عمومیگزارشگر کسب و کار

آیا بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده در شب است؟

فواید کرم مرطوب کننده چیست؟

شواهد این را نشان می‌دهند که مرطوب کننده‌ها محتوای آب را در لایه شاخی پوست که بیرونی‌ترین لایه آن است، افزایش داده و با مقابله می‌نمایند. شاید بخواهید بدانید که علاوه بر فواید، مضرات کرم مرطوب کننده چیست؟ باید بگوییم که مرطوب ‌کننده‌ها هیچ عوارضی نداشته و یکی از اصلی‌ترین روش‌های مراقبت از پوست به شمار می‌رود. مهم‌ترین فواید کرم مرطوب کننده را چنین می‌توان عنوان نمود:

  • مقابله با خشکی پوست
  • کند نمودن روند پیری پوست و مقابله با چین و چروک
  • کمک به از بین رفتن آکنه
  • تسکین پوست‌های حساس

Is the best time to use moisturizer at night

نحوه استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده را در بخش‌های بعدی شرح خواهیم داد. اما به صورت کلی روش استفاده از مرطوب کننده صورت بدین شکل است که آن را بعد از تمیز کردن صورت، روی پوست پاکیزه باید مورد استفاده قرار داد. در این حالت، از خشک شدن پوست بعد از شستشو اجتناب خواهد شد. استفاده از مرطوب‌کننده همچنین هنگامی که پوست مقداری رطوبت دارد، بسیار می‌تواند مفید واقع شود، چرا که رطوبت را می‌پوشاند.

متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند که هر چند مدت یکبار لایه‌برداری از پوست خود را انجام دهید. این کار به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و درصورتی که بلافاصله بعد از آن مرطوب‌کننده بزنید، این محصول به خوبی درون پوست نفوذ خواهد نمود. بهتر است مرطوب کننده را با حرکات دورانی روی پوست خود بزنید. برای صورت به اندازه یک نخود کرم مرطوب کننده کافی می‌باشد. اما بهتر است این محصول را افزون بر صورت به گردن خود هم بمالید.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده صورت

پس از شستن صورت، بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده می‌‎باشد. بهتر است 2 مرتبه در روز یکبار صبح و یکبار شب صورت خود را با شوینده‌ای که متناسب با نوع پوست شما فرموله شده است، شسته و سپس کرم مرطوب کننده بزنید. بعد از حمام رفتن و دوش گرفتن، استفاده از کرم مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک زیادی می‌کند.

از چه سنی مرطوب کننده بزنیم؟

شاید کمی متعجب شوید اما در اکثر منابع علمی آمده است که مراقبت از پوست و داشتن روتین پوستی بهتر است از سنین نوجوانی شروع شود. به این منظور به 3 محصول مراقبت از پوست حتما نیاز دارید: شوینده، مرطوب کننده و . نوع هر کدام از این محصولات با توجه به نوع پوست شخص باید تعیین شود و بهتر است در این زمینه از یک پزشک حاذق کمک بگیرید تا اشتباهی در انتخاب صورت نگیرد.

اهمیت حفظ رطوبت پوست در طول شب

کرم‌ها و لوسیون‌های زیادی در داروخانه‌ها وجود دارند که پیش از خواب به منظور مرطوب کننده باید مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است در این کرم‌ها اسید هیالورونیک، پپتیدهای بیومیمتیک و آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و E نیز وجود داشته باشند. جهت حفظ سلامت پوست به جز آنکه نیاز است هر شب آن را مرطوب نمایید، خواب شبانه هم اهمیت به‌خصوص خود را دارد. برخی از مطالعات نشان داده است که استفاده از نور ال ای دی قرمز به مدت 20 دقیقه پیش از خواب در بهبود خواب شبانه می‌تواند بسیار مفید باشد. چراغ ال ای دی قرمز دوپامین را در مغز آزاد نموده و موجب می‌شود شخص خواب عمیق‌تری را تجربه نماید.

مرطوب کننده طبیعی برای پوست

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده را برای شما شرح دادیم. به جای کرم و لوسیون از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌های طبیعی هم می‌توانید استفاده نمایید؛ مانند: ژل آلوئه ورا یا جلبک. حتی خوراکی‌هایی مثل شیر هم در رطوبت‌رسانی به پوست قادرند تا موثر واقع شوند. سبک زندگی هم در هیدراته نگه داشتن پوست نقش بسیار مهم و اساسی دارد. تحقیقات نشان داده است که استرس سبب ایجاد ترک‌های میکروسکوپی در پوست شده و کم‌آبی را بیشتر نمایان می‌کند. جهت حفظ رطوبت پوست باید:

  • به صورت منظم ورزش کنید.
  • سراغ مصرف الکل نروید.
  • مصرف نمک را کاهش دهید.
  • خوراکی‌های پرآب مانند کاهو، گوجه و خیار بخورید.
  • آرامش خود را حفظ نموده و از استرس خود را دور نگه دارید.

در مرطوب کننده به دنبال چه ترکیباتی باشیم؟

بهتر است لوسیون‌ها، آبرسان‌ها، کرم‌ها، پمادها و سرم‌های مرطوب کننده در ترکیبات خود مواد زیر را دارا باشند تا اثرگذاری بهتری بر جای بگذارند:

درصورتی که اس پی اف یا فاکتور حفاظتی در مرطوب کننده شما وجود داشته باشد بدین معنی است که توانایی محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید را هم دارد. این موضوع در جلوگیری از ، آفتاب‌سوختگی و پیری پوست موثر می‌باشد. مواد دیگری که در مرطوب کننده‌ها باید در نظر داشت، شامل موارد زیر است:

  • مسدود کننده‌ها: مواد روغنی که باعت جلوگیری از تبخیر آب در پوست می‌شوند. مانند پارافین، وازلین اسید استئاریک و روغن‌های معدنی
  • جاذب‌های رطوبت: موادی که آب را از هوا به لایه خارجی پوست می‌کشند؛ مثل گلیسیرین و عسل.
  • ویتامین‌ها: که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و به کاهش خطوط روی چهره کمک نموده و موجب تحریک ساخت کلاژن هم می‌شوند.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده صبح و شب

در پایان بار دیگر به شما می‌گوییم که بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده پس از شستشوی صورت یا حمام رفتن است و پس از آن نیازی به شستن صورت نیست. پیشنهاد می‌شود 2 مرتبه در روز یکبار صبح و یکبار شب از آبرسان ریچ سیمپل استفاده گردد تا پوست دچار خشکی و کم‌آبی نشود. دقت داشته باشید که حتی اگر نوع پوست شما چرب است باز هم به رطوبت‌رسانی احتیاج داشته و باید از محصولی مناسب جهت حفظ رطوبت آن استفاده کنید.

و محافظت نیاز دارد. فقط مطمئن شوید که همیشه قبل از استفاده از مرطوب کننده پوست تان تمیز است. همه ما شب ها انرژی کمتری داریم و شاید توانایی پاکسازی و شستن پوست صورتمان را نداشته باشیم. اما فراموش نکنید که پوست شما نیاز به مراقبت دارد. در طول روز مواد مختلفی مانند روغن، خاک، باکتری و لوازم آرایشی و … با پوست تماس دارند، حذف همه آن ها قبل از اسدر شرایط عادی، پوست انسان به‌طور طبیعی چربی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند تا با ایجاد یک لایه محافظ چربی از خشک ‌شدن و از بین رفتن رطوبت پوست جلوگیری کند.

کرم‌های مرطوب کننده‌ علاوه بر تأمین رطوبت، با تشکیل یک لایه محافظتی بر روی پوست از تبخیر رطوبت لایه خارجی پوست جلوگیری می‌کنند. هنگامی که پوست به دلایل مختلف نظیر ژنتیک، بیماری‌های پوستی، استفاده بیش از حد از شوینده‌های صابونی، عدم مراقبت درست از آن و… خشک و دهیدراته می‌شود، به کرم مرطوب کننده و خاصیت رطوبت رسانی‌اش نیاز پیدا می‌کند. رطوبت رسانی به معنای ایجاد سدی محافظتی روی پوست برای جلوگیری از تبخیر و از دست رفتن آب است. هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد، لطافت و شادابی تا مدتی طولانی حفظ شده و آب در پوست محبوس می‌شود. لذا کرم مرطوب کننده‌ صورت باعث آبرسانی بهتر و رسیدن مواد مغذی به پوست می‌شود.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات ، ، ابرو، ریش و سبیل، ، تشخیص و درمان ، ، چربی و بوتاکس و … که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.

علل استفاده از مرطوب کننده

  1. جوانسازی پوست

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با چین و چروک و شاداب نگه داشتن پوست، گنجاندن کرم مرطوب کننده با کیفیت در روتین مراقبتی پوست است. به خصوص در ماه های سرد، مرطوب نگه داشتن پوست واقعاً به بهبود بافت و ظاهر پوستتان کمک می کند.

  1. درمان خشکی پوست

با مصرف منظم کرم صورت مرطوب کننده، پوست خود را از خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کنید. هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که قسمت هایی از پوستتان لک یا تغییر رنگ داشته باشد. پس برای داشتن چهره ای صاف، تأثیرگذار و یکنواخت، از مرطوب کننده ها کمک بگیرید.

  1. جلوگیری از ایجاد جوش

باید صورت خود را کاملاً مرطوب نگه دارید تا بدون باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می کنند؛ بنابراین منافذ پوستتان مسدود می‌شود و جوش می زنید.

4- مراقبت از پوست حساس

افرادی که پوست تحریک پذیری دارند، مواردی مانند قرمزی، اگزما و لکه های خارش دار را خیلی تجربه می کنند. اگر پوست شما هم حساس است، به دنبال مرطوب کننده صورت حاوی ترکیبات آرام بخش، مانند بابونه و آلوئه ورا باشید. این مواد از چهره ی شما محافظت می کند و به آن ظاهر مطلوبی می بخشد.

5- خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان

رادیکال های آزاد باعث تحریک سلول های سرطانی می شوند. از فواید دیگر کرم مرطوب کننده به خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می توان اشاره کرد که به حذف رادیکال‌های آزاد که سلول‌های بدن را تهدید می‌کنند کمک می کند.

6-کاهش مضرات استفاده مداوم از محصولات آرایشی

پوست صورت که بیشتر از سایر نقاط در معرض آسیب‌های محیطی قرار داشته و معمولاً به دلیل مصرف محصولات آرایشی و اصلاح صورت، زودتر دچار پیری و عوارض پوستی می‌شود. مصرف مستمر مرطوب ‌کننده‌ ها در سلامت و زیبایی پوست نقشی مؤثر دارد و همچنین روشی برای پیشگیری و به حساب می آید.

مشخصات کرم مرطوب کننده خوب

  1. رنگ و بوی خوبی دارد و از شفافيت خوب و ظاهری کاملاً یک دست برخوردار است.
  2. عدم ايجاد حساسيت و آلودگي ميکروبي و قارچي هنگام مصرف
  3. دارای قوام و ويسکوزيته لازم است.
  4. امکان پاک شدن سريع پس از شستشو و عدم ايجاد حس چرب در پوست پس از استفاده
  5. پس از مصرف و ماساژ در پوست سریع جذب پوست می شود.

ترکیبات مرطوب کننده

  • گلیسیرین
  • سرامیدها
  • SPF
  • برچسب غیر کومدون‌زا (منافذ را مسدود نکند).
  • مسدود کننده‌ها: مواد روغنی که از تبخیر آب در پوست جلوگیری می‌کنند. مثل پارافین، وازلین اسید استئاریک و روغن‌های معدنی
  • جاذب‌های رطوبت: موادی که آب را از هوا به لایه بیرونی پوست می‌کشند مانند گلیسیرین و عسل.
  • ویتامین‌ها: که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به کاهش خطوط روی چهره کمک کرده و سبب تحریک ساخت نیز می‌شوند.

زمان استفاده از کرم مرطوب کننده

بعد از شستن صورت بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده است. بهتر است 2 بار در روز یکبار صبح و یکبار شب صورت خود را با شوینده‌ای که مناسب با نوع پوست شما فرموله شده است، شسته و بعد کرم مرطوب کننده بزنید. پس از حمام رفتن و دوش گرفتن، استفاده از کرم مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می‌کند.

  1. پس از حمام کردن بلافاصله بعد از خشک کردن پوستتان، روی آن مرطوب‌کننده بمالید. از آنجا که هنوز پوست رطوبت دارد، مرطوب‌کننده کاملاً در سطح پوست نفوذ می‌کند.
  2. هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، مرطوب‌کننده را روی دستان خود بمالید.
  3. بعد از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده مناسب پوستتان، بلافاصله باید مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر به مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، رطوبت کرم می‌تواند همراه با رطوبت طبیعی پوست شما تبخیر شود.
  4. حتی می‌توانید از مرطوب‌ کننده‌ به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید. یک مرطوب‌کننده سبک، آرایش را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

مضرات کرم مرطوب کننده

در مقایسه با داروهای موضعی مختلف که توسط متخصصان پوست استفاده می‌شود، مرطوب‌کننده‌ها به ندرت خطری برای سلامتی دارند. شایع ترین عوارض جانبی مرطوب کننده عبارتند از:

  • تحریک حسی یا ذهنی
  • درماتیت تماسی آلرژیک
  • کهیر تماسی غیر ایمونولوژیک
  • درماتیت تماسی تحریک کننده
دکمه بازگشت به بالا