در صورت نبود مشکل، جواز توسط مسئول درب خروج، مهر و امضا می گردد. لازم به ذکر است که کلیه امور فوق باید تا قبل از ساعت 14 صورت پذیرد.

  1. صدور بارنامه :

برای این کار باید وزن دقیق بار (قید شده بر روی جواز) به همراه ابعاد دقیق کالا (ابعاد پس از بسته بندی) ، فرودگاه مقصد ، اطلاعات کامل فرستنده و گیرنده را به شرکت حمل دهید.پس از پرداخت هزینه ها ، باربری به شما نسخه shipper بارنامه را تحویل می دهد و مابقی نسخه ها به برگه جواز ضمیمه شده و تحویل حراست می شود.لازم به ذکر است که در این مرحله تگ های بار (مثل شکستنی و … ) را باید از آژانس تحویل بگیرید.

  1. ثبت در سیستم حراست :

برگه جواز خود را به همراه بارنامه ها، برگه توزین و تگ ها به قسمت حراست واقع در طبقه دوم سالن فریت می بریم تا در سیستم ثبت و مهر امضا شود. توجه داشته باشید که در این مرحله حراست، مدارک را فقط به اسمی که بر روی بارنامه قید شده است تحویل میدهد. یکی از دلایلی که حضور مسافر الزامی می باشد همین امر است.

  1. مراجعه به مالی و پذیرش برای ثبت در سیستم :

در این مرحله اگر مسئولین حراست نتوانند توسط دستگاه به ماهیت کالا پی ببرند، بار را از بسته بندی بیرون کشیده و به طورعینی آن را لمس و مشاهده می نمایند. در اینجا کار فریت لوازم منزل به اتمام می رسد و شما پس از حمل بار، اصل بارنامه، کپی یا عکسی از آن را به فرودگاه مقصد برده و بار را تحویل میگیرید.

دکمه بازگشت به بالا