عمومیگزارشگر کسب و کار

از بین بردن چربی چدن و شیشه گاز

 

برای از بین بردن چربی روی چدن و صفحه گاز، نیازی به استفاده از مواد شیمایی خطرناک نیست، با این مواد به راحتی و بدون آسیب رسیدن به گاز چربی‌ها را پاک کنید.

اجاق گاز جزو آن دسته از وسایلی است که در آشپزخانه روزانه با آن سروکار داریم و مستقیم در معرض چربی غذا قرار دارد؛ بنابراین اگر به طور منظم آن را تمیز نکنیم، چربی‌ها به مرور زمان روی همدیگر جمع شده و از بین بردن چربی‌ها و تمیز کردن چدن گاز بسیار سخت می‌شود. در صورتی که می‌خواهید از شر سیاه شدن سر شعله گاز خلاص شوید، برای آشنایی با بهترین ماده از بین برنده چربی، تا پایان این مطلب با همراه باشید.

بهترین روش برای تمیز کردن چدن گاز

برای تمیز کردن شعله گاز، فرقی نمی‌کند که گاز شما استیل باشد یا شیشه‌ای؛ در ابتدا باید مطمئن شوید که گاز خاموش است و به برق متصل نیست، سپس تمام قطعات چدنی و سرشعله‌های گاز را جدا کرده و در مرحله بعد با استفاده از چند مواد خانگی، بهترین پاک کننده قوی چربی گاز را درست می‌کنیم. بهترين روش تميز كردن اجاق گاز عبارتند از:

تمیز کردن چدن گاز با سرکه و جوش شیرین

استفاده از سرکه به دلیل خاصیت اسیدی یک روش موثر برای تمیز کردن چدن گاز و از بین بردن لکه‌های سرسخت روی آن است؛ در این روش باید به شیوه زیر عمل کنید:

ابتدا از سرد بودن چدن گاز مطمئن شوید؛ سپس در یک ظرف، مقداری سرکه سفید ریخته و آن را با آب ترکیب کنید؛ نسبت آب به سرکه باید یک به یک باشد. در مرحله بعد با استفاده از یک حوله، سرکه را روی سطح چدن بمالید و اجازه دهید این مواد 10 تا 15 دقیقه بماند. بعد از این مدت حوله را از سطح چدن بردارید و با آب گرم آن را بشویید.

در نهایت در یک قابلمه کوچک مقداری آب جوش را ریخته و 1 قاشق غذاخوری جو‌ش‌شیرین را اضافه کنید و چدن گاز را درون این مخلوط قرار دهید و آن را برای چند دقیقه بجوشانید. پس از جوشاندن، چدن گاز را از روی قابلمه بردارید و با آب گرم شستشو دهید و به آرامی با حوله خشک کنید.

تمیز کردن شعله گاز با بیکربنات سدیم

بیکربنات سدیم، از مواد خانگی موثر برای تمیز کردن چدن است. شعله گاز ممکن است به دلیل استفاده مکرر زنگ‌ بزند و دچار کثیفی شود، اما با استفاده از بیکربنات سدیم می‌توانید به آسانی آن را تمیز کنید. برای استفاده از بیکربنات، شبکه‌های گاز را باز کرده و در یک ظرف مناسب یک قاشق غذاخوری بیکربنات سدیم را در یک لیوان آب حل کنید و با استفاده از اسفنج نرم، محلول بیکربنات سدیم را روی شعله گاز بمالید و به آرامی روی آن حرکت دهید تا کثیفی را پاک کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با یک حوله نرم، شعله گاز را به آرامی پاک کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید و بگذارید خشک شود.

استفاده از لیموترش برای تمیز کردن چدن گاز

لیموترش یکی از مواد خانگی موثر برای پاک کردن چدن گاز است. اسیدیته طبیعی لیموترش می‌تواند به طور موثری با لکه‌های روی سطح چدن گاز برخورد کند و آن‌ها را از بین ببرد؛ برای استفاده از لیموترش ابتدا چدن گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کاملاً سرد شود. سپس در یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری لیموترش بریزید و با استفاده از یک حوله نرم، محلول لیموترش را روی سطح چدن گاز بمالید و به آرامی روی لکه‌ها و زنگ‌های سطح چدن حرکت دهید. پس از گذشت 5-10 دقیقه، حوله را از سطح چدن بردارید و سطح چدن را با آب گرم بشویید. اگر لکه‌ها به طور کامل پاک نشده‌اند، مجدد این روند را تکرار کنید.

پاک کردن چربی روی صفحه شیشه‌ای گاز

پاک کردن چربی روی گاز شیشه‌ای کمی سخت‌تر از گاز استیل است؛ چرا که نیاز به مراقبت بیشتری دارد؛ برای پاک کردن چربی روی صفحه شیشه‌ای گاز، می‌توانید از مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. در این روش با استفاده از یک حوله نرم، بخشی از آن را به مایع ظرفشویی یا آب داغ خالص بخیسانید و آن را روی صفحه شیشه‌ای گاز بمالید و به آرامی در حالی که فشار ملایمی روی حوله دارید، به سمت پایین حرکت دهید. در صورتی که چربی‌های روی گاز سخت بودند می‌توانید با افزودن یک قاشق غذاخوری اسید استیک به محلول، مواد قوی‌تری برای تمیز کردن چدن گاز شیشه‌ای درست کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تمیزی گاز اهمیت بسیاری می‌دهید و برای پاک کردن چربی‌های سخت انواع روش‌ها را استفاده کرده‌اید و نتیجه نگرفه‌اید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

وجود یک اجاق گاز کثیف همیشه باعث می‌شود که زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما به چشم نیاید. احتمالاً بارها برای شما پیش آمده که از پاک کردن لکه چربی روی گاز خسته شده‌اید و به دنبال پاک کننده قوی چربی گاز هستید و از مواد شوینده متفاوتی نیز استفاده کرده‌اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. با دلتامگ همراه باشید تا راه‌های ساده تمیز کردن اجاق گاز را به شما آموزش دهیم.

چنانچه با مشکل پاک کردن لکه چربی روی گاز مواجه هستید، و نمی‌دانید چگونه میلیه های چدنی گاز را تمیز کنیم؟ در ادامه می‌خواهیم ساده‌ترین ترفندهای تمیز کردن اجاق‌ گاز لعابی، استیل و شیشه‌ای را برای شما شرح دهیم.

پاک کردن لکه چربی روی گاز با چند ترکیب ساده

شما می‌توانید با استفاده از چند موادی که در دسترس همه ما وجود دارد، لکه‌های چربی را به راحتی از سطه گاز تمیز کنید.

آب و صابون

در دسترس‌ترین ماده‌ای که در هر خانه‌ای قرار دارد،  آب و صابون  است. برای استفاده از این روش شما می‌توانید با استفاده از یک پارچه نم‌دار و کمی صابون سطح گاز و میله‌ها را تمیز و براق کنید. این روش برای چربی‌هایی که تازه هستند کاربرد دارد.

آب و سرکه سفید

سرکه به دلیل  اسیدیته‌ خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و به رفع چربی‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید سرکه و آب را به نسبت ۱ به ۲ در یک اسپری بریزید و به سطوح مختلف گاز اسپری کنید و بعد از چند دقیقه آن را پاک کنید.

استفاده از روغن گیاهی برای پاک کردن لکه چربی روی گاز

 گاهی بهتر است برای مقابله با چربی‌ با ترکیباتی از جنس خودشان آن‌ها را پاک کنیم. روغن آقتابگردان و روغن زیتون بهترین انتخاب است؛ فقط کافی است کمی از این روغن گیاهی را روس سطح گاز اسپری کنید و با یک دستمال نخی آن را برق بیاندازید.

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و لیموترش برای لکه های سخت

بهترین روش برای پاک کردن چربی‌ های سخت گاز، استفاده از جوش شیرین است؛ برای پاک کردن گاز با این روش کمی جوش شیرین روی سطوح اجاق گاز بپاشید، و یک لیموترش را برش دهید و روی جوش شیرین بریزید. بعد از چند دقیقه استراحت با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید. این ترکیب برای تمیز کردن شیشه‌ داخلی فر هم نیز بسیار مناسب است.

پاک کردن لکه چربی روی گاز استیل

برای اینکه اجاق گاز استیل‌ مثل روز اول براق شود، کافی است به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک پیمانه جوش شیرین را با چند قاشق آب خلوط کنید تا خمیر نرمی به وجود آید، سپس تمام قسمت‌ها را با این خمیر پوشش دهید. بعد از ۱۰ دقیقه کمی سرکه روی خمیر اسپری کنید و بسته به ضخامت لکه ۱ تا ۸ ساعت صبر کنید. در نهایت با اسکاج و مایع ظرفشویی لکه را پاک کنید.

بهترین روش تمیز کردن چدن گاز شیشه‌ای

با توجه به اینکه اجاق گازهای صفحه‌ای اغلب ازجنس شیشه هستند، برای پاک کردن رسوب چربی و لکه‌های غذا از روی این صفحات شیشه‌ای می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

تمام سطح اجاق گاز را با جوش شیرین بپوشانید و با چند حوله خیس روی سطح را به طور کامل پوشش دهید. بعد از نیم ساعت با همان حوله‌ لکه‌ها را پاک کنید. در صورتی که رسوبات سرسختی کردند می‌توانید آن را با کاردک بتراشید. در نهایت با کشیدن یک دستمال روی صفحه‌ای شیشه‌ای، کار تمیز کردن اجاق گاز را تمام کنید.

نحوه شستن چدن گاز، میله ها

داخل سینک ظرفشوییرا با  آب داغ پر کنید و مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید، صفحات چدن، شعله‌ها، و دکمه‌های کنترل را جدا کنید و در محلول بندازید. در نهایت با اسکاچ، سطح وسایل را بسابید؛ اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، را در این مطلب بخوانید.

نکات مهم قبل از تميز كردن اجاق گاز لعابي مشکی

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گاز بهتر است قبل از تست هر یک از این مواد، ابتدا دفترچه گاز را مطالعه کنید و متناسب با جنس گاز، بهترین پاک کننده چربی را انتخاب کنید؛ همچنین قبل از پاک کردن لکه چربی روی گاز، اجازه دهید تا به طور کامل گاز خنک شوداهمیت چربی زدایی اجاق گاز و داشتن دستگاهی تمیز از این حیث قابل تامل است که شما در طول روز امکان دارد بارها برای طبخ غذا از گاز خود استفاده کنید. اجاق گاز یکی از وسیله های مهم آشپزخانه شما است، شعله ها با دستور العملی که شما مشخص میکنید روشن و تنظیم میشوند تا وعده های غذایی را در هر زمان از روز آماده کنند.

اجاق گاز ها در طول روز برای آماده کردن غذای شما بسیار تلاش میکند، این سخت کوشی در طول هفته باعث پدیدار شدن کثیفی، از طریق جمع شدن جرم بر روی سطح یا شیشه گاز میشود، این اتفاق باعث تغییر رنگ بخشی از میله های چدن به وضوح مشخص خواهد شد، مشاهده این صحنه بر روی هر نوع اجاق گازی چه رو میزی و چه فردار صحنه ی اشتها آوری نخواهد بود!

از تجربیات خود در مورد تمیز کردن و چربی زدایی اجزای اجاق گاز بگویید!

مشتاق شنیدن تجربیات گرانبهای شما در مورد راه های موفق آمیز و نا موفق در تمیز کردن و چربی زدایی اجاق گاز شما هستیم آن را برای ما و سایر کاربران سایت تعمیر24 در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید. تجربیات شما چراغ راه ماست و به آن مفتخریم! (برای انتقال به قسمت بحث و دیدگاه روی آیکون ارسال دیدگاه کلیک کنید)

پس وقت آن رسیده که برای چربی زدایی گاز و تمیز کردن میله های چدنی به همراه شعله های گاز راهکارهایی بیابیم تا از شر این چربی ها به هر طریقی که شده چه با جرم گیر چه با جوش شیرین خلاص شویم! اگر می خواهید بدانید که چگونه از چربی های روی گاز را تمیز کنیم پس در ادامه برای آموزش دیدن طریقه چربی زدایی اجاق گاز با ما همراه باشید.

پدیدار شدن چربی و کثیفی روی شیشه یا میله ی چدن گاز رومیزی و فردار می تواند با پاشیدن رب گوجه فرنگی از روز شنبه، ریختن اسفناج سوخته از یکشنبه دانه های برنج سوخته از دوشنبه و … همراه باشد، بعد از روزها پخت و پز، اجاق گاز می تواند یک نقشه بصری از آنچه که خورده اید باشد. با بی توجهی به تمیز کردن اجاق گاز در طول یک ماه سطح آن می تواند جرم و چربی با لعاب قهوه ای مایل به رنگ سیاه به خود بگیرد،حال زمان اقدام شما برای پاک کردن سطح فرا رسیده است پس برای یاد گرفتن با همراه باشید.

نحوه تمیز کردن گاز رومیزی

چگونه غذای ریخته شده و چربی موجود روی اجاق گاز خود را تمیز کنیم؟

ریختن و پاشیدن غذا در حین پخت و پز یک امر غیر قابل اجتناب و طبیعی است.

اما اجازه ندهید که لکه های غذایی سفت شده مانع ایجاد فضای درخشان و زیبای اجاق گاز شما شود.

بیاموزید که چگونه با استفاده از ایده های هوشمندانه سطح شیشه ای، جرقه زن، سرپوش شعله و میله های قرار گرفته روی اجاق گاز را تمیز کنید.

اجاق گاز به عنوان محلی برای طبخ غذای سالم باید تمیز نگهداری شود، تولید باکتری ها مضری که می توانند در محیط آشپزخانه شما ایجاد کند، همچنین تمیز بودن آن در آشپزی برای شما الهام بخش خواهد بود چون اجاق گاز تمیز برای یک آشپز معادل هنرمندی با یک بوم خالی و آماده است.

به طور عمومی چربی زدایی اجاق گاز و تمیز بودن آن نشانگر عادتی پسندیده در افرادی با خانه های تمیز و منظم است، این حس تمیزی مسری است مثل انگیزه ای برای شستن چند قاشق آخر در سینک ظرفشویی یا عادت به فراری دادن گرد و غباری که بر لوازم شما نشسته است.

بیشتر بخوانیم:

چند وقت یکبار باید اجاق گاز خود را تمیز کنید؟

بهترین راه برای داشتن یک اجاق گازدار تمیز کردن آن پس از هر بار استفاده است.

اگر چربی زدایی اجاق گاز را همواره در فواصل زمانی کوتاه انجام می دهید پس بدین معنیست که کثیفی سطح چرب و جرم گرفته ی میله های چدنی یا روی شعله های گاز برای پاک کردن عمیق نیست و فقط کافیست با پارچه یا ابر نرمی آغشته به آب و صابون آنرا تمیز کنیم.

هر چه فواصل زمانی تمیز کردن گاز رومیزی یا فردار کوتاه تر باشد قطعا شما کار کمتری برای پاک کردن آن خواهید داشت.

هر چه فواصل زمانی بیشتر باشد شما باید آماده چربی زدایی سخت تر و زمانبرتری باید باشید.

کدام قسمت ها در چربی زدایی اجاق گاز مهم تر هستند؟

اجاق گاز عموما دارای چهار قسمت اصلی برای تمیز کردن چربی و کثیفی است:

  1. میله های چدنی (قابلمه و ماهیتابه هنگام پختن غذا روی آن مینشیند)
  2. درب های قرار گرفته روی شعله (دیسک های قابل جابجایی که شعله های آتش را پخش میکنند)
  3. جرقه زن گاز (به اجاق گاز متصل هستند و محلی برای ایجاد آتش است)
  4. سطح خود اجاق گاز

در 80% اجاق ها این 4 جز اصلی به کار رفته اند پس برای چربی زدایی اجاق گاز باید بیشتر از سایر موارد به این اجزا توجه کنیم.

بیشتر بخوانیم: ؟

تمیز کردن چدن گاز

مرحله 1: تمیز کردن میله های چدنی و سرپوش شعله های اجاق گاز

اگر میخواهید بدانید چگونه اجاق گاز را تمیز کنید و از کجا باید شروع کنید! توصیه میکنیم در اولین گام از تمیز کردن میله های چدنی و شعله های پخش کننده گاز شروع کنید.

برای انجام اینکار ابتدا میله ها و درپوش مشعل را از روی دستگاه بردارید و در سینک ظرفشویی قرار دهید، بنا بر اندازه میله ها و ظرفشویی شما ممکن است چربی زدایی در چند مرحله صورت گیرد.

1- زمانی که اجزا خیلی کثیف نیستند

اگر میله های چدنی و درپوش مشعل خیلی کثیف نیست و چربی زیادی روی سطح آنها نیست از طریق یک اسفنج نرم آغشته به آب و صابون شستشو آنها را انجام دهید.

وقتی سطح میله ها و درپوش جرم زیادی نگرفته نیاز به زبر بودن اسفنج نیست، زبر بودن زیاد اسفنج وقتی به شکل مداوم اجاق گاز را تمیز میکنیم باعث از بین رفتن روکش لعاب رنگی میشود.

اگر چربی روی آن ها پس از یکبار شستن پاک نشود شاید نیاز به شستشوی مجدد باشد.

تکرار شستشو را تا جایی ادامه دهید که از نظر ظاهری این اجزا تمیز باشند پس نباید:

  1. لکه های تیره ای روی آن ها مانده باشد
  2. هنگام لمس آنها نباید چرب و چسبناک باشند

2- وقتی اجزا جرم زیادی دارند و خیلی کثیف هستند

چنانچه میله های چدنی و در پوش شعله های اجاق کاملا کثیف و جرم گرفته است اصلا برای چربی زدایی اجاق گاز نگران نباشید. این اتفاق برای همه ما افتاده است. برای از بین بردن چربی های برشته شده که چسبیده شده اند به میله های چدنی و درپوش شعله های گاز ابتدا آنها را جدا کنید و با آب و صابون بشویید.

سپس وقت درست کردن خمیر معجزه آسا است:

1 پیمانه سرکه را با 2 پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید

چند قطره صابون به ظرف اضافه کنید

سپس کاملا ترکیب را مخلوط کنید

اجازه دهید به مدت 20 دقیقه مخلوط روی قسمت های کثیف باقی بماند.

سپس آن را با یک اسنفج و با اسپری کردن محلول چربی زدایی گاز پاک کن اجزای کثیف را بشویید.

چربی زدایی اجاق گاز به وسیله آمونیاک برای پاک کردن جرم های سخت در میله های چدنی و سرپوش شعله های گاز

این روش کاملاً عملی برای تمیز کردن اجزای کثیف دستگاه استفاده می شود:

  1. مایع آمونیاک را درون یک کیسه ای زیپ دار بریزید.
  2. سپس به هریک از اجزا را در داخل کیسه ها قرار بدهید و زیپ را ببندید.
  3. کیسه ها را یک شب روی میز آشپزخانه خود بگذارید.
  4. صبح اجزا را از کیسه بیرون آورید و اجزایی که برای چربی زدایی اجاق گاز باز کرده اید را با کشیدن دستمال عاری از لک و چربی کنید.
  5. قبل از استفاده از آمونیاک حتما برچسب راهنما را بخوانید.
  6. برای احتیاط بیشتر فضایی که در آن این کار را انجام میدهید باید تهویه مناسب داشته باشد.
  7. بعد از تمیز کردن میله های چدنی و سر شعله های گاز آن ها را خشک و سپس در سرجای خود قرار دهید.
  8. برای خشک کردن میتوانید از رول دستمال کاغذی آشپزخانه استفاده کنید زیرا آن ها بسیار جاذب آب و بدون پرز هستند همچنین خراشی برجای نمی گذارند.

بیشتر بخوانیم: چیست؟

تمیز کردن شعله های گاز

مرحله 2: تمیز کردن جرقه زن گاز

در بدترین حالت شما مدت زیادی است که اجاق گاز فردار یا رومیزی خود را تمیز نکرده اید و حتی نمی توانید سرپوش شعله پخش کن را در زیر آن چربی های جمع شده ببینید.

اطمینان حاصل کنید که گاز کاملاً خاموش است.

سر شعله پخش کن را با یک پارچه مرطوب (مرطوب) پاک کنید تا هرگونه خرده ریز کثیفی از بین برود.

سپس با استفاده از انتهای نوک تیز یک گیره کاغذ یا سنجاق قفلی، هر شیار باریک را از چربی بتراشید و به آرامی در خروجی جرقه زن که مسدود شده یا سوراخ های مشعل، جایی که گاز خارج می شود فرو کنید.

سر پوش شعله های گاز را دوباره با پارچه مرطوب پاک کنید، سپس به آرامی با سرکه بمالید، باید هر گونه چربی و لکه را پاک شود

مرحله 3: چربی زدایی سطح اجاق گاز

در این مرحله است که همه تکنیک های قبلی با هم جمع می شوند.

برای تمیز کردن سطح اجاق گاز خود، ابتدا آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هر نوع مواد غذایی (دانه های برنج) جمع شود.

سپس با یک اسفنج نرم آغشته به محلول آب و صابون سطح را بشویید تا از شر لکه های چربی خلاص شوید.

اگر چربی واقعاً جامد شده است، یک بار دیگر آن مخلوطی که در مرحله دست کردیم را دوباره برای چربی زدایی اجاق گاز درست کنید

مخلوط جوش شیرین را روی سطح بریزید و بگذارید روی آن پخش شود، سپس بگذارید مخلوط به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند تا آن را به آرامی با اسفنج صابونی پاک کنید.

اجاق گاز را با یک پارچه تمیز خشک کنید، سر مشعل ها و توری ها را تعویض کنید و برای تلاش بابت تمیز کردن اجاق گاز به خود تبریک بگویید.

پاك كردن چربي از روي شيشه گاز ابتدا سطح روی گاز را با یک پارچه خیس کمی مرطوب کنید. سپس جوش شیرین را با نسبت مساوی از آب ترکیب کرده و خمیر حاصل را روی سطح گاز قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین روی چربی اثر کند. حالا سطح گاز را ابتدا با دستمال خشک و سپس با دستمال مرطوب تمیز می کنیم

تمیز کردن سطح شیشه ای اجاق گاز

 

نکته قابل توجه تمیز کردن قسمت شیشه گاز راحتی انجام این کار است.

پاک کردن سطح شیشه گاز با یک پارچه مرطوب بعد از هر وعده غذایی به سختی یک کار طاقت فرسا محسوب می شود. (اگر به قدرت اضافی در تمیزکاری نیاز دارید؟ قبل از پاک کردن با کمی سرکه اسپری کنید.) با این وجود، بی توجهی به تمیز کردن مداوم باعث پاشیدن چربی ها و غذا ها طی چند روز پخت و پز و جمع شدن آنها شود.

یکی از کارآمدترین روش ها برای تمیز کردن اجاق گاز های شیشه ای با لکه های سخت، تهیه و برداشتن یک لیسه تک لبه و شروع به کار است.

البته سوهان به شما اجازه می دهد تا لبه هایی که جرم و کثیفی در عمق آنها نفوذ کرده همچنین لبه ها و شکاف هایی سخت تمیز میشوند را هدف قرار دهید.

محل جرم گرفته را با تمیزکننده ای که برای چربی زدایی اجاق گاز های شیشه ای تأیید شده خیس کنید و بگذارید تا بماند. سپس:

  1. آهسته، محکم و با احتیاط تراش دهید.
  2. تیغه را با زاویه کم 30- تا 40 درجه نگه دارید.
  3. خیلی فشار ندهید و از نگه داشتن لیسه در زاویه بالا خودداری کنید تا به طور تصادفی باعث ترک برداشتن شیشه نشوید.
  4. سپس، صفحه شیشه ای را با یک پارچه تمیز تمیز کنید.

برای تجمع چربی عمیق و کلی تمیز کردن اجاق گاز با جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید.

جوش شیرین و سرکه دو تمیز کننده طبیعی مورد علاقه ماست، امتحان کنید.

هنگامی که سطح شیشه ای سرد است، با سرکه اسپری کنید و سخاوتمندانه صفحه اجاق گاز را با جوش شیرین بپاشید.

پارچه ای را با آب گرم خیس کرده و هرگونه رطوبت اضافی را از بین ببرید.

حوله را روی صفحه شیشه ای قرار دهید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند.

سپس حوله را برداشته و با یک پارچه نرم شیشه اجاق گاز آشپزی را پاک کنید.

دوباره با سرکه کمی اسپری کنید و با یک پارچه تمیز و خشک دیگر آن را پاک کنید و رگه هایی را از بین ببرید.

این مراحل را تکرار کنید تا باقی مانده از بین برد.

منبع مطالب نگاشته شده:

و بعد از محلول پاک کننده چربی استفاده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا