عمومیگزارشگر کسب و کار

آیا می دانید چگونه از وبلاگ استفاده کنید؟

آیا می دانید وبلاگ چیست؟ آیا می دانید چگونه از وبلاگ استفاده کنید؟ اگر می خواهید اطلاعاتی در این زمینه پیدا کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه استفاده از اینترنت بسیار افزایش یافته و فعالیت های انجام شده در این شبکه جهانی نسبت به گذشته اهمیت یافته است. به این ترتیب شرکت های زیادی در کشورهای مختلف دنیا به این شبکه روی آورده اند و در تلاش هستند تا کسب و کار خود را از طریق اینترنت ارتقا دهند. فعالیت هایی که افراد در اینترنت انجام می دهند از طریق وب سایت ها، وبلاگ ها، اپلیکیشن ها، شبکه های اطلاعاتی و … است، وب سایت ها و وبلاگ ها نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار خواهند داشت. به همین دلیل به بررسی وبلاگ در این زمینه می پردازیم.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ از دو کلمه انگلیسی web و log ایجاد شد که نشان دهنده ارتباط این دو کلمه است (نوشتن گزارش روزانه در شبکه جهانی). به عبارت دیگر، وبلاگ که به آن وبلاگ فارسی نیز می گویند، یک سایت مجازی شخصی یا گروهی است که در آن مطالب روزانه یا دوره ای درج می شود و برای ارسال مطالب در آن اهداف خاصی وجود دارد.

هدف از وبلاگ چیست؟

اگر می خواهید بدانید که استفاده از وبلاگ چیست؟، باید در این زمینه بگوییم که یکی اصلی

هدف از ایجاد وبلاگ دو مورد ذکر شده در قسمت زیر است، تمام افرادی که در اینترنت کار می کنند عمدتاً بر اساس این اهداف وبلاگ ایجاد می کنند.

برای بک لینک وبلاگ

وبلاگ یکی از مهم ترین دلایل ایجاد بک لینک برای ساخت وب سایت در ایران و سایر کشورها محسوب می شود. در واقع بک لینک ها لینک هایی هستند که یک وب سایت را به وب سایت دیگر متصل می کنند و تمامی وب سایت های موجود در اینترنت برای رتبه بالاتر در گوگل و بازدید بیشتر نیاز به ساخت بک لینک دارند.

به همین دلیل، یکی از اصلی ترین کارهایی که وب مسترها یا حامیان مالی انجام می دهند، بازگشت به وبلاگ خودشان است. برای این منظور وب مسترها وبلاگ ها و بک لینک های زیادی از وب سایت های اصلی به وبلاگ ها ایجاد می کنند تا بازدید و رتبه وب سایت های اصلی را افزایش دهند. انجام این کار تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت دارد و به همین دلیل، وبلاگ نویسی برای بک لینک یکی از مهمترین کارهایی است که برای هر وب سایتی باید انجام شود.

وبلاگی برای خوانندگان

یکی دیگر از اهداف ایجاد وبلاگ که نباید از آن غافل شد، وبلاگ دانشجویی است. در واقع، بسیاری از افراد مشهور یا معمولی در کشورهای مختلف برای برقراری ارتباط با روابط خود یا عموم مردم وبلاگ می سازند تا بتوانند به طور موثر با طرفداران، روابط یا افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.


این دسته از افراد می توانند با ایجاد وب سایت با مخاطبین خود ارتباط دو طرفه برقرار کرده و به تبادل اطلاعات بپردازند. لازم به توضیح است که می توانید انواع مختلف اطلاعات و داده ها را در یک صفحه وب مانند: عکس، آهنگ، فیلم، متن و … به اشتراک بگذارید. بنابراین وبلاگ برای خواننده راه حل موثری برای بسیاری از افراد جامعه در زمینه فعالیتشان خواهد بود.

انواع وبلاگ ها چیست؟

وبلاگ ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که از مهم ترین انواع وبلاگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وبلاگ شخصی

وبلاگ شخصی نوعی نوشته وب است که توسط یک فرد منتشر و مدیریت می شود. وبلاگ های شخصی به دلایل کاملا شخصی ایجاد می شوند و دلیل وجود آنها نیز می تواند مشکلات خنده دار باشد.

وبلاگ گروهی

وبلاگ گروهی نوع دیگری از نوشتن در وب خواهد بود که توسط چندین نفر ایجاد می شود و معمولاً دلیل ایجاد آن دلیل خاص و مهم تری بر اساس هدف مشترک سازندگان خواهد بود. این نوع وبلاگ ها نه تنها توسط چند نفر ایجاد می شوند بلکه توسط همین افراد معدود مدیریت و به روز می شوند. می توان گفت که یک وبلاگ گروهی دارای چندین مدیر است.

مجموعه خواندن خالی

وبلاگ رایگان گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد بک لینک یا تعامل با مخاطب است، همانطور که از نام آن پیداست، این نوع پست های وبلاگ کاملا رایگان ایجاد می شوند و نیازی به پرداخت هزینه برای ایجاد آنها ندارند. در کشور ما و سایر کشورهای دنیا وب سایت های متعددی وجود دارند که امکان ایجاد وبلاگ را به صورت رایگان ارائه می دهند و از طریق آنها می توانید به راحتی وبلاگ مورد نظر خود را ایجاد کنید.

تفاوت بین وبلاگ و وب سایت چیست؟

همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد، وبلاگ و وب سایت دو شکل متفاوت هستند و تفاوت اصلی وبلاگ و وب سایت را می توان به شرح زیر در نظر گرفت.

در مقایسه با وبلاگ ها، وب سایت ها صفحات رسمی هستند و اطلاعات موجود در آنها نیازی به به روز رسانی روزانه ندارند، بلکه به صورت ایستا به روز می شوند.

وبلاگ ها در مقایسه با وب سایت ارتباط بیشتری با مردم دارند و از طرف دیگر هدف از ایجاد وبلاگ با وب سایت متفاوت است. زیرا وب سایت ها معمولا برای افزایش فروش و توسعه کسب و کار ایجاد می شوند.

یک وب سایت را می توان به صورت رایگان ایجاد و استفاده کرد، در حالی که برای راه اندازی یک وب سایت باید هزینه ای پرداخت کرد و امکان ایجاد آن به صورت رایگان وجود ندارد.

آخرین کلمه

در قسمت آخر این مقاله مقایسه وب سایت باید اشاره کنیم که مقاله وب ابزار مهمی برای افزایش رتبه وب سایت است که برای راه اندازی وب سایت مورد نیاز همه افراد است. در کنار این، افرادی که قصد ایجاد وب سایت را دارند می توانند با ایجاد وبلاگ فعالیت خود را آغاز کرده و پس از مدتی مهارت های لازم برای ایجاد وب سایت را کسب کنند. پس از همه، به یاد داشته باشید که یک وبلاگ و یک وب سایت مانند دانه های یک زنجیره به هم مرتبط هستند و مکمل یکدیگر هستند.

دکمه بازگشت به بالا