عمومیگزارشگر کسب و کار

اصطلاحات بیزینس اینستاگرام

امروزه اطلاعات و داده‌های آماری نقش زیادی در بازاریابی شما دارد و باعث می‌شود تا با شناخت مخاطبان خود و بررسی رفتار آن‌ها در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی مختلف خود و … هدفمندتر عمل کنید و محتوای متناسب با علاقه‌مندی مخاطبان خود در هرکدام از آن‌ها تولید کنید.

اینستاگرام نیز داده‌های آماری جالبی در اختیار کاربرانی که بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعال دارند، قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبانتان بسنجید و اگر لازم است متفاوت عمل کنید.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

در این نوشتار به بررسی داده‌های آماری که در بیزینس پروفایل اینستاگرام موجود هست و روش تحلیل آن‌ها می‌پردازیم. پیش از آن اما، معنای برخی اصطلاحات رایج را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

مرور معنای اصطلاحات مهم اینستاگرام

معنی پرسونال بلاگ در اینستاگرام چیست؟

اگر در اینستاگرام پرسونال بلاگ ساخته‌اید، باید محتواهای بیشتری منتشر کنید تا بتوانید برند خود را بسازید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

بیزینس پروفایل یک قابلیت رایگان در اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را به کاربران می‌دهد که اکانت‌هایی که می‌خواهند در اینستاگرام به عنوان بیزینس شناخته شوند، پروفایلشان را به بیزینس پروفایل تغییر دهند.

بیزینس پروفایل فقط برای اکانت‌هایی قابل‌استفاده‌است که برای بیزینس خود پیج فیس‌بوک دارند و پیج خود را به اکانت اینستاگرام خود لینک کرده‌اند.
با مطالعه مطلب از کالج می‌توانید با نحوه اتصال پیج فیسبوک به اکانت اینستاگرام هم آشنا شوید.

مزایا و معایب بیزینس پروفایل اینستاگرام

مزایای بیزینس اکانت اینستاگرام

۱) یافتن مشتریان جدید

۲) دسترسی به آنالیتیکس پروفایل برای تحلیل داده ها

۳) تبلیغات در اینستاگرام

معایب بیزینس اکانت اینستاگرام

مزایای داشتن بیزنس اکانت اینستاگرام از پروفایل معمولی بیشتر است اما معایبی نیز دارد که شاید برایتان مهم باشد:

۱) عدم امکان داشتن صفحه خصوصی

۲) دسترسی تنها به یک صفحه فیسبوک

پروفایل شخصی اینستاگرام می‌تواند به چند صفحه فیسبوک متصل باشد اما بیزنس پروفایل فقط می‌تواند به یک صفحه فیسبوک وصل شود.

چگونه پروفایل اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل تغییر دهیم؟

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

اگرصفحه شما مربوط به کسب‌وکار است، اما پیامی برای تبدیل به بیزینس پروفایل دریافت نکرده‌اید، به قسمت تنظیمات (option) بالای صفحه کسب‌وکارتان بروید و در آن‌جا گزینه switch to business profile را انتخاب کنید.

تحلیل آماری و آنالیز اینستاگرام

برای تحلیل داده‌های آماری که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، ابتدا کافی است به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید و در قسمت بالای آن بر روی آیکون نمودار کلیک کنید تا به آمارهای صفحه خود دسترسی پیدا کنید.البته لازم به ذکر است که برای این منظور باید پیج اینستاگرام را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید. در عکس زیر که است، این آیکون مشخص شده است.

در آنجا اطلاعات کلی از اینکه چقدر صفحه اینستاگرام شما برای مخاطبانتان سرگرم‌کننده است، به شما ارائه می‌شود مانند تعداد فالوئرهایی‌ که در هفته گذشته به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید. در ادامه به معرفی داده‌های آماری که در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌پردازیم.

این اینفوگرافیک را حتما مطالعه کنید

ویژگی ها و امکانات بیزینس پروفایل اینستاگرام

  1. Impressions

تعداد impressionها بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.

  1. این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا حداقل یکی از پست‌های شما را دیده‌اند.
  2. Website Clicks

اگر در پروفایل صفحه کسب‌وکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شکا کلیک شده است را نمایش می‌دهد.‌

  1. Profile Visits

این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می‌‌کند.

  1. Followers

این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده می‌‌کنند را نشان می‌‌دهد که این اطلاعات برای برنامه‌ریزی پست‌های شما می‌تواند بسیار مفید باشد.

اینستاگرام برای یک پست خاص چه داده‌های آماری در اختیار ما قرار می‌دهد؟

اگر می‌خواهید داده‌های آماری مربوط به یک پست خاص را بررسی کنید، باید بر آن پست کلیک کنید و سپس گزینه “View Insights” که در زیر عکس پدیدار می‌شود را انتخاب کنید.

در ادامه، داده‌های آماری که می‌توانید برای هر پست خود در صفحه پروفایل اینستاگرام دنبال کنید را معرفی می‌کنیم.

  1. Likes

همان‌طور که می‌دانید این داده آماری، تعداد کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند، مشخص می‌کند.

  1. Comments

این  داده آماری نیز تعداد نظراتی که کاربران برای هر پست قرار داده‌اند را مشخص می‌کند.

  1. Discovery

این قسمت مشخص می‌کند که پست شما کجا دیده و یا پیدا شده است. همچنین، تعداد اکانت‌هایی که بعد از اولین بار که پست شما را دیدند، دیگر شما را فالو نمی‌کنند را تعیین می‌کند.

این قسمت شامل معیارهایی برای impressionهای یک پست نیز است. این معیارها تعداد دفعاتی که پست شما از طریق یک جای خاص در اینستاگرام مانند صفحات شخصی کاربران، جست‌وجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی و یا یک هشتگ دیده شده است را نشان می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید:

داده های آماری استوری اینستاگرام

اینستاگرام برای آن دسته از کاربران خود که پروفایل کسب‌وکار دارند، چندین داده آماری برای استوری‌هایشان نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهد؛ هرچند که برای ویدئوهای زنده (live video) این امکان فراهم نیست. برای مشاهده این داده‌های آماری، پس از کلیک بر آیکون نمودارها در بالای پروفایل خود، که در ابتدای این نوشتار نیز به آن اشاره کردیم، با انتخاب قسمت استوری‌ها می‌توانید به داده‌های آماری استوری‌های جدید و قدیمی خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه داده‌های آماری مربوط به استوری‌‌ها که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد را معرفی می‌کنیم.

  1. Impressions

این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان می‌دهد.

به این نکته دقت کنید که اگز شما بیش از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کردید، در پست شما هر کدام از آن‌ها یک عکس و یا ویدئو حساب می‌شوند. مثلا فرض کنید که شما ۶ عکس به استوری خود اضافه کردید، حال یک کاربر چه یکی از عکس‌های شما و چه هر ۶ عکس را ببیند، اینستاگرام تنها یک impression برای شما حساب می‌کند.

همچنین، اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند نیز تنها یک impression برای شما حساب می‌شود.

  1. این داده آماری تعداد کاربران یکتا که استوری شما را دیده‌اند، نشان می‌دهد.
  2. این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی بعدی استوری شما را مشاهده کند.
  3. این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی قبلی استوری شما را مشاهده کند.
  4. Replies
  5.  
  6. Exits

این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر تماشای استوری‌ شما را رها کرده‌اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز گشته‌اند.

برای آشنایی با بازاریابی در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی به مجموعه اسلایدهای آموزشی مراجعه کنید.

با بررسی و تحلیل داده‌های آماری معرفی شده  در این مقاله می‌توانید پست‌ها و استوری‌های خود را بهینه تولید کنید و بر مخاطبان خود تاثیر بیشتری داشته باشید.

پرسش‌های متداول

آیا پروفایل بیزنسی در اینستاگرام رایگان است؟

بله هرکسی می‌تواند یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام ایجاد کند و یک ویژگی رایگان است و حتی نیازی به اثبات داشتن یک کسب‌وکار رسمی ثبت‌شده ندارید.

مزایای پروفایل تجاری اینستاگرام چیست؟

تغییر به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که به اطلاعات داخلی در مورد حساب خود و عملکرد آن دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید به عملکرد پست، فعالیت فالوورها و بینش مخاطباکسب و کارهای که در فضای اینترنتی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی حضور دارند باید به خوبی با زیر و بم این شبکه‌ها آشنایی داشته باشند. با توجه به آنکه این روزها از اینستاگرام عمدتا برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی استفاده می‌شود؛ بهتر است تا کسب‌و‌کارها با اصطلاحات اینستاگرام به خوبی آشنا باشند. در حال حاضر این شبکه اجتماعی مخاطبان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد که اگر قابلیت‌های استفاده از آن را به خوبی بدانید می‌توانید به پیشرفت کار خود بسیار کمک کنید.

اینستاگرام هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی دارای اصطلاحات و کلید واژه‌هایی است که برخی از آنها مربوط به اپلیکیشن بوده و برخی دیگر را کاربران تولید کرده‌اند. بنابراین شما با شناخت بهتر اصطلاحات اینستاگرام با فرهنگ موجود در آن نیز آشنا می‌شوید.

آگاهی در مورد اصطلاحات کمک می‌کند تا شما سردرگم نشوید و بهتر بتوانید پیج کاری خود را مدیریت کنید. در ادامه این مقاله از پادرو با ما همراه باشید تا در ارتباط با اصطلاحات اینستاگرام بیشتر بدانیم.

اکانت اینستاگرام

اکانت اینستاگرام درواقع نخستین اصطلاح کاربردی در اینستاگرام است که با آن روبرو می‌شوید. هر کاربر چه کاربر معمولی باشد یا یک پیج برای کسب و کار باید برای عضویت در اینستاگرام و داشتن پیج اینستاگرامی در این فضا یک اکانت یا حساب کاربری بسازد و داشته باشد.

هر فردی برای ساخت اکانت اینستاگرام به یک ایمیل یا شماره مجازی آمریکا نیاز دارد. زمانی که اکانت شما ساخته می‌شود؛ شما یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کرده و برای ورود خود به اینستاگرام از آن استفاده می‌کنید. این وارد کردن تنها یک بار مورد نیاز است.

حساب کاربری یا اکانت شما در حالت خصوصی یا عمومی می‌تواند قرار بگیرد تا کاربران دیگر اجازه دسترسی به اکانت شما را داشته باشند یا خیر. زمانی که شما اکانت را در حالت عمومی (Public) قرار می‌دهید؛ پیج و محتوای شما برای همه افراد در دسترس خواهد بود.

بیزینس اکانت

اکانت بیزینس یا بیزینس پروفایل به معنی صفحه تجاری است. صفحه تجاری اینستاگرام یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است که مخصوص افرادی است که در اینستاگرام کسب و کار دارند و می‌خواهند تجارت کنند و به درآمدزایی برسند.

شما با ساخت یک صفحه تجاری می‌توانید به امکانات بیشتری از شبکه اجتماعی اینستاگرام دست پیدا کنید. این کار کمک می‌کند تا برخلاف یک صفحه معمولی بتوانید به رشد و پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید.

اصطلاحات اینستاگرام برای استوری

بخش دیگری از اصطلاحات اینستاگرام معنی اصطلاحات استوری اینستاگرام است. استوری (Story) درواقع نوعی از تولید محتوا است که پس از پست وارد فضای اینستاگرام و اصطلاحات اینستاگرام شده است. استوری به لحاظ لغوی به معنای داستان است و هر استوری  که شما طراحی می‌کنید دارای یک عکس یا ویدیو در مدت زمان 15 ثانیه است.

البته شما می‌توانید چند استوری را به صفحه خود اضافه کنید. علاوه بر این باید بدانید که هر استوری 24 ساعت در صفحه شما نمایش داده می‌شود و بعد از آن به صورت خودکار پاک خواهد شد.

هایلایت اینستاگرام

علاوه بر این امکان ذخیره و آرشیو کردن استوری‌ها هم وجود دارد و هایلایت یکی از اصطلاحات استوری اینستاگرام است که معنی آن ذخیره کردن یک استوری خاص است. استفاده از استوری در اینستاگرام امکانات زیادی را می‌‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

فیلترهای دوربینی، امکان نوشتن، یادآوری محتواهای قبلی و خاطرات شما در اینستاگرام، امکانات ویژه برای تعامل با مخاطبان و…. همگی امکاناتی هستند که شما با استفاده از استوری می‌توانید در پیج کاری خود اعمال کنید.

ویدئوهای IGTV

معنی اصطلاحات استوری اینستاگرام چندان سخت نیست و بخش دیگر آن ویدئوهای IGTV است که کمک می‌کند تا شما بتوانید آنها را در مدت زمان بیشتر از یک دقیقه در قسمت استوری و پست قرار دهید. همچنین باید بدانید که در استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌هایی که فالوورهای شما در دایرکت می‌فرستند بر خلاف پست، تنها برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

بنابراین شما متوجه خواهید شد چه افرادی استوری شما را دیده‌اند و چه کسانی برای شما نظر گذاشته‌اند. این روزها اینستاگرام برای استوری قابلیت‌های گوناگونی را در نظر گرفته است که برای ادیت تصاویر و ویدیو  بوده و این موضوع باعث محبوبیت بیشتر استوری شده است. علاوه بر این قابلیت نظر سنجی هم به استوری اضافه شده و آن را جذاب‌تر کرده است.

زمانی که آمار مربوط به فروارد یک استوری زیاد باشد، به معنای آن است که آن استوری جذابیت زیادی ندارد و مخاطب  با دیدن آن استوری رضایت نداشته و بنابراین به سراغ بعدی می‌رود.

معنی ایمپرشن در استوری چیست؟

ایپمپرشن هم یک داده آماری است که در قسمت اینسایت قابل مشاهده است. این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان خواهد داد. باید دقت داشته باشید که زمانی که شما بیشتر از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کنید در پست شما هر کدام از آن‌ها یک عکس و یا ویدئو حساب می‌شوند.

برای مثال شما اگر 6 عکس در یک استوری داشته باشید یا یک عکس این برای شما در صورت مشاهده کاربر یک عدد محاسبه می‌شود و تفاوتی ندارد که همه آنها دیده شده است یا خیر.

نکته مهم دیگر هم آن است که اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند، برای شما چندین بار عدد impression محاسبه می‌شود.

معنی ریچ در اینستاگرام چیست؟

برخلاف ایمپرشن گزینه ریچ در بخش آماری اینستاگرام نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فردی است که استوری شما را دیده‌اند. بنابراین در ریچ اگر زمانی که کاربران چند بار یک استوری را ببینند برای شما به همان اندازه یک بار دیدن محاسبه خواهد شد. اگر یک نفر ده بار یک استوری را دیده باشد عدد ریچ 1 و عدد ایمپرشن 10 خواهد بود.

اصطلاحات اینستاگرام برای پست

معنی اصطلاحات پست در اینستاگرام هم بسیار ساده است. پست درواقع هر عکس یا ویدیوی جدیدی است که شما می‌خواهید در پیج کاری یا شخصی اینستاگرام خود آپلود کنید. همه پست‌هایی که شما طراحی می‌کنید؛ در صفحه پروفایل اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود و همه پست‌های جدیدی که فالوورهای شما به نمایش می‌گذارند، در قسمت فید قابل مشاهده هستند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

کامنت در اینستاگرام

در قسمت معنی اصطلاحات پست اینستاگرام کامنت‌ها هم وجود دارند که این کامنت‌ها برای همه فالوورهای شما قابل مشاهده خواهند بود. شما اگر یک کسب‌و‌کار اینستاگرامی دارید بهتر است از قسمت کامنت‌ها نهایت استفاده را بکنید و فالوورها را ترغیب به کامنت گذاشتن بکنید.

بهتر است تا جایی که می‌توانید کامنت‌ها را پاسخ دهید تا با افزایش تعامل خود پست‌های بیشتری از شما در اکسپلور اینستاگرام به نمایش دربیاید.

فلاپ شدن در اینستاگرام

یکی دیگر از معنی اصطلاحات پست اینستاگرام، معنی فلاپ شدن است. معنی فلاپ شدن درواقع نوعی حق مالکیت مادی و معنوی تصاویر، ویدیو، موزیک و …. برای پست‌های اینستاگرام است. بنابراین معنی فلاپ شدن نشان می‌ددهد که هر فرد یا حساب کاربری بهتر است یک نوع محتوای منحصر به فرد برای خود طراحی و تولید کند.

هشتگ

هشتگ یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است که بسیار برای کسب و کارهای اینستاگرامی کاربرد دارد. درواقع به زبا ساده هشتگ‌ها برچسب‌هایی هستند که از آنها برای دسته‌ بندی و به اشتراک گذاشتن پست‌ها استفاده می‌شود.

زمانی که کسب و کارها از هشتگ استفاده می‌کنند؛ به راحتی می‌توانند نه تنها به تمام محتواهای متفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص دست پیدا کنند بلکه دسترسی مخاطبان کسب و کار خود را هم به پیجشان راحت‌تر می‌کنند.

البته هشتگ تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود؛ بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک هم وجود دارد. برای مثال اگر فردی بخواهد عکس‌های مربوط به هشتگ طبیعت را ببینید می‌تواند با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کند.

استفاده از هشتگ هم بسیار کار راحتی است شما تنها نیاز دارید که پیش از هر کلمه‌ای از علامت “#” استفاده کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که از هشتگ‌ها می‌توان در بخش کامنت‌‌ها، زیر پست‌ها، استوری‌ها و غیره استفاده کرد.

confirm در اینستاگرام

confirm هم یکی دیگر از انواع اصطلاحات اینستاگرام است. معنی confirm در اینستاگرام تایید کردن است. یعنی فردی به شما در قسمت کامنت، فالوورها و غیره درخواست می‌دهد و شما آن را تایید و کانفرم confirm  یا رد Decline می‌کنید.

Request یا درخواست در اینستاگرام

همچنین زمانی که یک صفحه‌ای در فضای اینستاگرام پرایوت یا خصوصی باشد شما باید به آن درخواست Request بدهید و آن فرد در صورت تایید شما را کانفرم confirm یا رد می‌کند.

dm در اینستاگرام به چه معناست؟

بلاک در اینستاگرام

بلاک در اینستاگرام هم یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است که در لغت به معنای مسدود کردن است. بلاک در اینستاگرام زمانی استفاده می‌شود که بخواهید فردی به پیج شما به هیچ عنوان دسترسی نداشته باشد. بنابراین شما او را بلاک می‌کنید.  شما با بلاک در اینستاگرام اجازه نمی‌دهید که حتی پروفایل شما برای فردی باز شود. بنابراین در قسمت جستجوی اینستاگرام هم پیج شما برای او نمایش داده نخواهد شد.

اکانت‌ها در اینستاگرام هیچ محدودیتی برای بلاک اینستاگرام و تعداد پیچ‌ها ندارند. بنابراین شما مجاز هستید تا هر تعداد از افرادی را که می‌خواهید و دوست ندارید که به پیج شما دسترسی داشته باشند؛ بلاک کنید تا در امنیت کامل باشید. با بلاک کردن به فردی که در اینستاگرام بلاک شده هیچ خبری از سوی اینستاگرام داده نمی‌شود و او این اتفاق را متوجه نخواهد شد.

در کنار معنی بلاک اینستاگرام، گزینه آنبلاک هم وجود دارد. زمانی شما از بلاک اینستاگرام برای محدود کردن یک پیج استفاده می‌کنید و بعد از مدتی می‌خواهید آن را از بلاک بودن دربیاورید بنابراین می‌توانید پیجی را که از قبل بلاک کرده‌اید، از آن حالت خارج ‌کنید. در این صورت این پیج می‌تواند دوباره شما را فالو کند.

ریپورت کردن در اینستاگرام

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام که بسیار رایج است؛ اصطلاح ریپورت کردن است. شما با ریپورت کردن کسی در اینستاگرام این اخطار را به این شبکه اجتماعی می‌دهید که این اکانت فعالیت غیر مجاز دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های یک پیج ۱٫۵ برابر فالورهای او شود؛ آن پیج توسط اینستاگرام بسته خواهد شد. یک راه حل برای باز شدن مجدد این پیج وجود دارد و آن گذاشتن کامنت انگلیسی است که هر کامنت انگلیسی می‌تواند سه ریپورت را از بین ببرد.

کوتاه در مورد اصطلاحات اینستاگرام

  • کسب و کارهای که در فضای اینترنتی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی حضور دارند باید به خوبی با زیر و بم این شبکه‌ها آشنایی داشته باشند. با توجه به آنکه این روزها از اینستاگرام عمدتا برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی استفاده می‌شود؛ بهتر است تا  کسب و کارها با اصطلاحات اینستاگرام به خوبی آشنا باشند.
  • اکانت اینستاگرام درواقع نخستین اصطلاح کاربردی در اینستاگرام است که با آن روبرو می‌شوید. هر کاربر چه کاربر معمولی باشد یا یک پیج برای کسب و کار باید برای عضویت در اینستاگرام و داشتن پیج اینستاگرامی در این فضا یک اکانت  یا حساب کاربری بسازد.
  • بخش دیگری از اصطلاحات اینستاگرام معنی اصطلاحات استوری اینستاگرام است. استوری (Story) درواقع نوعی از تولید محتوا است که پس از پست وارد فضای اینستاگرام و اصطلاحات اینستاگرام شده است. استوری به لحاظ لغوی به معنای داستان است و هر استوری  که شما طراحی می‌کنید دارای یک عکس یا ویدیو در مدت زمان 15 ثانیه است.
  • معنی اصطلاحات پست در اینستاگرام هم بسیار ساده است. پست درواقع هر عکس یا ویدیوی جدیدی است که شما می‌خواهید در پیج کاری یا شخصی اینستاگرام خود آپلود کنید. همه پست‌هایی که شما طراحی می‌کنید؛ در صفحه پروفایل اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود و همه پست‌های جدیدی که فالوورهای شما به نمایش می‌گذارند، در قسمت فید قابل مشاهده هستند.
  • معنی confirm در اینستاگرام هم یکی دیگر از انواع اصطلاحات اینستاگرام است. معنی   confirm  در اینستاگرام تایید کردن است. یعنی فردی به شما در قسمت کامنت، فالوورها و غیره درخواست می‌دهد و شما آن را تایید و کانفرم confirm یا رد Decline می‌کنید.
  • معنی dm در اینستاگرام درواقع مخفف direct messages است و به پیام‌هایی که در قسمت دایرکت برای فالوورهای خود ارسال می‌کنید گفته می‌شود. معنی dm در اینستاگرام مربوط به بخش کامنت‌ها نمی‌شود و تنها در قسمت پیام خصوصی کاربرد دارد.
  • بلاک در اینستاگرام هم یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است که در لغت به معنای مسدود کردن است. بلاک در اینستاگرام زمانی استفاده می‌شود که بخواهید فردی به پیج شما به هیچ عنوان دسترسی نداشته باشد. بنابراین شما او را بلاک می‌کنید.  شما با بلاک در اینستاگرام اجازه نمی‌دهید که حتی پروفایل شما برای فردی باز شود.
  • معنی forward در استوری اینستاگرام یکی از اصطلاحاتی است که در داده‌های تحلیلی و آماری اینسایت اینستاگرام برای کاربران تجاری وجود دارد. درواقع معنی forward در استوری اینستاگرام تعداد دفعاتی است که مخاطبان شما برای دیدن استوری بعدی آن را لمس می‌کنند و به بخش بعدی می‌روند.
  • اکانت بیزینس یا بیزینس پروفایل به معنی صفحه تجاری است. صفحه تجاری اینستاگرام یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است که مخصوص افرادی است که در اینستاگرام کسب و کار دارند و می‌خواهند تجارت کنند و به درآمدزایی برسند. شما با ساخت یک صفحه تجاری می‌توانید به امکانات بیشتری از شبکه اجتماعی اینستاگرام دست پیدا کنید.
  • یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام که بسیار رایج است؛ اصطلاح ریپورت کردن است. شما با ریپورت کردن کسی در اینستاگرام این اخطار را به این شبکه اجتماعی می‌دهید که این اکانت فعالیت غیر مجاز دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های یک پیج ۱٫۵ برابر فالورهای او شود؛ آن پیج توسط اینستاگرام بسته خواهد شد.
  • هشتگ یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است که بسیار برای کسب و کارهای اینستاگرامی کاربرد دارد. درواقع به زبا ساده هشتگ‌ها برچسب‌هایی هستند که از آنها برای دسته‌ بندی و به اشتراک گذاشتن پست‌ها استفاده می‌شود.

ن دسترسی داشته باشید. داشتن یک حساب تجاری همچنان کمک می‌کند تا برند شما جدی و حرفه‌ای به نظر برسد.

 

دکمه بازگشت به بالا