اقتصادی

برای برخورد با واسطه ها و اطمینان از آسیب رساندن به كشاورزان ، گشت های ویژه ایجاد كنید

گزارشگر یک / سمنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر لزوم برخورد با کارگزاران کشاورزی تأکید کرد تا نشان دهد کشاورزان بی ضرر هستند. فرم

سیدحسن میر عماد در جلسه کارگروه درباره ضمانت استان سمنان از خرید گندم و روغن روغنی اظهار داشت: علاوه بر حمایت از کشاورزان و جلوگیری از سوء استفاده از واسطه ها ، راه اندازی این گشت سیاست های محتاطانه دولت را در این منطقه قرار می دهد. این به تحقق کمک می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تغییر و تولید دانه کلزا در این استان پهناور خبر داد و افزود. کل مزارع کلزا کلزا در استان سمنان طی 4 سال گذشته 2 هکتار بوده و امسال به هزار و 1980 هکتار رسیده است. .

عضو ستاد تنظیم بازار محلی گفت: این محصول سود بسیار خوبی خواهد داشت. “پیش بینی می شود امسال بیش از 3000 تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.”

وی آب را یکی از مهمترین وظایف در تولید محصولات کشاورزی محلی عنوان کرد و گفت: کشت کلزا به عنوان یک محصول کم عملکرد مناسب برای آب و هوای سمنان می تواند از ارزش افزوده خوبی برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: 19 هزار و 100 هکتار استان از جو کشت شده و خاطرنشان کرد: برنامه هایی برای اطمینان از خرید تضمینی این محصول است. “برای 2.500 کشاورز از مزارع ، 62.580 تن جو تضمین می شود.” لطفاً خرید کنید

میر عماد با اشاره به کاهش کیفیت گندم در بخش غربی استان اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد کاهش کیفیت به دلیل پیر شدن گندم در غرب استان بوده ایم که تا حدود زیادی با اقدامات مناسب برطرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال 21 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی اختصاص یافته است. “بیش از 600 تراکتور در سالهای اخیر به وسایل نقلیه کشاورزی در ایالت اضافه شده است. علاوه بر این ، تعداد برداشت کنندگان در چهار سال گذشته دو برابر شده است.”

وی گفت: با انجام اقدامات مناسب وقتی بانک كشاورزی خط مکانیزاسیون را ایجاد كرد ، بسیاری از ابزارهای كشاورزی در كشور تنظیم شد و امیدواریم كه همچنان به افزایش ضریب مکانیزه سازی استان ادامه دهیم.

وی از افزایش ضریب مکانیزه کردن چربی سمنان خبر داشت و تاکنون ضریب مکانیزاسیون چربی 1.86 اسب بخار بوده و اکنون این رقم به 2.01 افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به استفاده از ماشین آلات کشاورزی در استان در فصل کاشت و برداشت ، اضافه کرد: .

وی با تأکید بر لزوم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای سوخت رسانی به کشاورزان برای جلوگیری از بروز مشکلات با حمایت از عرضه سوخت به محصولات زراعی و تجهیزات مزرعه هنگام برداشت مانند گذشته ، تأکید کرد.

میر عماد همچنین از نیروی انتظامی و پلیس راوانا خواست که مانند زمان گذشته برای حمل و نقل محصول جمع آوری شده و حمل محصولات و ترافیک تراکتور نیز مانند گذشته ، در طول زمان برداشت برای حمل و نقل کمک های لازم را ارائه دهند.

میر عماد اعلام کرد: 190 میلیون هکتار از اراضی زیر کشت در استان وجود دارد و به تفصیل به شرح زیر توضیح می دهد:

وی خاطرنشان کرد: براساس سیاست های محلی سازمان جهاد کشاورزی ، کاهش محصولات کشاورزی و افزایش بازده است. 60 هزار هکتار از اراضی مزرعه سمنان برای باغ های باغ ، 880 هزار هکتار برای محصولات کشاورزی و 40 هزار هکتار برای اراضی زیرکشت استفاده می شود. اتفاق می افتد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: گفت: 50 درصد از محصولات کشاورزی کشور به گندم اختصاص یافته است. “از ابتدای سال 2017 ، 22 محصول کشاورزی از جمله 11 محصول زراعی و 11 محصول باغی در الگوی کشت این منطقه گنجانده شده است.” این در حالی است که در سالهای 1997 و 1998 دو مورد جدید در مزارع گندم به الگوی کشت این استان اضافه شد.

میر عماد گفت: “در محصولات زراعی گذشته بیش از 120 هزار تن گندم در استان تولید شده است که بیش از 85000 تن آن خریداری و تضمین شده توسط دولت است. خوشبختانه استان سمنان دارای سه ایالت است که خرید آنها در سال گذشته تضمین شده است.” یکی از آنهاست. ” .

وی با ابراز خرسندی از وضعیت فعلی بارندگی در سال زراعی ، باران 157 میلی متر در استان سمنان را از اول اکتبر 1998 تا 29 اردیبهشت 96 باران آورد. “طبق الگوی بلند مدت بسیار خوب و نرمتر از میانگین ملی است.” بله

جهاد کشاورز ، رئیس استان سمنان ، بر لزوم توجه به آموزش در بخش کشاورزی تأکید کرد. از سال گذشته تاکنون بیش از 14 کارگاه آموزشی با موضوعات کاشت ، نگهداری ، تغذیه و مبارزه با عناصر مضر برای کشاورزان برگزار شده است.

وی از رفع نیاز کشاورزان به کود شیمیایی استان خبر داد و گفت: استان سمنان نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی در تأمین کود مورد نیاز اراضی کشاورزی را نشان داده است.

میر عماد گفت: 2٪ سهم تولید غلات متعلق به استان سمنان است. از کل 31000 هکتار گندم زراعی که در سمنان کشت می شود ، 21440 هکتار آبیاری و 1.575 هکتار باران است.

وی با پیش بینی اینکه بیش از 90 هزار تن گندم را در استان خریداری می کند ، اظهار داشت: امسال 117 هزار تن گندم تولید می شود که از این تعداد 90 هزار تن با ضمانت خریداری می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا