اقتصادی

آزادراه خرم‌آباد به اراک، اولین پروژه آزادراهی که در ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

گزارشگر یک / لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه کرام آباد – اراک بخشی از بزرگراه ملی است که از بندر امام خمینی (ره) به تهران می رسد.

خیرالله خادمی در بازدید از مرحله احداث قطعه اول بزرگراه خرم آباد – اراک در اول ماه مه ، گفت: بزرگراه خرم آباد – اراک اولین پروژه بزرگراه کشور است که در سال 1400 به بهره برداری رسید. طول اراک 134 کیلومتر است و در فاز 1 ، 67 کیلومتر از کرام آباد تا بروهرد استفاده شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه یکی از قسمتهای مجزا از راهروهای مهم شاهراه کشور است که بخشی از مسیر بزرگراه بندر امام خمینی (ره) به تهران را پوشش می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که پیشرفت واقعی این پروژه حدود 90٪ است. اعتبارات این پروژه از طریق منابع مشترک دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تأمین شد. سرمایه گذار بزرگراه.

خادمی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت شش باند و بزرگراه طراحی شده است ، بنابراین می تواند در بحث ایمنی و افزایش ظرفیت حمل و نقل در این محور بسیار موثر باشد و می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات و افزایش سرمایه گذاری داشته باشد.

“با استفاده از این پروژه ، فاصله زمانی بین استانهای لرستان و تهران به 4 ساعت کاهش می یابد و با کاهش زمان ترانزیت در این محور ، با سفر هوایی رقابت خواهیم کرد.”

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه خرم آباد – بروجرد – اراک فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه در کشور است و توسعه آن موجب رونق لرستان می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا