دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رهبر مجمع علماء شیعه ی هند

در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رهبر مجمع علماء شیعه‌ی هند، بر لزوم توانمندسازی جوانان مسلمان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حجت الاسلام «سید کلب جواد نقوی» رئیس شورای علما و امام جمعه لکهنو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام کلب جواد نقوی با تشریح وضعیت شیعیان در هند، گفت: شیعیان در هند اقلیت در اقلیت هستند، اما آن‌ها نسبت به دیگران درگیری‌های کمتری دارند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز اظهار کرد: اگر زمینه‌ای رفت و آمد‌های بیشتری میان مسئولان ما فراهم شود این امکان وجود دارد برای تنش زدایی اقداماتی انجام شود.

حجت الاسلام ایمانی پور ادامه داد:در حال حاضر بیشترین خدمتی که می‌شود برای شیعیان انجام داد توانمندسازی علمی آنهاست.

وی همچنین در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی برای جوانان مسلمان هندی اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: زبان فارسی نیز از دیگر زمینه‌هایی است که می‌توانیم در آن فعالیت کنیم و برای اعزام استاد زبان فارسی به هند آمادگی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور خطاب به رهبر مجمع علمای شیعه هند، اضافه کرد: شما به عنوان شخصیتی که هم دولت و هم جامعه‌ی شیعیان هند او را قبول دارند، می‌توانید نقش موثری در بهبود اوضاع شیعیان ایفا کنید.

سید کلب جواد نقوی گفت: قبلاً تبادل دانشگاهی میان ما و ایران بوده است، اما در حال حاضر این ارتباط دانشگاهی وجود ندارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دولت آیت الله رئیسی اهتمام ویژه به توسعه‌ی روابط با کشور‌های همسایه و نزدیک دارد.

حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به اهمیت توانمندسازی جوانان مسلمان هندی افزود: ایجاد مراکز رشد و نوآوری برای جوانان می‌تواند در توانمندسازی آنان بسیار موثر باشد.

در پایان این دیدار، درباره وضعیت شیعیان و تعاملات آن‌ها بر پایه هم زیستی مسالمت آمیز در آینده‌ی هند، گفتگو و تبادل نظر شد.

دکمه بازگشت به بالا