عمومیگزارشگر کسب و کار

انواع مصالح سقف شیروانی کدام است؟

چه اطلاعاتی درباره فروش مصالح شیروانی دارید؟ در گذشته از سقف های شیروانی بیشتر در شهرهای شمالی برای ساخت ویلاها استفاده می شد، اما رفته رفته محبوبیت این سقف ها در سایر اقلیم ها و آب و هواها نیز بیشتر شد. متشکل از دو ضلع شیب دار است که به راحتی می توان آن را از سایر سقف ها تشخیص داد. مصالح مختلفی در ساخت این سقف ها استفاده می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

What are the types of gable roof materials?

چه مصالحی در ساخت سقف شیروانی به کار می روند؟

مصالح سقف شیروانی یکی از مهمترین عناصر معرفی بنای خانه و ویلا است. در فروش مصالح شیروانی باید مجموعه ای از عوامل مختلف در نظر گرفته شود. امروزه در ساخت سقف های شیبدار شرایط آب و هوایی، مصالح به کار رفته شده در بنای ساختمان، هزینه ها و … دخیل هستند، اما به طور کلی برای ساخت سقف شیروانی از مصالح مختلفی از قبیل ورقه های فولادی، آسفالت، تخته سنگ، چوب پلاست، چوب، سمنت برد و … استفاده می شود. با این مصالح بسیار آسانتر و مقرون به صرفه تر است.

اگر به شمال کشور سفر کرده باشید حتما مشاهده کرده اید که سقف شیروانی ویلاها از مواد مختلفی ساخته می شوند. شاید در گذشته تنها مدل سفالی برای اجرای شیروانی رایج بود اما امروزه مواد دیگری هم وجود دارند که هر کدام مزایا، معایب و کاربردهای خود را دارند. در ادامه این مقاله رایج ترین متریال برای اجرای شیروانی را به شما معرفی میکنیم.

تایل های سقف شیروانی

انتخاب نوع تایل با توجه به نوع ساختمان انجام میشود. فروش مصالح شیروانی با توجه به نوع ساختمان صنعتی، ویلایی، ورزشی، دامداری و … متفاوت است.
انواع تایل های سقف شیروانی شامل موارد زیر هستند:

  • تایل های قیری با الیاف طبیعی
  • تایل های سفالی از جنس خاک رس
  • ورق های قیری رنگی در طرح های و رنگ بندی متنوع و گوناگون با پوشش سنگریزه های زیبا
  • تایل های سیمانی
  • تایل های گالوانیزه با روکش سنگریزه های رنگی
  • تایل های گالوانیزه رنگی با طرح های متنوع
  • تایل های پی وی سی و پلی کربنات شفاف
  • تایل های سرامیکی
  • تایل های سنگی طبیعی با طول عمر بالا

ورق شیروانی سفالی

ورق شیروانی مدل سفالی در بین مصالحی که برای ساخت سقف شیبدار به کار گرفته می شوند، محبوب تر است. به طور کلی متریال سفالی شکننده و گران است و برای سبک خانه های قدیمی مطلوب تر میباشد. البته امروزه نمونه های طرح سفال رواج بیشتری دارند. طرح تنوع رنگی زیادی دارد. ورق های شیروانی طرح سفال از استحکام بالایی برخوردارند و برای آلاچیق ها، سقف های شیب دار، سردرهای ساختمانی و … گزینه مناسبی هستند.

این تایل در مقایسه با سفال دچار پوسیدگی و شکستگی نمی شود.متریال شیروانی با طرح سفال دارای مزایای عمده ای از قبیل طول عمر بالا، مقاوم در برابر حرارت و آتش، نصب راحت و آسان، مقاوم در برابر زلزله، مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف، قابل اجرا برای ویلاها، آپارتمان ها، ساختمان ها و … است.

ورق شیروانی فلزی

در فروش مصالح شیروانی، ورق های فلزی با ظاهری مدرن تر عرضه می شود. این ورق ها با خطوط صاف و جلوه ای فلزی میزان کارایی بالایی دارند. تنوع در رنگ و سبک ورقه های باعث میشود تا با انواع مدل ویلاهای قدیمی، کلاسیک و مدرن به راحتی هماهنگ شود. البته ناگفته نماند این تایل ها تا حدودی گران قیمت هستند اما اگر در خانه های قدیمی استفاده شوند سبک مدرن تری به آن ها می دهند.

ورق شیروانی آسفالتی

در بین فروش مصالح شیروانی، ورق شیروانی آسفالتی یا کامپوزیتی از قیمت پایین تری نسبت به سایر متریال ها برخوردار است. این متریال در ایالت متحده کاربرد گسترده ای دارد. تنوع در رنگ و سبک های مختلف، مقاومت بالا و قیمت مناسب باعث شده تا ورقه های آسفالتی در شرایط آب و هوایی مختلف بهترین کارایی را داشته باشد.

ورق شیروانی لمبه

در بین ورق ها و تایل هایی که در فروش و ساخت سقف شیروانی به کار می روند، ورق شیروانی لمبه یک نمونه ظریف و پرکاربرد به شمار میرود. فروشگاه های فروش مصالح شیروانی این نوع ورق را در سه مدل گالوانیزه، روغنی و آلومینیوم عرضه می کنند. کاربرد این محصول بیشتر در سقف شیروانی، سقف داخلی ساختمان و پوشش دیوارها است.

ورق شیروانی سنگریزه ای

در شرکت های فروش مصالح شیروانی ورق مدل سنگ ریزه ای برای مکان های منحصر به فرد ایده آل است. رنگ های زیبا و سبک این ورق به نحوی است که زیبایی بی نظیری به محیط می بخشد. ورق شیروالنی سنگ ریزه ای دوام بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی دارد، اما هزینه های خرید و اجرای آن نیز بالاست.

ورق شیروانی فایبر گلاس

اگر به دنبال تایل های شیروانی با طرح و رنگ متنوع و زیبا هستید در فروشگاه فروش مصالح شیروانی، به سراغ ورق فایبر گلاس بروید زیرا این ورق بسیار مناسب است. فایبر گلاس در انواع مدل های صاف، ذوزنقه، موج های سینوسی و غیره به فروش می رسد. کاربرد این ورق در محیط های صنعتی، محیط های عمومی، گلخانه ها، هتل ها و … بیشتر است.

ورق شیروانی چوبی

مدل چوبی در فروش مصالح شیروانی نسبت به گذشته با استقبال خوبی همراه بوده است. ورق های چوبی در دو مدل سنتی و مدل مدرن عرضه می شوند و هر دو مدل نما و جلوه ای جذاب و خیره کننده دارند. در فرآیند ساخت سقف های شیروانی چوبی فرآورده ها و افزودنی هایی به این پوشش اضافه می شود تا مقاومت آن را در برابر آتش سوزی و حریق بالا ببرند.

ورق شیروانی پی وی سی

در بین انواع مصالح برای سقف فروش مصالح شیروانی محبوبیت و فروش مدل پی وی سی نسبت به سایر مدل ها بیشتر است. این ورق جزء مدرن ترین ورق های موجود در بازار است که به دلیل نصب آسان جایگاه ویژه ای در ویلاسازی دارد. ورق های شیروانی پی وی سی عایق مناسبی در برابر سرما و گرما هستند. از این ورق در سقف ها شیروانی و پوشش دیوارها بیشتر استفاده می شود چون مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.به جرأت می توان گفت در میان بام ساختمان هایی که هر روزه با آن ها مواجه می شویم، سقف های شیروانی همواره از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند و توجه زیادی را به خود جلب می کنند.

ریشه ی ظهور این سقف ها در مناطقی با آب و هوای خاص و با توجه به نیازهای اقلیمی بوده است اما امروزه در هر نوع آب و هوا و اقلیمی به این سقف های زیبا و جذاب بر می خوریم. از طرف دیگر انتخاب مصالح مناسب برای  شیبدار علاوه بر حفاظت منزل شما می تواند سبک خانه ی شما را مشخص یا حتی تعریف کند. امروز می خواهیم تعدادی از گزینه هایی را که برای مصالح این نوع سقف ها می توانید انتخاب کنید پیش روی شما بگذارد. با ما همراه باشید…

یک خانه بدون سقف، فقط چهار  است. اگر در حال ساختن خانه ای جدید هستید، نوع متریال سقف بر اساس مجموعه ی پلان و توسط معمار یا طراح منزل تان با مشورت شما تعیین می شود.  هم ممکن است به همین شیوه مشخص شود. شما باید پیش از هر چیز نوع متریال را تعیین کنید، زیرا انواع مصالح سقف وزن های متفاوتی دارند و بار آنها باید توسط مهندسان در محاسبات سازه ای ساختمان لحاظ شود.در پروژه  منزل یا سقف به تنهایی، اگر وزن متریال جدید سقف بیشتر از سقف قدیمی باشد، ممکن است هزینه ی زیادی برای شما داشته باشد.

هر یک از مصالح مختلف سقف مزایا و معایبی دارند، اما یک چیز در آن ها مشترک است: همه ی مصالحی که در این مطلب به آنها پرداخته شده است، اگر به درستی طراحی شده و در شرایط محیطی مناسب نصب شوند، وظیفه ی خود را که حفاظت از منزل شما است تا حد مشخصات فنی خودشان به درستی انجام خواهند داد. هزینه یک نکته ی قابل توجه در این زمینه است و از این نظر تنوع زیادی در بین گزینه های موجود وجود دارد.

از آنجایی که انواع مصالح سقف کم و بیش قابلیت انجام وظیفه ی محافظت را دارند، طرح و سبک گزینه های مختلف یه جنبه ی کلیدی برای شما و معمارتان خواهد بود. مصالح خاص سقف با سبک های خاص تطابق تاریخی خوبی دارند. مانند خانه های توسکانی با کاشی های سفالی سقف شیروانی، که البته تایل های بتنی نیز همین ظاهر را با کیفیت بهتر می سازند.امروزه تعداد گزینه های موجود بیش از همیشه است و به همین دلیل انتخاب مشکل است. اما با کسب آگاهی درباره ی گزینه ها و اولویت بندی ویژگی هایشان شما می توانید یک انتخاب رضایت بخش داشته باشید.

سقف شینگل(کامپوزیت یا آسفالتی)

شینگل رایج ترین متریال سقف مورد استفاده در ایالات متحده و کانادا است. این نوع متریال با قابلیت نصب آسان و زیبایی چند بعدی  ،توسط بسیاری از شرکت ها در انواع رنگ ها و سبک ها تولید می شود. . این متریال هم چنین خاصیت عایق بودن دارد.

تایل های سقف بتنی

تایل های بتنی مشخصات مشابهی با تایل های سفالی دارند. آنها مقاوم اند و می توانند ظاهر سفال را با هزینه ای بسیار پایین تر تکرار کنند. تایل سقف بتنی که در این تصویر می بینید به صورت مسطح است.

تایل های سقف سفالی

سفال یک متریال سقف قدیمی و اعلاء با حس جهان باستانی است. سفال شکننده است اما یک گزینه ی مطلوب و دلچسب برای بسیاری از سبک های قدیمی خانه ها است.

سقف شیروانی با سنگ لوح

تایل سنگ لوح متریالی مقاوم و زیبا است که به سقف شما یک ظاهر طبیعی می بخشد و تکمیل کننده ی بسیاری از سبک ها است. با وجودی که گران است، از زیبایی طبیعی و دوام بالایی برخوردار است.

سقف شیروانی با توفال چوبی

این گزینه دیگر به اندازه ی گذشته پرطرفدار نیست و درجه ی اشتعال آن از مصالح دیگر کمتر است. با این وجود هنوز عده ی زیادی ظاهر تاریخی آن را دوست دارند و کار کردن با این متریال آسان است. این متریال هم چنین خاصیت عایق بودن دارد.

سقف فلزی

این گزینه با خطوط صاف و جلوه ی فلزی اش بر خلاف بقیه ظاهری امروزی دارد و مانند بقیه ی مصالح در رنگ ها و سبک های متنوعی موجود است. سقف های فلزی با سبک مدرن به خوبی هماهنگ می شوند و می توانند حسی امروزی به سبک های قدیمی تر بدهند. این میزان کارایی بالایی دارد.

مصالح جایگزین برای سقف شیروانی

مصالح جایگزین متنوعی برای سقف وجود دارد. مانند این بام سبز که از نظر محیط زیست نیز حائز اهمیت است.

صفحه های خورشیدی در سقف شیروانی

قیمت صفحه های خورشیدی کاهش یافته است. اگر می خواهید از این صفحه ها روی بام خود نصب کنید، ببینید چگونه با نوع متریال و رنگ سقف شما هماهنگ می شوند؟ مثلا در این تصویر لایه های خورشیدی نازک بدون ایجاد خیرگی به سقف فلزی نصب شده اند.

آردواز چیست

برای ساخت سقف آردواز، شما به موارد زیر نیاز دارید:

1. **آردواز:**
– انتخاب یک نوع آردواز مطمئن با توجه به نیازهای ساختمانی شما. آردوازها ممکن است از جنس فلزی، سیمانی، چوبی یا مصنوعی باشند.

2. **سازه حمایتی:**
– ساختار حمایتی برای نصب آردواز، مانند تیرها و ستون‌ها. این سازه‌ها می‌توانند از فلز، چوب یا بتن باشند.

3. **ابزارهای نصب:**
– مهمترین ابزارهای نصب شامل چکش، میخ، پیچ و مهره، دستگاه برش و حفاری، پیچگوشتی، و ابزارهای مشابه می‌شوند.

4. **جوشکاری یا پیچ‌گوشتی:**
– در صورت استفاده از آردوازهای فلزی، ممکن است نیاز به جوشکاری یا پیچ‌گوشتی برای اتصال آردوازها با یکدیگر یا به سازه حمایتی باشد.

5. **عایق‌ها و مهاره‌ها:**
– برای افزایش عایق‌بندی و جلوگیری از نشت آب، ممکن است نیاز به استفاده از عایق‌ها و مهاره‌ها باشد.

6. **طراحی ساختار:**
– طراحی مهندسی ساختاری که شامل محاسبات بارها، تراز، و سازه حمایتی است.

7. **احتمالاً کمک فنی:**
– در صورت نیاز به دانش فنی، مشاوره یا کمک از متخصصین ساخت و ساز یا مهندسان معماری.

قبل از هر کاری، مهم است که به محل مقصود خود نگاهی دقیق بیندازید و از مواد مناسب و استاندارد استفاده کنید تا ساختار نهایی به دوام و ایمنی مطلوبی داشته باشد. همچنین، نصاب سقف آردواز با رعایت ضوابط ساخت و ساز محلی و ملی نیز بسیار اهمیت‌آمیز است.

دکمه بازگشت به بالا