ماجراجویی‌هایی که یک عکاس را به میدان پاکسازی‌نشده مین کشاند

یک عکاس دوران دفاع مقدس گفت: “در روز فتح خرمشهر ، رادیو عراق پخش کرد که این اتفاق هرگز رخ نداده است و صدام سعی کرد آن را سرپوش بگذارد.” به محض پخش تصاویر ما و نشان دادن مردم ما در کورمشار و اسیرانی که اسیر کرده بودیم ، صدام سه شرط را پذیرفت.

به گزارش گزارشگر یک ، امیرعلی جوادیان ، عکاس و روزنامه نگار دوران دفاع مقدس که مهمان برنامه گفتگو “شب بنشین” بود ، اقدامات دوران دفاع مقدس را تشریح کرد. کتاب من در سال 1993 به عنوان کتاب سال اهدا اهدا شد و چون در غم و شادی مردم شریک بود ، بازتاب را در چشم مردم ثبت کردم.

عکاس دوران دفاع مقدس می افزاید: “جنگ ها در همه جا در حال وقوع است ، اما جنگ ایران یک شوک برای جهان بود زیرا غرق در فرهنگ آسورا بود.”

جوادیان ادامه داد: “این غیرقابل توجیه است که کارشناسان جنگ از سراسر جهان در یک روز کرامشار را گرفتند و 19000 اسیر جنگی با قابلیت های غیرقابل مقایسه با ایران و عراق را به دلیل اعتماد عمومی در بین مردم اسیر کردند.” اعتماد باید ادامه پیدا کند. ” برای حفظ و تقویت ایران و توسعه ما.

وی گفت: “من در سن 18 سالگی در رشته نقشه کشی تحصیل کردم و اتفاقاً عکاس دنیای هنر بودم. بعدها ، به عنوان خبرنگار ایرنا کار کردم و پس از جنگ ، می خواستم به به دلیل علاقه ای که به این زمینه دارم. ” و در آنجا به کار عکاسی ادامه می دهم. در جوانی روح انجام کارهای عجیب و غریب را داشتم ، بنابراین به جایی رفتم که هنوز آلودگی نوری وجود نداشت ، عکس گرفتم و تقریباً روزی قدم در یک معدن گذاشتم. داشتم از تاریخ این سرزمین عکس می گرفتم. من با افرادی روبرو شده ام که نمی توانند شخصیت و ایثار خود را بیان کنند ، مانند کسانی که داوطلبانه در من کار کردند و زندگی خود را ادامه دادند تا راه را برای دیگران باز کنند. این تبلور معنویت و ایثار در همه کشورها رخ نمی دهد. یک شب در سنگر ، رزمندگان گریه کردند تا به یکدیگر برسند.

عکاس دفاع مقدس می گوید: “عصر ما عصر دوربین های آنالوگ با حساسیت محدود بود.” فیلم در حال فیلمبرداری باید فوراً به حامل تحویل داده می شد.

جوادیان در روز فتح خرمشهر در رادیو عراق گزارش داد که این اتفاق نیفتاده است و صدام در صدد سرپوش گذاشتن بر آن است. به محض پخش عکسهای ما و نشان دادن مردم ما در کورمشار و زندانیانی که گرفته بودیم ، صدام سه شرط را پذیرفت. اسناد تاریخی هر کشور

وی درباره جذابیت ایران توضیح داد: من در ایران با موضوعات مختلف عکس گرفتم و بیش از 500 نقاشی در ایران وجود دارد ، بنابراین عکس گرفتن بسیار سرگرم کننده است. از تمام سکه های ایرانی عکس گرفته شده است. زیباترین سکه های جهان مربوط به ایران است.

امیرعلی جوادیان

برنامه “شب نشینی” هر دوشنبه تا جمعه ساعت 23:30 به وقت تهران و 21:00 به وقت وین از طریق شبکه جهانی جام جم پخش می شد. محمد سلوکی و عبدالرضا امیراحمدی میزبان اجرای “نشستن شبانه” برای مخاطبان فارسی زبان در سراسر جهان در شب های مختلف هستند و تهیه کنندگان این برنامه کاوه امیری جاوید و یوسف باچری هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا