عمومیگزارشگر کسب و کار

آشنایی با مجسمه برنزی و راهنمای خرید آن

ساخت مجسمه برنجی هنری بسیار زیبا و جذاب می باشد، که بوسیله فرد متخصص و ماهر انجام می شود و این هنر طرفداران بسیاری دارد. آموزش ساخت مجسمه برنجی توسط استاد و ابزار آلات مخصوص آن صورت می گیرد و برای آموزش این هنر زیبا باید به آموزشگاه های صنایع دستی مراجعه نمود فلز برنج از قدیمی‌ترین انواع فلزاتی است که انسان از آن استفاده کرده است و با توجه به خلوص آن کاربردهای زیادی از قدیم تا به امروز داشته است.

مجسمه چیست؟

پیکره ای است که برای یاداوری چهره انسان، شیء یا حیوان ساخته می شود. برای مثال سازنده کامیون ماک یک سگ به نام بول داگ داشته است و به احترام این سگ مجسمه سگ فلزی را نماد کمپانی خود کرده و بر روی کاپوت این کامیون ها وجود دارد. برخی از مجسمه ها هم برای یادبود مراسم خاصی ساخته شده‌اند. مجسمه ها از مواد مختلفی از قبیل: انواع سنگ ها، گچ، فایبرگلاس، فلزاتی از قبیل طلا، نقره و برنز ساخته می شوند.

از ترکیب این فلز با مس و روی می توان در تولید شیر آلات و قطعات صنعتی استفاده کرد و به دلیل انعطاف پذیری خوبی که دارد در ساخت انواع کلید و دستگیره، در ساختمان های اداری و تجاری و بیمارستان ها، که به دلیل عدم جذب میکروب می باشد، به کار می رود. امروزه به دلیل زیبایی و خوش رنگ بودن برنج برای ساخت مجسمه های مختلف، تزیینی، دکوراسیون و غیره و همچنین در تولید انواع آلات موسیقی، بخصوص سازهای بادی مانند: شیپور، ترومپت و غیره می‌باشد.

وزن مجسمه

وزن مجسمه برنزی چندان سنگین نیست. اگر می‌بینید مجسمه‌ای خیلی سنگین است پس از برنز ساخته نشده است.

خراشیدن روی مجسمه

اگر مجسمه  فقط دارای روکش برنز باشد شما با تراشیدن قسمت کوچکی از مجسمه می‌توانید به آن پی ببرید و جنس واقعی زیر روکش را تشخیص دهید.

استفاده از آهنربا

آهنربا برنز اصل را جذب نمی‌کند؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از آهنربا پی به جنس واقعی مجسمه ببرید.

قیمت مجسمه برنزی

اگر مجسمه‌ای واقعاً از جنس برنزی باشد قیمت بالایی دارد. به همین دلیل اگر مجسمه را به قیمت ارزان می‌فروشند باید به اصالت آن شک کنید.

انواع فلز برنج که شامل: برنج سفید، برنج طلایی، فلز برنج آلفا، بتا، فشنگی و غیره دارد و مجسمه، از قدیمی ترین وسایل مورد استفاده برای تزیین و زیبایی در منزل و محیط کار و غیره، می باشد، که دارای طرح و شکل و سایز های متنوع می باشد، که از جنس های مختلفی نیز طراحی و ساخته می‌شود. یکی از انواع جذاب آنها استفاده از مجسمه های طلایی برنجی می باشد که افرادی که طرفدار سبک کلاسیک و لوکس می باشند، علاقه زیادی به این مدل از مجسمه ها دارند، مجسمه به جسمی گفته می‌شود که به صورت حیوانات یا انسان از مواد گوناگون ساخته می شود.

مراحل ساخت مجسمه برنجی آموزش مجسمه برنجی هنری بسیار جذاب و زیبایی است که از برنج و سایر فلزات که با آن ترکیب شده اند، استفاده می شود، این هنر ساخته ذهن هنرمند است و داشتن ابزار مناسب بسیار مهم است.

ابزار مجسمه سازی با کیفیت و مرغوب کمک بسیار زیادی به هنرمند برای ایجاد و تولید طرح و ایده می کند مجسمه های برنجی می‌توانند به صورت یکپارچه و یا به صورت ترکیبی از فلزات دیگر و یا چوب باشد و در سایزهای گوناگون از بسیار کوچک یا خیلی بزرگ باشند که به عنوان کنار سالنی کاربرد دارند، یا بعضی به عنوان دیوارکوب می باشند که با استفاده از گیره و یا حلقه که در پشت آن قرار دارد، به راحتی در روی دیوار نصب می شود. به خاطر کیفیت بالایی که فلز برنج دارد و مقاومت بسیاری که در برابر اکسیداسیون از خود نشان می دهد.

فروشگاه اینترنتی ما تنوع گسترده‌ای از برندهای ایرانی و محصولات فروشگاه‌های مختلف نظیر دینگولند را در اختیار کاربران قرار داده است. با خرید مجسمه دکوری و مجسمه دست ساز از دیجی کالا می‌توانید از سایر تخفیف‌ها و کالاهای شگفت انگیز اطلاع پیدا کنید.

از زمان های بسیار قدیم برای مجسمه سازی استفاده می شده است، به عنوان مثال: مجسمه افراد مشهور از برنج ک یک فلز با ارزش می باشد، ساخته شده است و در موزه های جهانی نگهداری می شوند. برای ساخت مجسمه برنجی ابتدا باید شکل مورد نظر خود را با گچ بسازید و با استفاده از سیلیکون قالب گیری را انجام دهید و موم را آب کرده و درون قالب پر کرده و بعد قالب گچی را حرارت داده تا مایع خارج شده و فلز ذوب شده را درون قالب ریخته و بعد از اینکه فلز سرد شد و شکل قالب را گرفت، فلز را از قالب گچی جدا کرده و مجسمه آماده می شود.

البته در ابتدا به دلیل ناهمواری هایی که دارد، مجسمه را پرداخت می‌کنند تا صاف و ظاهر آن زیباتر شود مجسمه هایی که از برنج و برنز ساخته می شوند، بسیار به یکدیگر شبیه می باشد و برای تشخیص این که مجسمه برنج یا برونز است، باید به نکاتی توجه کرد، که شامل: مجسمه برنج طلایی تر است و برنج نسبت به اکسید، فلزی مقاوم است و زنگ نمی زند، پس اگر روی مجسمه زنگ‌زدگی وجود داشت، این مجسمه برنز است و مجسمه های برنجی از برنز ارزانتر می باشد. فلز برنج معمولاً از دو فلز مس و روی ترکیب می شود و آلیاژ برنج به دست می آید که در این صورت چکش خواری آن بیشتر می شود این فلز حالت کدری ندارد و انعطاف پذیری بالایی دارد و نقطه ذوب آن ۹۰۰ تا ۹۴۰ درجه سانتی گراد می باشد و رنگ آن به صورت یک طیف رنگی که شامل: قرمز به سمت طلایی و سبز مایل به زرد می باشد.

ساخت مجسمه برنجی به روش ریخته گری به همراه فیلم آموزشی ساخت مجسمه برنجی در طرح ها و شکل های گوناگون و سایزهای مختلف در کارگاه های تولید مجسمه انجام می شود ساخت مجسمه برنجی علاوه بر اشتغال زایی، درآمد زایی خوبی هم دارد. از فلز برنج در صنایع دستی و تولید زیورآلا به دلیل رنگ طلایی آن استفاده زیادی می شود، که زیورآلات برنجی علاوه بر رنگ و درخشانی آن، قیمت بسیار مناسبی نیز دارد و علاقه‌مندان بسیاری دارد و همچنین از فلز برنج در ظروف برنجی میناکاری استفاده می شود که ظروف برنجی با استفاده از هنر میناکاری تزیین می شود و جلوه بسیار زیبایی به این ظرف می بخشد.

 

دکمه بازگشت به بالا