سلامت و دانش

نزولی شدن شیب نمونه مثبت کرونا در قم به ۱۱ درصد

گزارشگر یک / قم رئیس مرکز بهداشت قم گفت: تنها 11 درصد از هزار و 1511 نمونه گرفته شده در هفته گذشته مثبت بوده است.

سیامک محبی ظهر امروز با اشاره به آماری که رئیس دانشکده پزشکی کوم ارائه داد ، گفت که این جلسه در سالن عزت ولایتی در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و پاسخ فرماندهی استاندار پاسخ بحران برگزار شد. 203 نفر به 149 نفر کاهش یافته و بستری شدن در بیمارستان کاهش یافته است.

با افزایش تشخیص بیماری در قم ، نمونه های مثبت را کاهش می دهد

رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخشی دیگر از سخنان خود پیرامون اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و افزایش روند تشخیص بیماری با گیت های سریع اظهار نظر کرد: نمونه گیری خانگی در حال انجام است ، به 1511 نمونه رسیده است و روند تشخیص 85٪ افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول ، از 1511 نمونه گرفته شده ، 164 نمونه مثبت ، 23٪ نمونه های هفته گذشته مثبت بوده و این هفته تعداد نمونه های مثبت به 11٪ کاهش یافته است.

محبی افزود: از 112 گیت که به عنوان PCR یا گیت سریع استفاده می شود ، از 52 بیمارستان نمونه گیری شده و 68٪ از کل نمونه ها در مراکز تشخیصی انجام شده است. در پایان دسامبر رکورد 4000 ثبت شد ، اما در هفته های اخیر به 1000 کاهش یافته است.

وی همچنین در 20 دسامبر شاهد کاهش مناطق قرمز بود و طبق برنامه قاسم سلیمانی خدمات بیشتری در این مناطق ارائه شد.

کاهش مطابقت مطب با پروتکل های بهداشتی

در این جلسه ، طبق گزارش رئیس مرکز بهداشت عمومی ، وی گفت که مطابقت ادارات و مردم با پروتکل های بهداشتی طی هفته گذشته کاهش یافته است. تا 20 دسامبر ، انطباق ادارات و سازمان ها با پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و به 72 درصد رسیده است. پیش زمینه 17 هشدار داده شده است.

محبی میزان انطباق با پروتکل بهداشتی دفاتر پیشخوان را به 74٪ افزایش داده است ، یکی از دستگاههای محدود برای گزارش خود و هشدار است ، صنعت و اصناف 62٪ کاهش یافته و هفت هشدار داده شده است. دارند.

نگرانی در مورد وضعیت نامناسب خانه های سالمندان

مدیر مرکز بهداشت کوم گفت: “آسایشگاه های سالمندان فقط 50٪ از خودشان را برای مطابقت با کدهای بهداشتی احتیاج دارند ، در حالی که افراد مسن در معرض خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض ویروس قرار دارند. اگر یک نفر آلوده شود ، این یک مشکل برای کل استان خواهد بود.” رفاه آن باید این مشکل را حل کند.

با توجه به او؛ 62٪ داروخانه ها ، 60٪ کلینیک ها ، 8 اخطار ، مراکز جراحی محدود و بیمارستان های خصوصی 50٪ پروتکل های بهداشتی را دنبال می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا