عمومیگزارشگر کسب و کار

اهمیت بالای سئو محلی

اهمیت بالای سئو محلی برای کسب و کارهای اینترنتی

سئو محلی یکی از استراتژی های بهینه سازی و سئو سایت است که به منظور افزایش بازدید سایت و جذب مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت سئو محلی برای کسب و کارهای اینترنتی به ویژه وب سایت های کوچک یا نوپا بسیار زیاد است و امکان رقابت با وبسایت های قدیمی و کسب سهم از بازار و مخاطبان را فراهم می کند. سئو محلی یکی از استراتژی های بهینه سازی و سئو سایت است که به منظور افزایش بازدید سایت و جذب مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت سئو محلی برای کسب و کارهای اینترنتی به ویژه وب سایت های کوچک یا نوپا بسیار زیاد است و امکان رقابت با وبسایت های قدیمی و کسب سهم از بازار و مخاطبان را فراهم می کند.

درواقع راه اندازی جستجوی محلی ایده موتورهای جستجو و گوگل برای ایجاد رشد و توسعه کسب و کارهای تازه راه اندازی شده بوده است ، همچنین چون گوگل علاقه دارد بهترین ، نزدیک ترین ، دقیق ترین و مرتبط ترین نتایج با جستجوی هر کاربر را به آنها ارائه کند ، می توان جستجوی محلی را یکی از ابزارهای تحقق این هدف دانست.

اگر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را تازه راه اندازی کرده اید و هنوز قدرت و اعتبار کافی برای رقابت با وبسایتهای قدیمی با عمر دامنه بالا را ندارید ، سئو محلی اولین پیشنهاد ما به شما برای بهینه سازی و افزایش ترافیک سایت است.

طبق تحقیقات 75درصد جستجوها که به نتایج محلی ختم می شود ، به خرید و یا سفارش می انجامد و این دلیل دیگری بر اهمیت این استراتژِی است. برای تحلیل دلیل این رفتار می توان گفت ، اگرچه کاربران به اینترنت برای جستجو و دسترسی سریع به محصولات یا خدمات مدنظر خود علاقه دارند ، اما کماکان ترجیه می دهند از نزدیکترین فروشگاه یا با مراجعه حضوری محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

سئو محلی چیست ؟

سئو محلی یا local seo یک از استراتژی های بهینه سازی سایت است که هدف آن جذب کاربران محلی و مشتریان بالقوه در یک موقعیت جغرافیایی مشخص است. این موقعیت جغرافیایی می تواند یک محله ، شهر و حتی یک کشور باشد.

گوگل برای تقویت جستجوی محلی ، اقدامات زیادی انجام داده است. برای مثال زمانی که شما عبارتی را جستجو می کنید ، در بالای لیست نتایج 3 لینک در یک باکس مجزا نمایش داده می شود که درواقع نزدیکترین نتایج از نطر مکانی به شما هستند. همچنین با طراحی الگوریتم هایی مانند الگوریتم کبوتر ، این فاصله مکانی هر کاربر با نتایج ( براساس بررسی ip دو طرف) را در نتایجی که به هر کاربر ارائه می دهد لحاظ کرده است.

سئو محلی زمانی برای کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانید 46٪ از کل جستجوها در گوگل بصورت محلی یا لوکال است. این بدان معنی است که اگر به سئو محلی توجه نداشته باشید ، بخش اعظمی از مشتریان و کاربران نزدیک به خود را از دست می دهید.

در آموزش سئو در سطح مبتدی ، توجه زیادی به جستجوی محلی داریم ، زیرا معمولا تکنیک های ساده تر و محدودتری را شامل می شود و مخاطب سریعتر آن را می آموزد و می تواند در مدت زمان کوتاهی به کمک این روشها کسب درآمد قابل قبولی داشته باشد.

چه روش هایی برای بهبود سئو محلی موثر هستند؟

برای اینکه بتوانید از جستجوهای محلی بهترین بهره را ببرید و کاربرانی که در اطراف و نزدیک به موقعیت جغرافیایی محل فعالیت شما حضور دارند را جذب کنید باید نکات و روش هایی را در سئو سایت خود انجام دهید. سئو محلی درواقع همان سئو است ، اما با اضافه شدن یک موقعیت جغرافیایی!

این تکنیک ها برایی بسیاری از فروشگاه ها ، رستوران و کافی شاپ ، آرایشگاه ها و تعمیرگاه خودرو و… کاملا ضروری است ، زیرا اکثر افراد برای دسترسی به چنین کسب و کارهایی تمایل دارند به نزدیک ترین آنها دسترسی داشته باشند.

72درصد کاربرانی که محصول یا خدماتی را در گوگل جستجو کرده اند ، سایت یا فروشگاهی را برای خرید نهایی انتخاب نموده اند که کمتر از 5 دقیقه با آنها فاصله داشته است. این آمار برای وبسایتهایی که در شهرهای بزرگ مثل تهران فعالیت می کنند فوق العاده است و به راحتی می تواند منبع بزرگی برای تامین درآمد و کسب سود برای هر کسب و کاری باشد.

ثبت سایت در گوگل مپ

اولیین اقدامی که برای تقویت سئو محلی باید انجام دهید ثبت سایت در google map است. اطلاعات گوگل مپ نه تنها در نتایج جستجوی ارگانیک به کاربران نمایش داده می شود، بلکه در اپلیکیشن های نقشه گوگل در اندروید و ios نیز نمایش داده می شود و خود به عنوان یک موتور جستجو عمل می کند. ثبت آدرس و محل فعالیت سایت در گوگل مپ یکی از روش هایی است که در جذب کاربران آن موقعیت جفرافیایی موثر است.

البته درج اطلاعات سایت در google my business نیز تاثیر زیادی در تقویت سئو محلی دارد و حتی اطلاعات گوگل مپ از آن گرفته می شود ، اما چون دسترسی به my business از ایران ممکن نیست ، بهترین گزینه همان google map است.

استفاده از مکان و موقعیت جغرافیایی در صفحات سایت

یکی دیگر از تکنیک های سئو محلی ، درج نام مکان یا موقعیت جغرافیایی در صفحات سایت است که می تواند در بدنه محتوا ، متاتگ توضیحات ، تگ عنوان یا هدینگ ها مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال فرض کنید ، شما یک وب سایت تعمیر موبایل دارید که در شهر اصفهان فعالیت می کند. پس دقیقا به جذب کاربرانی از این شهر نیاز دارید. در این صورت در بیشتر صفحات خود از اصفهان و کلمات دیگری مثل محله ها یا خیابان های این شهر در سایت خود استفاده می کنید. مثلا تعمیر موبایل در اصفهان خیابان چهارباغ!

به کار بردن نام مکان یا شهر در تگ عنوان نه تنها به کاربران نشان می دهد که شما در کجا و چه شهری فعالیت دارید ، بلکه خزنده های گوگل را مجاب می کند که وب سایت شما را در بالای لیست نتایج برای افرادی که در اطراف شما هستند نمایش دهد.

درج نقشه گوگل در سایت

روش دیگر سئو محلی ، درج موقعیت جغرافیایی محل فعالیت ، فروشگاه ها و یا دفاتر یک شرکت بروی نقشه گوگل و قرار دادن آن درون فوتر سایت یا در قسمت تماس با ما است. از انجا که خزنده های گوگل مدام در حال بررسی صفحات وبسایت ها هستند ، حتی اگر نقشه گوگل را در یک صفحه هم قرار دهید از چشم آنها مخفی نمی ماند.

با بررسی اطلاعاتی که شما روی نقشه گوگل در وبسایت خود ثبت کرده اید ، ربات موتور جستجو متوجه می شود در چه مکانی فعالیت می کنید و شما را در نتایج محلی به کاربران همان محدوده معرفی خواهد کرد. برای سایت های وردپرس یا جوملا افزونه های رایگانی برای درج نقشه گوگل در سایت وجود دارد و نیازی به کدنویسی یا تغییرات خاصی در قالب نیست و می توانید نصب یک افزونه به راحتی آن را فعال نمایید.

تولید محتوا یا انتشار اخبار محلی

تولید محتوا یکی از 5 تکنیک برتر سئو در سال 2020 است و بدون شک در سال 2021 میلادی نیز به همین منوال خواهد بود. اما تولید محتوای محلی اصول و تکنیک های خاص خود را دارد. برای پررنگ شدن حضور سایت در جستجوهای محلی ، تولید محتوا یا انتشار اخباری مرتبط با آن محدوده یا شهر کاملا ضروری است. چنین مطالبی سیگنال های قدرتمندی از مکان فعالیت سایت به موتورهای جستجو می فرستند و می تواند شما را در بالای لیست 3 تایی پکیج جستجوی محلی گوگل قرار دهد.

سئو محلی چیست؟ درباره Local SEO بیشتر بدانیم

امروزه اکثر کسب و کارها وابستگی زیادی به محتوا دارند و نیازمند محتوایی هستند که بتواند کاربران را جذب کند. علاوه بر کارهایی که در یک سایت انجام می‌شود، تکنیک هایی نیز وجود دارند که شما را زودتر به نتیجه می‌رسانند و تاثیر تلاش شما را دوچندان می‌کنند. سئو می‌تواند راه میانبری برای این اتفاق باشد و ما در این مطلب علاوه بر معرفی سئو به این نکته می‌پردازیم که سئو محلی چیست و چگونه قابل استفاده است.

سئو چیست؟

قبل از اینکه بدانیم سئو محلی چیست بهتر است تعریفی از سئو داشته باشیم. سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و مجموعه تکنیک هایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. این تکنیک‌ها به کمک ابزارهایی مانند ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی، کاربر را به سایت شما هدایت کرده و باعث بهبود رتبه سایت شما در فرایند جستجو در گوگل می‌شوند. عوامل زیادی بر سئو تاثیر دارند و همچنین زیرشاخه‌های زیادی در این حوزه وجود دارند که تسلط بر تمامی آن‌ها نیازمند وقت کافی است. ما در این مطلب یکی از زیرشاخه‌های سئو با عنوان سئو محلی (Local SEO) را بررسی می‌کنیم.

سئو محلی چیست؟

جستجو محلی (Local Search) زمانی اتفاق می‌افتد، که شما در گوگل به دنبال خدماتی در منطقه فعلی خود هستید. شاید برای همه ما پیش آمده که خدمات و یا کالایی را در گوگل جستجو کنیم و گوگل نیز بسیاری از فروشگاه‌ها و موسساتی را به ما نشان دهد، که در نزدیکی ما هستند و دسترسی به آن‌ها آسان است. چرا گوگل به جای نشان دادن تمامی فروشگاه‌های مرتبط، فروشگاه هایی را به ما نشان می‌دهد که نزدیک به محل ما هستند؟

سئو محلی که گاهی به عنوان بازاریابی محلی موتورهای جستجو نیز شناخته می‌شود، راهی برای جذب کاربر و ارائه خدمات به مشتریانی است که از لحاظ موقعیت مکانی در جایی نزدیک به موقعیت کسب و کار شما حضور دارند. چنین امکانی فاصله بین عرضه و تقاضا را کاهش داده و کمک می‌کند که بتوانید زودتر از سایر رقبا محصول خود را به دست مشتری برسانید.

 در واقع در این روش، شما به نوعی به ربات‌های خزنده گوگل که مسئول بازدید، و نمایش سایت‌ها هستند اعلام می‌کنید، که کسب و کار شما در کدام منطقه است و تا چه حدودی را می‌تواند سرویس دهی کند.

اهمیت سئو محلی چیست؟

اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که طبق آمارها، حدود 50% کسانی که جستجوی محلی انجام می‌دهند، با فاصله یک یا دو روز اقدام به خرید می‌کنند. بنابراین اگر شما از نام منطقه ای که درآن حضور دارید در مواردی مانند کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید، احتمالا در نتایج جستجوی کاربران دفعات بیشتری نشان داده خواهید شد.

به عوان مثال اگر شما به جای عبارت “موسسه آموزشی”  عبارت “موسسه آموزشی در تهران” را جستجو کنید، گوگل تمامی نتایج را از فیلتر جغرافیایی رد کرده و فقط موسسات موجود در تهران را نمایش می‌دهد.

البته اگر عبارت “موسسه آموزشی نزدیک من”  را هم جستجو کنید، گوگل با دسترسی به موقعیت فعلی شما، به طور هوشمند موسسات نزدیک را نشان خواهد داد. حال اگر شما در اصول سئو برای سایت تان، بر روی منطقه تهران تاکید کرده باشید، شانس نمایش سایت شما به مخاطب افزایش می‌یابد.

اگر در کسب و کار خود قصد تمرکز بر محدوه جغرافیایی خاصی را داتشه باشید، رعایت کردن سئو محلی برای شما بسیار ضروری است. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا بتوانید توجه مشتریان نزدیک به خود را جلب کرده و بازار منطقه را به دست بگیرید.

GMB در سئو محلی چیست؟

  Google My Business به معنی نشان دادن پروفایل یک کسب و کار بر روی گوگل است. در این پروفایل، شرح فعالیت ها، اطلاعات مکانی و تماس با کسب و کار، تصاویر محل و نقشه موقعیت شرکت در گوگل، ساعات کاری، دسته بندی خدمات و غیره نشان داده می‌شوند.

این تکنیک به عنوان یکی از عوامل استناد (Citation) شناخته می‌شود و باعث افزایش نرخ کلیک و دیده شدن سایت شما شده و یکی از اقدامات در بهبود سئو محلی سایت است. در تصویر بالا پروفایل GMB مربوط به کمپانی اپل نشان داده شده است. معمولا اطلاعات مربوط به سرویس Google Map نیز در این بخش نشان داده می‌شود.

سایتیشن، دایرکتوری اطلاعات کسب و کار شما یعنی نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) است تا در دسترس عموم و سایر کسب و کارهای مشابه قرار بگیرد. شما می‌توانید دایرکتوری مرتبط با کسب و کار خود را در گوگل جستجو کرده و نام خود را در میان آن‌ها وارد کنید.

اصول سئو محلی چیست؟

  • مشخص کردن منطقه : بهتر است در سایت خود نام منطقه، شهر و حتی کشور را نیز وارد کنید. اگر صاحب چندین موقعیت مکانی برای شرکت هستید بهتر است برای هرکدام محتوای جداگانه ای در نظر گرفته و موقعیت خود را ذکر کنید.
  • اهمیت Citation: مطمئن شوید که اطلاعات سایت شما در دایرکتوری مربوط به دسته بندی نوع کارتان وجود دارد. نام، آدرس، اطلاعات تماس، لینک سایت و هر مورد دیگری که به شناخت شما کمک کند باعث بهبود سئو محلی خواهد شد.
  • بهبود GMB : به روزرسانی پروفایل GMB باعث می‌شود که در استفاده از برخی سرویس‌های گوگل مانند گوگل مپ پیشرو باشید و در نتایج جستجو بیشتر دیده شوید.
  • بهبود بک لینک ها: تمامی بک لینک‌های معتبر می‌توانند باعث بهبود سئو سایت شما شده و به کسب و کار شما اعتبار بیشتری ببخشند.

جمع بندی

بعضی از افرادی که به جستجوی محلی می‌پردازند معمولا به دنبال خواسته خود، شرکت خاصی را برای گرفتن خدمات در نظر دارند. اما بسیاری هم فارغ از نام برند، به دنبال دریافت کالا و یا خدمات موردنظر خود هستند. در چنین شرایطی پرداختن به سئو محلی باعث موفقیت در جذب چنین کاربرانی خواهد شد.

امروزه که اغلب کسب و کارها مبتنی بر بستر وب و دیجیتال هستند استفاده از روش‌های سئو برای ارتقا جایگاه و عرضه بیشتر خدمات بسیار ضروری به نظر می‌رسد. سئو محلی نیز در کنار سایر تکنیک‌های این حوزه، تاثیرات مثبتی دارد که به شما در رقابت با سایر سایت‌ها کمک خواهد کرد. تیم ما در تلاش است مطالب مهم حوزه در سئو را برای شما اماده کند.

رپورتاژ آگهی (تسمینو)

دکمه بازگشت به بالا