سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

آیا میگرن خطرناک است؟

فردی که از میگرن رنج می برد معمولا سردرد بسیار شدید و معمولا ضربان دار دارد که گاهی با حالت تهوع، تاری دید، حساسیت به نور و خستگی همراه است. درد میگرن عموماً در یک طرف سر شدیدتر از طرف دیگر است. این بیماری بسیار آزاردهنده است و در موارد شدید می تواند زندگی فرد را مختل کند. در بسیاری از موارد در هنگام حملات میگرن، بیمار باید به بیمارستان مراجعه کند تا با کمک درمان ها، درد را تا حد قابل تحمل کاهش دهد. این حالت را نباید با سردردهای معمولی اشتباه گرفت. عوامل ایجاد کننده این بیماری به طور کامل شناسایی نشده اند، اما رگ های خونی، اعصاب درگیر در مغز و همچنین مواد شیمیایی موجود در مغز از عوامل این بیماری شناخته شده اند و محققان به بررسی و یافتن علل اصلی آن می پردازند. . علل این بیماری، باورهای نادرست در مورد این بیماری در بین مردم رایج شده است که در فرازطب برخی از آنها را اصلاح می کنیم:

زنان تنها کسانی نیستند که از میگرن رنج می برند.

با وجود شیوع بیشتر میگرن در زنان (2.5 تا سه برابر)، این بیماری در مردان نیز شایع است. علت این تفاوت در شیوع بین دو جنس هنوز مشخص نشده است، اما به طور کلی می توان گفت که مردان باید سردردهای شدید و نسبتاً طولانی خود را جدی بگیرند و مانند زنان برای شناسایی به پزشک متخصص مراجعه کنند. باعث ایجاد و درمان آن شود.

این فقط بزرگسالان نیستند که از میگرن رنج می برند.

میگرن می تواند در هر سنی رخ دهد، حتی در کودکانی که هنوز نمی توانند صحبت کنند. این بیماری با سابقه خانوادگی و علائم مشخص می شود. در کودکانی که بی قرار هستند و بی دلیل زیاد گریه می کنند باید به میگرن توجه کرد.

میگرن قابل درمان است.

اکثر مردم معتقدند که میگرن قابل درمان نیست و فقط باید آن را تحمل کرد. این باور اشتباه است و میگرن را می توان توسط پزشک متخصص مدیریت و مدیریت کرد و با درمان مناسب و رعایت دستورات پزشک می توانید زندگی عادی داشته باشید.

شکلات، الکل و کافئین معمولاً محرک های اصلی میگرن هستند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که مبتلایان به میگرن با مصرف کاکائو، کافئین یا الکل دچار حملات میگرنی می شوند. حقیقت این است که این مواد برای همه باعث حملات میگرنی نمی شوند. برخی افراد با خوردن گوشت قرمز، موز یا پنیر دچار حمله می شوند. اساساً محرک برای افراد مختلف متفاوت است و هیچ غذا یا نوشیدنی خاصی را نمی توان محرک برای همه در نظر گرفت.

میگرن می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

میگرن علاوه بر اینکه از نظر درد برای بیمار ناراحت کننده است، می تواند هنگام رانندگی یا سایر فعالیت هایی که نیاز به استرس زیادی دارد برای بیمار خطرناک باشد. علاوه بر این موارد، مطالعات ارتباط بین میگرن و بیماری قلبی را نیز به اثبات رسانده است. بنابراین اگر از حملات میگرنی رنج می برید، برای درمان و کنترل این بیماری باید تحت نظر پزشک متخصص باشید.

حملات میگرن ممکن است چند روز طول بکشد.

حمله میگرن معمولاً 4 تا 72 ساعت طول می کشد، اما برای برخی افراد این دوره می تواند طولانی تر باشد و حتی هفته ها یا ماه ها طول بکشد. اگر حمله بیش از 72 ساعت طول کشید،  برای تهیه قرص میگرن خارجی حتما به پزشک مراجعه کنید. دفعات حملات می تواند بسیار زیاد باشد و مثلاً فرد مبتلا نیمی از روزهای ماه را در حالت حملات میگرنی می گذراند این صورت به آن میگرن مزمن می گویند.

دکمه بازگشت به بالا