عمومیگزارشگر کسب و کار

بهترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

برای گیمرها، شناخت بازی‌های جدید یا بازی‌های قدیمی که ناشناخته هستند، همیشه جذاب است. اگر کنسول بازی ایکس باکس سری اس یا ایکس باکس سری ایکس دارید، لازم است بدانید چه بازی‌هایی برای این دو دستگاه ساخته شده است. سازندگان بازی‌های کنسول، بازی‌های زیادی را برای این دو کنسول ساخته‌اند. در این مقاله و در سایت  خرید بازی از اپیک گیمز  ، شما با تعدادی از بهترین بازی‌های جدید و قدیم و داستان آن‌ها آشنا می‌شوید. در این لیست، بازی‌هایی هم برای کودکان قرار گرفته است تا آن‌ها هم گزینه‌ای برای سرگرمی خود داشته باشند. بنابراین ادامه‌ی این لیست را از دست ندهید.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس

بازی‌هایی که در ابتدا معرفی می‌کنیم، مناسب گیمرهای بزرگسال است. این بازی‌ها، اکثرا خشونت‌امیز یا ترسناک هستند و برای کودکان مناسب نیستند. همچنین، مراحل بازی چندان ساده نیستند و نیاز به استراتژی و نقشه‌ریزی دارد که گیمر بزرگسال از پس آن‌ها برمی‌آید. در ادامه، شما با این بازی‌های جذاب که جزء بهترین بازی های ایکس باکس اس و ایکس هستند آشنا خواهید شد.

اگر به دنبال یک بازی ترسناک برای ایکس باکس سری ایکس و اس هستید، الن ویک ۲ انتخاب مناسبی برای شما به حساب می‌آید. این بازی که دنباله‌ای برای الن ویک ۱ به شمار می‌رود، نه تنها جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای دارد بلکه با المان‌های کارآگاهی و اکشن بسیار زیبایی هم همراه شده است. اتفاقات این بازی در سال 2508 رخ می‌دهد زمانی که زمین با مشکلات شدید از نظر منابع دست و پنجه نرم می‌کند و شما باید به وسیله سفینه‌هایی به سایر نقاط سفر کنید. فضای ترسناک این بازی در کنار موتور فیزیکی قوی باعث می‌شود تا تجربه منحصر به فردی را به دست بیاورید.

Pentinent

بازی Pentinent یک بازی روایتی در سبک نقش آفرینی است که در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس هم عرضه شد. این بازی از نٰظر خیلی از گیمرها یک بازی بسیار ممتاز و درجه یک در میان بازی‌های رازآلود نقش آفرینی است. بازی در دوره رنسانس می‌گذرد و در این بازی، شما نقش یک هنرمند دوره گرد به نام آندریاس میلر را دارید که خیلی اتفاقی درگیر یک سری قتل‌های رازآلود می‌شود. این بازی، بازه زمانی ۲۵ ساله را نشان می‌دهد. شما باید درباره این قتل‌ها تجسس کنید و سرنخ‌هایی که به دست می‌آورید را کنار هم بگذارید تا معما حل شود.

در این بازی، شما شخصی به نام کول هستید که یک آدم‌کش با چند نیروی ماورایی و هوش خارق‌العاده است. شما در یک دور بازی موظف هستید که ۷ شخصیت را از بین ببرید. در این بازی، شما در یک چرخه‌‌ی زمان اسیر هستید و باید مراقب باشید که کشته نشوید.

داستان بازی، در ابتدا کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد اما آن‌قدر سرنخ در حین بازی به‌دست می‌آورید که متوجه می‌شوید چطور ماموریت خود را به پایان برسانید. این بازی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اول-شخص است که در این چند سال اخیر ساخته شده و موسیقی بازی نیز هماهنگی بسیار خوبی با بازی دارد. اگر از بازی‌های ماموریتی و آدم‌کشی خوشتان می‌آید، این بازی را حتما امتحان کنید. در این بازی، بیشترین نقطه قوت مربوط به شخصیت پردازی‌های آن است. ایوور شخصیتی استثنایی و قدرتمند است و ما رشد او و تغییراتش را به خوبی می‌بینیم. این شخصیت پردازی در تمام کاراکترها، حتی کاراکترهای خاکستری بازی نیز دیده می‌شود. گیم پلی بازی نیز بهتر از نسخه ادیسه شده و سلاح‌های متنوع تری را می‌توانید موقع بازی تجربه کنید.

سوالات متداول

کدام ایکس باکس گرافیک بهتری دارد؟

ایکس باکس اس و ایکس باکس ایکس، از نظر گرافیکی از کنسول‌های قبلی قوی‌تر هستند. همچنین، وضوح تصویر بهتر، نرخ فریم بالاتر و جزئیات بیشتر و دقیق‌تر شخصیت‌ها، دیگر ویژگی‌هاییایکس باکس نماد از گور برخواستن است. کنسولی که رقابت را در نسل هشت به رقیب سنتی یعنی پلی استیشن واگذار کرد و حالا در نسل نه قصد دارد تا آبروی از دست رفته را بازگرداند. حالا Xbox با هزار امید و آرزو سالانه چند عنوان انحصاری منتشر می‌کند که در مقاله‌ی امروز قصد داریم تا ۲۰ مورد از لیست

Sunset Overdrive یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو نام‌آشنای اینسامنیاک گیمز است که وقایع آن در سال ۲۰۲۷ در منطقه‌ای خیالی به‌نام Sunset City رخ می‌دهد. بازیکنان در این بازی کنترل یکی از کارکنان شرکتی به‌نام FizzCo را به‌عهده می‌گیرند که در زمینه تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا فعالیت می‌کند. نوشیدنی‌هایی که مردم با نوشیدن آن‌ها به هیولاهایی جهش‌یافته تبدیل می‌شوند و شما باید با استفاده از سلاح‌های مختلف با آن‌ها مبارزه کنید. در جریان گیم‌پلی بازی شما می‌توانید روی دیوارها حرکت کنید، حرکات پارکور انجام دهید و با استفاده از زیپ‌ لاین در نقاط مختلف شهر جابه‌جا شوید.

درواقع بازی روی مبارزات سریع و پویا تمرکز دارد و به همین واسطه در آن هیچ‌گونه سیستم کاورگیری در آن مشاهده نمی‌کنیم. سازندگان همچنین ویژگی شخصی‌سازی را در بازی گنجانده‌اند تا بازیکنان بتوانند ظاهر شخصیت اصلی را مطابق میل خود تغییر دهند. Sunset Overdrive پس از عرضه با واکنش بسیار خوب منتقدین و بازیکنان روبه‌رو شد و همیشه از آن به‌عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های کنسول ایکس باکس وان یاد می‌شود.

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

داستان بازی در بازه زمانی سنگوکو ژاپن روایت می‌شود و وقایع زندگی یک شینوبی به‌نام ولف را روایت می‌کند که پس از شکست در یک مأموریت، تا پای مرگ پیش می‌رود و یکی از دستان خود را هم در این راه از دست می‌دهد. در طول بازی شما می‌توانید با شخصیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و توانایی‌های خود را هم بهبود بخشید. قطع شدن دست شخصیت اصلی، این اجازه را به بازیکنان داده است تا به‌واسطه یک دست مصنوعی، از ساختمان‌ها و درختان بالا بروند و مبارزات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. شما می‌توانید مبارزات بازی را هم به‌صورت مخفیانه و هم به‌صورت نبردهای تن‌به‌تن دنبال کنید.

در بخش مبارزات، دفاع کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای انجام مناسب آن باید زمان‌بندی مخصوصی را انجام دهید. همانند دیگر بازی‌های استودیو فرام‌سافتور، مجازات مرگ در بازی سکیرو بسیار سنگین است و برای دوباره زدن شدن باید بهای سنگینی را بپردازید. در انتها صداگذاری و موسیقی به‌شدت لذت‌بخش بازی را داریم که باعث می‌شود بازیکنان به‌سرعت در دنیای این بازی غرق شوند.

در انتها در جایگاه بهترین بازی کنسول ایکس‌ باکس وان، جدیدترین ساخته استودیو راک‌استار یعنی رد دد ردمپشن 2 قرار می‌گیرد. اثری فوق‌العاده که از جهات بسیاری شایسته قرار گرفتن در این رتبه است و به‌سادگی نمی‌توان به بخشی از آن ایراد گرفت. رد دد 2 مجموعه‌ای از المان‌های بی‌نقص برای یک بازی ویدیویی به‌شمار می‌رود که بازیکنان را ساعت‌ها و روزها در دنیای بی‌کران خود غرق می‌کند.

سازندگان با بهتر کردن هرآن‌چه که در نسخه اول این بازی بود، حالا به‌خوبی هرچه تمام‌تر در این بازی از گیم‌پلی و طراحی مراحل گرفته تا گرافیک بصری و صداگذاری، همه‌چیز را به حد اعلای خود رسانده‌اند و درنهایت اثری خلق کرده‌اند که شاید تا سال‌ها نمونه مشابه آن را نبینیم. درکنار موارد گفته شده، شخصیت‌پردازی معرکه و روایت داستانی درگیرکننده‌ای را داریم که پاشنه آشیل این بازی به‌شمار می‌رود. داستان بازی این‌بار به سال‌ها قبل‌تر از نسخه اول می‌رود و حالا شما با قرار گرفتن در نقش آرتور مورگان به‌عنوان یکی از اعضای گروه داچ، باید در غرب وحشی برای بقا و به‌قدرت رساندن خود تلاش کنید.

در این بازی شما تصمیم‌گیرنده اعمال آرتور هستید و باید خود را برای روبه‌رو شدن با عواقب آن‌ هم آماده کنید. در طول بازی علاوه‌بر مأموریت‌های اصلی که با گروه خود باید انجام دهید، تعداد بی‌شماری مأموریت‌های فرعی و فعالیت‌های جانبی دیگر هم وجود دارد که باعث می‌شود هیچ‌وقت از تجربه رد دد 2 خسته نشوید. پس اگر تاکنون موفق به‌تجربه این بازی نشده‌اید، فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر وارد دنیای غرب وحشی خلق شده توسط راک‌استار شوید.

دکمه بازگشت به بالا