عمومیگزارشگر کسب و کار

انتخاب بهترین آبرسان پوست چرب ( سرم بهتر است یا ژل یا کرم )

عوامل متعددی در ایجاد خشکی پوست و دهیدراته شدن پوست نقش دارند. هرچند که بین پوست خشک و دهیدراته تفاوت‌هایی وجود دارد، اما با روتین‌های مراقبتی و استفاده از محصولاتی مثل کرم آبرسان و سرم آبرسان، به خوبی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که سرم آبرسان چیست و چه تفاوتی با کرم آبرسان دارد.

پوست به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو بیرونی بدن، بیشترین تماس را با عوامل محیطی و خارجی دارد. به همین علت، طبیعی‌است که بیشتر از سایر عضوها آسیب‌پذیر باشد. از طرفی، تمام مشکلاتی که برای پوست به وجود می‌آیند، عامل خارجی ندارند. در واقع، بافت پوست به شکلی‌است که می‌تواند مشکلات داخلی بدن را نیز نمایان کند. برای مثال، اگر عادت به نوشیدن آب کافی ندارید، در دراز‌مدت دچار مشکلاتی مثل کدری و دهیدراته شدن پوست می‌شوید. پوست به نوعی آینه تمام نمای اعضای داخلی بدن است و به همین علت، به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

تغذیه نامناسب، آب‌وهوای خشک، کمبود آب و رطوبت، افزایش سن، تغییرات هورمونی و… مشکلاتی مثل خشکی و دهیدراته شدن پوست را به‌همراه دارند که با دنبال کردن برخی روتین‌های مراقبتی می‌توانید آنها را برطرف کنید. از جمله محصولاتی که به درمان پوست دهیدراته کمک می‌کنند، سرم‌ها و کرم‌های آبرسان هستند.

اما تفاوت کرم آبرسان و سرم آبرسان چیست و کدام‌یک اثربخشی بیشتری دارد؟ در ادامه، پاسخ این پرسش را به شما توضیح می‌دهیم و همچنین، اطلاعاتی را درباره ترکیبات، مزایا و نحوه استفاده از سرم آبرسان در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان یک نوع محصول مراقبت از پوست است که طراحی شده است تا به پوست کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند و نرمی و انعطاف پوست را افزایش دهد. این کرم‌ها حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده همچون گلیسرین، هالورونیک اسید، روغن‌ها، و ویتامین‌ها می‌باشند. هدف اصلی آنها ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست است که از از دست دادن رطوبت جلوگیری کند.

کرم آبرسان به عنوان یک محصول پوستی معمولاً در مراحل مراقبت روزانه و شبانه از پوست به کار می‌رود. این کرم‌ها به خصوص برای افرادی که با پوست خشک یا معمولی سر و کار دارند، مناسب هستند. استفاده از کرم آبرسان باعث حفظ نرمی و احیای پوست می‌شود و به کاهش احساس خشکی و ترشحات پوست کمک می‌کند. در نوشته های قبلی به طور کامل در مورد کرم آبرسان و مزایای آن صحبت کردیم، از طریق کلیک بر روی لینک زیر می‌تواید آن را مطالعه کنید.

کرم آبرسان خوب برای پوست چرب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بهترین کرم آبرسان پوست چرب، کرمی است که دارای بافتی سبک باشد و بدون ایجاد احساس سنگینی و چربی روی پوست آن را آبرسانی کند و همچنین چربی پوست را متعادل کند و رنگ و بافت پوست چرب را بهبود ببخشد.

بهترین آبرسان پوست چرب

از آنجایی که تنوع محصولات آبرسان در بازار محصولات آرایشی بسیار بالا است، این احتمال وجود دارد که هنگام خرید سردرگم شوید. در ادامه قصد داریم بهترین آبرسان ها برای پوست چرب را با توجه به کیفیت و نظرات مصرف کنندگان در سراسر دنیا معرفی کنیم:

ژل آبرسان دراماتیکالی کلینیک Clinique

اگر بخواهیم لیستی از بهترین آبرسان پوست چرب را معرفی کنیم، به جرات می‌توان ژل آبرسان کلینیک را در بالای این لیست قرار داد. برند انگلیسی کلینیک یکی از برندهای مطرح تولید لوازم آرایشی است که موفق شد برای اولین بار محصولات ضدآلرژی و تخصصی پوست را تولید کند. یکی از برترین تولیدات این کمپانی ژل آبرسان آن می باشد که با استقبال بی نظیری از سوی بانوان رو به رو شده است.

ژل آبرسان کلینیک فاقد روغن و چربی، حاوی هیدراتاسیون روزانه و ترکیبات تقویت کننده پوست می باشد و توانایی بی نظیری در رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست چرب دارد. بعد از استفاده از این محصول که بهترین آبرسان برای پوست چرب است، شاهد پوستی نرم، لطیف، شفاف و درخشنده خواهید بود. همچنین این محصول حاوی مواد معدنی و ‌تغذیه کننده برای بازسازی پوست می باشد.

روش استفاده از این محصول به این صورت است که دو مرتبه در روز (صبح و شب) مقداری از محصول را بر روی پوست تمیز صورت، گردن و تمامی نواحی مورد نیاز قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

برای نتیجه گیری بهتر و ایده آل حتما قبل از استفاده از ژل آبرسان پوستتان را با شوینده و لوسیون مناسب پاکسازی کنید.

کرم ها ترکیبات جامد و یا نیمه جامدی دارند ک بر پایه آب، روغن، ماده امولوسیون کننده و  … تشکیل می شوند. البته انواع کرم ها با توجه به کاربرد و خاصیت منحصر به فردی که دارند، می توانند از ترکیبات دیگری نیز تشکیل شوند.
کرم ها با ایجاد یک لایه نازک محافظ بر روی پوست، با توجه ب ویژگی های کرم و خاصیت آنها باعث آبرسانی، رطویت رسانی، لایه برداری و از بین بردن چین و چروک استفاده میشوند. در واقع کرم ها با ایجاد یک لایه نازک بر روی پوست، باعث حفظ رطوبت و یا مانع از تبخیر و هدر رفتن آب و رطوبت پوست می شوند.

کرم ها دارای ترکیباتی مثل پترولاتوم و روغن ها هستند. به همین دلیل بافت کرم ها سنگین تر (به نسبت سرم) است و دیر تر جذب پوست می شوند. البته امروزه کرم های مختلف با تنوع بالا تولید شده اند که برای انواع پوست ها قابل استفاده باشند. برای مثال کرم هایی که دارای بافت سنگین و بر پایه روغن باشند، برای کسانی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند، مناسب نیستند. اما امروزه با تنوع بالایی که وجود دارد، کرم های بدون روغن و مناسب نوع پوست چرب هم تولید شده است.

از این رو این تنوع گسترده قدرت انتخاب را بالا می برد. چون در هر حالتی، انواع پوست ها(چه خشک، چه چرب) نیاز به استفاده از کرم ها برای محافظت از پوست و حفظ رطوبت پوست هستند. اما تنها نکته در انتخاب درست بر اساس نوع پوست و نیاز پوست است.

ترکیبات موجود در سرم‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها، مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده سرم‌ها هستند. آن‌ها با رادیکال‌های آزاد موجود در محیط مبارزه کرده و از آسیب‌رسانی بیش از حد به سلول‌های پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین روند پیری پوست را به تأخیر انداخته و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشند. حضور این ماده در سرم‌ها، آن‌ها را به محصولاتی تسکین دهنده و التیام‌بخش تبدیل کرده است. در کنار آنتی اکسیدان‌ها در سرم‌های خوب و مرغوب حتما، هیالورونیک اسید، به عنوان آبرسان و محرک ساخت کلاژن، ویتامین E، نیاسین آمید، به منظور بهبود حالت کشسانی پوست و گلیکولیک اسید، که حکم یک لایه‌بردار ملایم را دارد، وجود دارد.

دلایل قانع کننده برای استفاده از سرم‌ها

با خواندن این چند خط، هیچکس از شما توقع ندارد، به اولین فروشگاه لوازم بهداشتی و آرایشی مراجعه کرده و سرم‌های پوست را خریداری کنید. در این قسمت، قرار است پنج دلیل قانع کننده برای استفاده از سرم‌ها را با شما در میان بگذاریم:

  1. سرم‌ها بافت سبک و نرمی نسبت به انواع لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌ها دارند و برای رساندن مواد مغذی به طور مستقیم به پوست طراحی شدند.
  2. تقریبا برای هر نوع پوستی سرم وجود دارد. هنگام خرید آن‌ها فقط کافی است یک هدف برای پوست‌تان تعیین کنید.
  3. اگر پوست خشکی دارید و همزمان نمی‌دانید باید چه محصولی را انتخاب کنید، سرم آبرسان بخرید.
دکمه بازگشت به بالا