سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

انواع ماسک های اسکراب کدام اند؟

سلامت پوست یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند بر روی زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس شما موثر باشد. ماسک‌ها و انواع اسکراب، دو محصول مراقبتی برای حفظ سلامت پوست یا احیا آسیب‌های آن هستند اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که تفاوت ماسک صورت و اسکراب در چیست؟ چه موقع باید از اسکراب استفاده کنیم و چه زمانی ماسک‌های صورت برای ما بهتر هستند؟ انواع ماسک و اسکراب برای چه پوست‌هایی مناسب خواهند بود؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا با بررسی تفاوت ماسک صورت و اسکراب، به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

اسکراب شنی مکس لیدی مخصوص صورت و بدن 300گرمی

ماسک چیست؟

پوست، یک بخش زنده از بدن ما است و همانند سایر بخش‌های بدن، به تغذیه نیاز دارد. بخشی از این تغذیه پوست از طریق مواد مغذی جذب شده از غذایی که می‌خوریم تامین می‌شود؛ اما به گفته پزشکان، این مقدار دریافت مواد مغذی برای پوست کافی نیست؛ پس چرا راه حلی برای تقویت پوست وجود دارد؟ این جا است که نقش ماسک‌های صورت به خوبی مشخص می‌شود.

، در واقع یک روش درمانی و تکمیلی برای آبرسانی و تقویت پوست است که علاوه بر حفظ رطوبت پوست، بسته به موادی که در ساخت ماسک اسکراب لاکچری کوین استفاده می‌شود؛ می‌تواند اثرات مختلفی نظیر روشن کردن پوست، رفع جای لک و جوش، نرم کنندگی و مواردی از این قبیل را نیز برای پوست شما به دنبال داشته باشد و این مورد یکی از موارد مهم در تفاوت ماسک صورت و اسکراب است.

انواع ماسک و مزایای استفاده از آن

ماسک‌های صورت بر اساس نوع کارایی و نحوه مصرف، در انواع مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از:

ماسک صورت ورقه ای

انواع ماسک صورت ورقه‌ای که با نام‌های دیگری نظیر ماسک صورت نقابی یا شیت ماسک نیز شناخته می‌شوند؛ نوعی از ماسک‌های صورت هستند که از یک لایه نازک با الیاف پنبه یا مشابه آن تشکیل شده‌اند که شبیه یک نقاب بر روی صورت قرار می‌گیرد. این لایه، آغشته به یک سرم مغذی برای پوست است و به دلیل استفاده بسیار آسان و سریع و همچنین عدم نیاز به شستشو پس از مصرف، یکی از محبوب ترین انواع ماسک صورت است.

ماسک صورت کرم

این نوع از ماسک‌ها، یکی از قدیمی ترین ماسک‌های صورت هستند که بافت شبیه به کرم دارند و به شکل تیوپی یا کاسه‌ای به بازار عرضه می‌شوند. برای استفاده از این ماسک‌ها، به یک قلم مو ویژه ماسک نیاز دارید. تنوع این نوع از ماسک، زیاد است و بین محصولات موجود در بازار، می‌توانید انواع ماسک صورت برای پوست خشک، ماسک صورت برای پوست چرب و انواع ماسک‌های مناسب پوست معمولی و مختلط را نیز پیدا کنید.

ماسک صورت ژل

بافت ژلی این ماسک‌ها، شبیه به اسکراب‌ها است و افرادی که با تفاوت ماسک صورت و اسکراب آشنا نباشند، ممکن است این دو محصول را با یکدیگر اشتباه بگیرند. ماسک‌های ژلی صورت، بیشتر برای افزایش رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از مصرف، به راحتی از روی پوست جدا می‌شوند و در برخی از موارد نیز، ممکن است نیازی به شستشو بعد از استفاده نداشته باشند.

ماسک صورت سفالی

اگر پوست چربی دارید، ماسک‌های سفالی برای شما یک گزینه عالی هستند و می‌توانند چربی پوست شما را به خوبی تنظیم کنند و مانع از ایجاد جوش و آکنه بر روی سطح پوست شوند. البته تفاوت ماسک صورت و اسکراب برای این دسته از ماسک‌های صورت را نباید فراموش کنید و آن هم این است که این ماسک‌ها، لایه بردار قطعی نیستند! البته در مواردی ممکن است یک لایه برداری جزئی داشته باشند اما نه به اندازه اسکراب‌ها.

توجه داشته باشید که ماسک صورت برای پوست خشک نباید از این نوع ماسک استفاده شود زیرا بافت این ماسک و ترکیبات موجود در آن، می‌تواند باعث دهیدراته شدن پوست‌های خشک و کم آب شود.  زیبایی چشمان خود را با سایه چشم لاکچری کوین تجربه کنید.

اسکراب چیست؟

سلول‌های پوست صورت شما در هر 30 روز، با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند اما سلولهای مرده قبلی، به طور کامل از سطح پوست حذف نخواهند شد و بخشی از این سلول‌ها بر روی پوست می‌مانند و باعث انسداد منافذ پوست و مختل کردن چرخه تنفس پوست و تیرگی آن می‌شوند.

اصلی ترین تفاوت ماسک صورت و اسکراب نیز بر پایه همین موضوع است؛ اسکراب‌ها، محصولات مراقبتی هستند که با داشتن مواد لایه بردار در قالب دانه‌های طبیعی یا مصنوعی، سلول‌های مرده پوست را از سطح آن حذف می‌کنند و ظاهری شفاف و عاری از سلول‌های قدیمی را به پوست شما می‌بخشند.

انواع اسکراب و مزایای استفاده از آن

فرق ماسک صورت و اسکراب نه تنها در کارایی آن، بلکه در انواع این دو محصول نیز هست. اسکراب‌ها، معمولا به صورت یکی از دو شکل اصلی زیر ساخته می‌شوند:

اسکراب فیزیکی

این نوع اسکراب، یک محصول طبیعی است و شما معمولا نیاز به ترکیب آن با ماده خاص دیگری نخواهید داشت و این مورد، بزرگترین مزیت این اسکراب‌ها است. دانه‌های شکر، بلورهای منیزیم یا سیلیس یا دانه‌های درون گیاه جوجوبا، نمونه‌هایی از این نوع اسکراب هستند.

اسکراب شیمیایی

برخی از انواع اسکراب، به جای حذف فیزیکی سلول‌های مرده، آن را حل کرده و از بین می‌برند. این اسکراب‌ها نیز همانند اسکراب‌های فیزیکی، استفاده بسیار آسانی دارند و می‌توانند شامل عصاره گیاهان و میوه‌های مختلفی نظیر گیلاس، پاپایا، نیشکر یا حتی محصولات خوراکی مانند شیر و ماست باشند!

نکته بسیار مهم در مورد انواع اسکراب این است که این نوع غیر دست ساز و کارخانه‌ای این محصولات نیز، مانند ماسک‌های صورت برای انواع طیف پوست خشک، چرب، مختلط، حساس و معمولی تولید می‌شوند و از این لحاظ، هیچ مورد خاصی را نمی‌توان به عنوان تفاوت ماسک صورت و اسکراب در نظر گرفت

و در هر دو محصول، باید صرفا چیزی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگاری بیشتری داشته باشد. این سازگاری، در مورد اسکراب‌ها به دلیل اثر لایه برداری آنها و احتمال ایجاد التهاب پوستی در صورت مصرف اسکراب نامناسب، بسیار بیشتر از ماسک‌های صورت است.

مقایسه ماسک و اسکراب

اگر بخواهیم شباهت و تفاوت ماسک صورت و اسکراب را در بیان کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • ماسک صورت، یک محصول تقویت کننده و آبرسان برای پوست است؛ در صورتی که اسکراب‌ها، وظیفه لایه برداری پوست و حذف سلول‌های مرده از سطح آن را بر عهده دارند.
  • نوع عملکرد اسکراب‌ها می‌توانند به صورت حذف فیزیکی (جدا کردن) سلول‌های مرده یا حذف شیمیایی و حل کردن آنها باشد در صورتی که انواع ماسک صورت، معمولا اثر شیمیایی دارند و به شکل فیزیکی کاری انجام نمی‌دهند.
  • تقریبا در هیچ یک از مدل‌های ماسک صورت، دانه‌های ریز قابل لمس وجود ندارد؛ این در حالی است که تمام لایه بردارها حاوی دانه‌های ریز برای کمک به لایه برداری پوست هستند.
  • یک تفاوت ماسک صورت و اسکراب در این است که اگرچه اسکراب‌ها لایه بردار پوست هستند اما اثر پاک کنندگی آنها چندان قوی نیست و ماسک‌های صورت در مقایسه با اسکراب، توانایی پاکسازی عمیق تر پوست را دارند.
  • انتخاب ماسک صورت و اسکراب، باید کاملا بر اساس نوع پوست فرد باشد و در این موضوع بسیار مهم، هیچ تفاوتی بین اسکراب‌ها و انواع ماسک صورت وجود ندارد.
  • یک تفاوت ماسک صورت و اسکراب، در میزان مصرف آنها است به طوری که معمولا اسکراب‌ها بهتر است به شکل هفتگی یا در مواردی، دو هفته یک بار مورد استفاده قرار گیرند اما ماسک‌های صورت را می‌توانید چند بار در هفته نیز مصرف کنید.

ترتیب استفاده از ماسک و اسکراب

یکی از موارد مهم که می‌توان به عنوان تفاوت ماسک صورت و اسکراب در نظر گرفت؛ ترتیب مصرف این دو محصول در روتین مراقبتی پوست است. متخصصان توصیه می‌کنند که اسکراب باید پیش از ماسک‌های صورت مورد استفاده قرار گیرد و حداقل یک فاصله کوتاه در حد یک ساعت بین استفاده از این دو محصول وجود داشته باشد.

اگر پوست شما حساس نیست و می‌خواهید از اسکراب به شکل هفتگی استفاده کنید؛ توصیه می‌کنیم که میان این محصول و انواع ماسک صورت، ترجیحا فاصله بیندازید تا تداخلی در اثرگذاری آنها ایجاد نشود و بتوانید بهترین نتیجه را از هر دو محصول دریافت کنید. رژگونه لاکچری کوین بیز دارای کیفیت، ماندگاری همچنین پوشانندگی قوی برای آرایش های طولانی مدت، میکاپ و گریم عروس است.

 

دکمه بازگشت به بالا