این وضعیت بیمارستان‌هاست – گزارشگر یک

تعطیلات است. حیاط بیمارستان دولتی مملو از بیماران نقاب دار است که روی صندلی ها و روی زمین نشسته اند. یک صف طولانی جداگانه در بخش طبقه بندی تنفس وجود دارد. برخی از همکاران در حال ماساژ کمر بیمار برای استنشاق هستند. گاهی اوقات یک سرفه باقی مانده وجود دارد.

گوشه دیگر حیاط صف پذیرش بیماران اورژانسی است. بدون خطوط کوتاه پس از دریافت رسید ، مشتری باید به اورژانس برود و در صف دیگری برای تشکیل پرونده منتظر بماند. این بار پشت اتاقی است که روی آن نوشته شده است “پرستار سه گانه”.

هیچ کس به فاصله گذاری اجتماعی احترام نمی گذارد و همه می خواهند اولین فردی باشند که به پزشک مراجعه می کنند. گاهی اوقات در مورد اینکه چه کسی اول و چه کسی آخرین نفر است بحث می شود. به نظر می رسد بیمارستان هنوز به سیستم صف عادت نکرده است! مردی با پسر خردسال خود وارد می شود و افراد منتظر را نادیده می گیرد ، وارد اتاق می شود و رسید ملاقات را روی میز قرار می دهد. دختر در صف با معنی به مرد نگاه می کند ، نفس خود را بیرون می دهد و می گوید: “اگر به یکدیگر رحم نکرده بودیم از دیگران چه انتظاری داشتیم؟” مردی برای به پایان رساندن کار خود دچار نافرمانی می شود.

روی کاغذ روی دیوار نوشته شده است: “بین ساعت 1 بعد از ظهر تا 2 بعد از ظهر کاری انجام نمی شود.” متخصصان پرستاری اصول یقه سفید را به پسر بچه ای با کت سفید بدون توجه به تعداد مهمانان آموزش می دهند. ایجاد یک پرونده دشوار نیست ، اما سیستمی که اطلاعات در آن ثبت شده است دشوار است. بیمار بعد از صندوق به صندوق سوم آمد ، اما نام او ثبت نشده بود ، بنابراین برای یافتن مشکل به صندوق برگشت. او دقایقی بعد برگشت و به پسر جوانی که پشت سیستم نشسته بود گفت: “من بیمه ندارم.” لطفاً با خیال راحت بنویسید. پسر بچه مسئول این کار فقط نام و نام خانوادگی بیمار را می پرسد و بقیه سوالات بی پاسخ می مانند.

اتاقهایی که پزشکان به بیماران مراجعه می کنند باز است و اکثر بیماران دارای علائم عروق کرونا هستند که پزشک برای آنها PCR و CT اسکن تجویز می کند. صحبت با بیمار زمان زیادی نمی برد و با چند سوال کوتاه به پایان می رسد.

پس از دریافت نسخه ، بیمار به آزمایشگاه منتقل می شود. برای رسیدن به آزمایشگاه ، باید تعداد زیادی از بیماران کرونری را پشت خط تریاژ تنفسی پشت سر بگذارید. در پشت یکی از شیشه های مرتب کننده تنفس ، “ما رامسویر نداریم.” نپرسید. “آزمایشگاه بسته شد و مشتریان گفتند” فردا سر کار بیا “” “منظورت چیست؟” A بیمار با پوزخند می پرسد. نام بیمارستان خصوصی

بیمارستان دولتی را ترک کنید و به بیمارستان خصوصی بروید. هزاران بیمار برای آزمایش PCR به آزمایشگاه های بیمارستان منتقل می شوند. مراجعین در آزمایشگاه کنار هم نشسته بودند و اکثر مراجعه کنندگان جوانانی بودند که برای آزمایش کروناویروس آمده بودند. دستگاه صف برای پذیرش با 230 تماس می گیرد و آخرین شماره ای که برای آخرین مشتری ارسال می شود 273 است. بستری شدن بیماران در حال چکیدن است و اکثر تماس گیرندگان به جای ماندن در جمع ، تا زمانی که نوبت آنها نرسد ، بیرون می روند. “قیمت ها بر اساس نرخ های تایید شده است.” هزینه آزمایش PCR 348،000 تامسون است و برای این بیمه نمی شود. نتایج آزمایش روز بعد ساعت 10 شب اعلام می شود. از یکی از اپراتورها می پرسم. آیا آزمایشگاه دیگری نداریم که بتواند سریعتر به شما پاسخ دهد؟ “کجا می توانم تعطیلاتی پیدا کنم تا نتایج آزمایش سریع را دریافت کنم؟”

– به عبارت دیگر ، آیا در شرایط فعلی مرکزی وجود ندارد که این کار را انجام دهد؟

– پس من نمی دانم.

زنی بدون نوبت جلو آمد و گفت: “آقا ، بیمار من 100٪ کرونا دارد و من بسیار سالم هستم. آیا می توانید به زودی شغل او را به دست آورید؟” برای خود و دیگران ، در اینجا مثالهای زیادی وجود دارد که می تواند بر شما نیز تأثیر بگذارد. من می گویم وجود دارد.”

– خانم ، همه اینجا کرونا دارند ، مگر اینکه اشتباه شود. شما باید مثل بقیه در صف بایستید.

بسیاری از مشتریان ما مسافرانی هستند که برای سفر به کشورهای دیگر باید تحت آزمایش PCR قرار بگیرند. منطقه نمونه برداری شامل چندین اتاق کوچک است که فقط توسط یک نفر نمونه برداری می شود. خط آزمایش کرونا طولانی است. برخی از مشتریان بعد از 3 هفته می آیند تا ببینند آیا تست منفی است یا خیر. مادر دیگری درگیر بود و حالا آمده است تا خودش را آزمایش کند. “من از صبح به دنبال مادرم هستم. من اصلاً اهمیتی نمی دهم ، و هر کاری که از من بخواهید انجام دهد ، او فقط سری تکان می دهد!” وای خدا ، ببین مردم چگونه گرفتار شدند. “

زنی که می گفت مریض است به خط مقدم می آید. افرادی که در صف انتظار هستند می توانند بیماران را قبل از دیگران بررسی کنند. دیگران قبول می کنند. بیمار نفس عمیقی می کشد و به خط مقدم می رسد تا کار را انجام دهد. مسئول نمونه گیری از پسران جوان حرفه ای که هر تست را در عرض دو دقیقه انجام می دهند. دو دختر که بیرون اتاق نمونه گیری نشسته اند به تلفن پاسخ می دهند.

اتاق مشتری خالی نیست. مشتریان قدیمی می روند ، مشتریان جدید پذیرفته می شوند ، اکثر آنها جوان هستند …

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا