فرهنگی

گزارشی از درگذشت والدین چند شهید و شهادت چند جانباز

اکنون ، 40 سال پس از آغاز جنگ ، آمار شهادت جانبازان و والدین شهدا با تأثیرات جنگ یا شدت پیری بسیار تسریع شده است.

به گزارش گزارشگر یک ، متأسفانه 40 سال پس از آغاز جنگ ، اثرات جنگ یا شدت پیری باعث تسریع در آمار شهادت و فوت جانبازان و والدین شهید شده است. اخیراً تعداد دیگری از این بناهای تاریخی را از دست داده ایم. نکته قابل توجه در این زمینه مرگ پدر یا مادری است که دو یا سه فرزند وی به شهادت رسیده اند.

فوت شده “حاجی چرا گالی شعبانی” پدر شهیدان “محمد و معتبشعبانی” از منطقه مرکزی پس از سالها صبر به فرزندان شهدا پیوست و امروز چهارشنبه 22 آبان در گلزارهای مقدس شهدای همسایه به خاک سپرده شد.

در 39 سال “محمد شعبانی” و در 43 سال “مجتبی شعبانی” در روستای بوزیجان در شهرستان محلات متولد شدند ، در عملیات رمضان 1961 و در جزیره مجنون در 1964 به شهادت رسیدند.

همچنین متوفی هاز سید رضا لا رحمت پدر شهیدان “سید عباس و سید مسلم را رحمت” سه شنبه 11 نوامبر به شهدا پیوست ، در سه شنبه 11 نوامبر آسمانی شد و سالها از 90 سالگی از افتخار فرزندان آفرینش فاصله گرفت.

پیکر این مدل از صبر و استقامت در گلزار شهدا در روستای برمهان نیشابور به خاک سپرده خواهد شد و هیچ گونه مراسم تشییع و تدفین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وجود نخواهد داشت.

“سید عباس و سید مسلم لا رحمت” به ترتیب در سالهای 1941 و 1937 متولد شدند و در سال 65 در مقامات عالیه در عملیات کربلای 4 شلمچه و کربلای 2 در حاج عمران به شهادت رسیدند.

همچنین خانم حاجیه “عزت هاشمی دشتچی” مادر شهید “علی و حسین مرادی دشتچی” پس از گذراندن چندین سال از فرزندان شهید به دلیل سن ، در سن 83 سالگی به فرزندان شهید پیوست.

روح القدس این مادر بزرگوار شنبه ، 9 نوامبر و در بخش ایثارگران از بیمارستان کاشانی به سمت باغ رضوان به خاک سپرده شد.

حسین مرادی دشتچی در سال 1942 در اصفهان متولد شد و در سال 1966 در موت عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
علی مرادی دشتچی در سال 1342 در اصفهان متولد شد و در سال 1960 به عنوان فرمانده گروهان در آوار در آبادان به شهادت رسید.

علاوه بر این “رضا سیا تیری” 70 درصد جانبازان نخاعی تهران بزرگ پس از 37 سال تحمل آسیب دیدگی به شهدا پیوستند.
پیکر مطهر این جانباز عالی رتبه در 27 گلزار شهدای بهشت ​​شوت زهرا در کنار همکارانش به خاک سپرده شد.
رضا سیاه تیری در خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد و در سال 1962 از جانبازان منطقه عملیاتی نفت شهر شد.

علاوه بر این “علیپایا مانی” یک جانباز 70٪ ارزشمند 39 سال درد و رنج صدمات را در جبهه نبرد حق و باطل تحمل کرده است ، روز گذشته بهشتی شد و به همرزمان شهید پیوست.

روح القدس این شهید مطابق قانون بهداشت در گلجار شهدای کرام آبادسی به خاک سپرده شد.

شهید علی پیامانی ، متولد 1334 ، در تاریخ 15 آنلاین 1359 توسط دشمن در اطراف اهواز مورد اصابت گلوله قرار گرفت. از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شدید شد و به شهادت رسید.

نه بله canum “باران گی” مادر شهید “عید محمد قاسمی” و همسر شهید “غلام قاسمی” از خراسان رضوی در شهر باخرز دعوت حق را لبیک گفت و به همسر و فرزندش پیوست.

مراسم خاکسپاری این مادر و همسر فداکارانه بدون احترام مسئولان و حضور مردم در روز دوشنبه 19 آبان در روستای سیه لخ برگزار شد.

شهیدان غلام و عید محمد قاسمی در 28 خرداد 1302 و هفتم فروردین 1344 در روستای سیه لخ از توابع خراسان رضوی ، شهر باخرز به دنیا آمدند و در تاریخ 21 دسامبر سال 1986 و 28 آذر 1364 به شهادت رسیدند.

علاوه بر این “حاجی علی عسگر شریفاد” در سن 95 سالگی پدر شهید “محمد حسین و محمدعلی شریفاد” به دلیل کهولت سن از دعوت حقیقت امتناع ورزید و به فرزندان شهید پیوست.

“محمدحسین شریف فرد” در عملیات رمضان سال 61 در سن 18 سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و روح القدس وی مدت طولانی در منطقه ماند تا اینکه در سال 1985 مورد تحقیق قرار گرفت و در گلزار شهید خالد بارین به خاک سپرده شد.
«محمدعلی شریف فرد» در عملیات مقدماتی والفجر در سن 15 سالگی به شهادت رسید.

همچنین شب گذشته ، حاجی کانم “Sei de Saki ne Pachi” ، مادر شهیدان “جلال و جمال عنایتی” از استان همدان ، دعوت را رد کرد و به فرزندان شهدا پیوست.
“جلال آنا یاتی” در سال 1960 به عنوان عضوی از رزرو سپاه همدان در منطقه سرپل-عزاوون به شهادت رسید که جاودانه است.
“جمال عنایتی” در سال 1364 در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید ، پیکر وی در سال 1373 به زادگاهش بازگشت و در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا