اقتصادی

رویدادی که با ارائه مجری ربات آغاز شد و با معرفی برترین‌های اینوتکس پیچ پایان یافت

پوستر اینوتکس 1400 در پایان نهمین نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد و با ربات اجتماعی موسسه فناوری شریف آرش آغاز و با معرفی یک تیم برتر استارتاپ پایان یافت.

به گزارش گزارشگر یک نمایشگاه Innotex 2020 با دستاورد محققان دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی ربات اجتماعی آرش آغاز شد.

Inotexpitch یکی از بخش های رقابتی نمایشگاه تجاری اینوتکس است که سال گذشته راه اندازی شد و در مرحله اول پروژه های استارتاپی را بصورت آنلاین نمایش دادیم و استارتاپ های منتخب را برای رقابت مستقیم با سرمایه گذاران دعوت کردیم.

در منطقه (سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی ، اصفهان ، خوزستان ، مازندران و تهران) برگزار می شود ، در این مرحله از رقابت ، تیم استارتاپ ابتدا در زمینه نحوه ارائه به سرمایه گذاران آموزش داده می شود ، سپس ایده ها یا محصولاتی را با حضور سرمایه گذاران محلی معرفی می کند. انجام دهید. آنها خودشان هزینه کردند.

استارتاپ های انتخاب شده در مرحله دوم به نمایشگاه اینوتکس 2020 دعوت شدند و همچنین در مسابقات نیمه نهایی و فینال شرکت کردند.

در مرحله آخر که امروز برگزار شد ، 12 تیم برتر استارت در این رقابت ها مجبور بودند ایده های خود را 5 دقیقه ارائه دهند و 5 دقیقه به سوالات داوران پاسخ دهند ، اما در این مرحله یکی از استارتاپ ها در این مرحله شرکت نکرد. بابا

بنابراین ، در این رویداد ، 11 تیم ایده های زیر را ارائه دادند:

چشم های تنبل را با واقعیت مجازی بردارید

آریا سلطانی ، یکی از محققان یکی از پروژه های ارائه شده ، در مورد چالش درمان تنبلی چشم اظهار داشت: “برای این کار نرم افزاری مبتنی بر واقعیت مجازی را معرفی کردیم که می تواند برای معالجه کودکان استفاده شود.”

به گفته وی ، در این طراحی ، عینک سه بعدی طراحی شده است و با استفاده از نرم افزار طراحی شده ، کودکان هر روز یک ساعت از این لیوان ها استفاده می کنند.

سلطانی می گوید: آزمایشات بالینی مربوط به این محصول به مدت 8 ماه در چشم پزشکی انجام شده است و نتایج نشان داده است که این لیوان ها به مدت 1 ساعت روزانه به مدت 3 تا 5 روز در چشم کودکان قرار می گیرند. دوره تنبلی چشم را در کودکان درمان کرد.

محققان اعلام کردند که این محصول در یک ژورنال آمریکایی منتشر شده است ، و ذکر کردند که این کالا صادر شده است.

سیستم فروش صنایع دستی Valucci

مینا شیرانی ، یکی از محققان راه‌اندازی پروژه راه‌اندازی سامانه معرفی و تجاری سازی صنایع دستی در استانهای سیستان و بلوچستان ، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این سایت ایجاد اشتغال و تجاری سازی صنایع دستی برای زنان در مناطق فقیرنشین و حومه است. من خواهم.”

وی افزود: “این روش علاوه بر ایجاد شغل برای ساکنان مناطق فقیرنشین ، صنایع دستی سنتی را به بازار عرضه کرده و آنها را به بازار نزدیکتر می کند.”

تمیز کردن مدرن با نانومواد

یکی از محققان یک شرکت فناوری ، فرهاد الیاسی ، از بین رفتن آب با سرعت 270 لیتر در کارواش عنوان می کند و می گوید: “همچنین در یک کارواش ، کارواش با آب پر فشار انجام می شود که این امر صدمات زیادی به رنگ بدن می زند.” وجود دارد.

وی در ادامه به تولید نانومواد برای تمیز کردن با روشهای مهندسی معکوس برای رفع این مشکلات پرداخت. این ماده بدون آب شسته می شود.

تهیه محتوا برای مسافران

گروهی از محققان این استارتاپ محتوا از قبیل فیلم ، بازی های گروهی و انفرادی و موسیقی را برای کوتاه کردن سفر روی سکوهای سخت افزاری و نرم افزاری تهیه کردند.

این سکوی برای مسافران اتوبوس ، قطار و هواپیما با استفاده از Wi-Fi در دسترس است.

در مرحله اول ، محققان پیش فروش 20 واحد و در مرحله دوم 200 دستگاه از این سیستم پیش فروش شده به بازار هدف بودند.

نرم افزاری که زندگی افراد شیرین را کنترل می کند

تغذیه ، ورزش و فعالیت بدنی ، داروها ، آزمایش خون و خلق و خوی برخی از عواملی است که بر زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع A تأثیر می گذارد.برای پرداختن به این موضوع ، گروهی از محققان پزشکی نرم افزاری را راه اندازی کردند که زندگی افراد را کنترل می کند. من کردم. آنها آلوده هستند.

این نرم افزار علاوه بر اندازه گیری هایپرگلیسمی و هیپوگلیسمی ، راه حلی برای حل آن ارائه می دهد و این نرم افزار به شما امکان می دهد داروها را یادآوری کنید.

ساخت دستگاه ریوی مو برای بیماران سرطانی

حسین پالیزی ، مدیرعامل یک شرکت فناوری واقع در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ، در مورد تولید دستگاهی به نام “ضد آلوپسی” اظهار کرد: “این دستگاه وسیله ای ضد ریزش مو برای درمان ریزش مو در بیماران مبتلا به سرطان تحت شیمی درمانی است.” می توان از درمان استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تا حدود 80٪ ریزش مو در بیمارانی که داروهایی از قبیل “نتایج آزمایشی” آپیروبیسین “،” دوکسوروبیسین “و” تاکسیر سیکلوفسفات “دریافت کرده بودند ، درمان می شود.

همانطور که الیاسی خاطرنشان کرد: “دستگاه دارای آبشار قرار داده شده بر روی سر است و این جریان خون در رگهای خونی سطحی کاهش می یابد ، به طوری که دارو به فولیکول مو می رسد ، بنابراین فولیکول مقدار کمی سم را جذب می کند و از طرف دیگر ، دمای پایین باعث کاهش اثر سمی دارو شده و به فولیکول آسیب می رساند. جلوگیری کردن.

روی برای کاهش آسیب پذیری محصولات باغی

به منظور کاهش ضایعات محصولات باغی ، گروهی از محققان دانشگاه ارومیه پوشش این نوع از محصولات را فراهم کردند که پتانسیل صادراتی محصولات باغی را افزایش می دهد.

آمارها نشان می دهد که 30-50٪ محصولات باغی پس از برداشت محصول پوسیده می شوند ، اما ذخیره سازی یخچال دار معمولی راندمان لازم را ندارد. با این حال ، روکش های ارائه شده توسط این محققان به بدن آسیب نمی رساند و از آسیب دیدن محصول جلوگیری می کند.

راه حل های موجود برای چالش های بسته بندی محصول موجود

به منظور ارائه محصولات دستباف به صورت بسته بندی ، تیم استارتاپ سیستمی را راه اندازی کرده است تا محصولات سنتی دست ساز را بصورت آنلاین به بازار عرضه کند.

کاغذ سبزی

پس از قطع درختان برای تولید کاغذ و رها کردن کاغذ به محیط زیست ، ایجاد آلودگی بیولوژیکی ، یک شرکت فناوری واقع در پارک تحقیقات علمی اصفهان ، کاغذ سبزیجات را از زباله های کشاورزی تولید کرد. مواد مغذی آن باعث رشد گیاه می شود.

از این نوع کاغذ می توان برای بسته بندی استفاده کرد و باعث می شود گیاهان پس از رها شدن در محیط رشد کنند.

همچنین کارتهای قابل تخریب را برای رشد بذرها در خاک معرفی کرد.

امکان ایجاد میکروارگانیسم انبوه صنعتی

پیام غیاثی ، یک محقق ایرانی ساکن خارج از کشور ، گفت: “همه انواع میکروب بد نیستند ، اما می توانند آنزیمی را که مورد نیاز صنعت است تولید کنند. بنابراین ، در این فرایند ، میکروارگانیسم مورد نظر تبدیل به یک چیز خوب می شود.

مدیر پروژه خواستار یک چالش جدی و زمانه در تبدیل میکروب ها به میکروب ها شد. وی گفت: “در این فرایند ، محققان می بایست میکروب ها را یک به یک مطالعه کنند و در صورت وجود راهی برای انجام کارهای زیادی به صورت موازی نیز وجود دارد.” ارزیابی بالا پس از ارزیابی میکروبی.

غیاثی گفت: “در این مطالعه بر اساس روش های سخت افزاری و نرم افزاری ، ما راهی را برای انجام فرآیند مورد نیاز 100000 میکروب در طی 7 روز نشان داده ایم تا این میکروب ها به میکروب هایی تبدیل شوند که در صنعت قابل استفاده هستند.” .

به گفته وی ، تأیید صحت این وسیله با مشارکت چندین نهاد اروپایی انجام شده است.

تولید شوینده های زیستی

نادیا محرابی ، مدیر پروژه با اشاره به مشکل مواد شوینده موجود در بازار ، گفت: این مواد شوینده نه تنها به دستگاه تنفسی آسیب می رسانند بلکه به محیط زیست نیز آسیب می رسانند.

“برای این کار ، ما مواد شوینده آبی ، نانومواد و مواد گیاهی تولید کرده ایم که می تواند برای تمیز کردن تمام سطوح فلزی و موارد دیگر استفاده شود.”

معرفی بهترین ها

در پایان رویداد اینوتکس 2020 ، 3 تیم برتر مسابقه اینوتکس پیچ به شرح زیر اعلام شدند:

تیم اول راه اندازی Sai Club “درمانی را برای چشمان تنبل کودکان فراهم می کند”

تیم 2 “ضد آلوپسی ؛ ساختن دستگاه ریوی مو برای بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند”

تیم های استارت اول تا سوم به ترتیب 8 میلیون تومان ، 5 میلیون تومان و 3 میلیون تومان دریافت کردند.

تیم سوم سوشن؛ سیستم فروش صنایع دستی Valucci

همچنین تیم IDIA؛ تهیه نرم افزار برای مدیریت افراد مبتلا به دیابت نوع A به عنوان بهترین شروع در نظرسنجی ها مورد ستایش قرار گرفته است.

در این رویداد از پوستر اینوتکس 1400 نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا