سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

بهترین روش تقویت مو با هیرفیلر

تزریق هیر فیلر چیزی است که با فرمول پپتید و اسید هیالورونیک تولید شده‌است. پرکننده‌ی مو یا همان فیلر مو برای احیای مو و پوست سر بسیار مؤثر است. این محصول باعث کاهش در ریزش مو و رشد مجدد آن می‌شود. بله درست شنیدید رشد مجدد مو!با افزایش سن و تغییر در ترشح هورمون‌ها، ریزش مو یک مسئله طبیعی است. زیبایی شما یک رابطه مستقیم با اعتماد‌به‌نفس شما دارد. مو یکی از مهمترین رکن‌های زیبایی است. برای اینکه بتوانید سلامت و زیبایی مو را در بالاترین حد ممکن حفظ کنید، در قدم او باید به‌درستی از موها مراقبت کنید، و این یعنی یک روتین مراقبت از موی درست.

فقط مربوط به رعایت نکات محافظتی از مو نیست. در برخی مواقع ترمیم و احیای مو که با شیو‌ه‌هایی همچون فیلر، کاشت، مزوتراپی و کراتینه صورت می‌گیرد هم بخشی از مراقبت مو محسوب ‌می‌شوند. بهترین شیوه‌ی حفظ و نگهداری مو، کسب اطلاعات و شناخت راه‌های مراقبت از مو است.در این مطلب از مجله سلامت می‌خوایم در مورد یکی از روش‌های مراقبت از مو یعنی فیلر مو با شما صحبت کنبم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فیلر مو چیست؟

هیر فیلر یل فیلر مو بر خلاف دیگر روش‌های پرکننده‌ی مو برخلاف کاشت مو یک روش غیرتهاجمی است که در آن ماده‌ای شفاف رنگ به نام فیلر را به موهای نازک‌شده در بخش‌های مختلفی از سر تزریق می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا موهای ضعیف شما ضخیم‌تر و پُر پشت‌تر شوند و در عین حال درخشندگی غیرقابل وصفی به‌دست آورند.

مزیت استفاده از روش فیلر مو نسبت به کاشت مو در غیرتهاجمی‌بودن آن است. شیوه‌ای است که در آن به‌شکل تهاجمی موهای قوی و ضخیم را از قسمت‌های مختلف سر و بدن جدا می‌کنند و در قسمت طاس سر قرار می‌دهند. نتیجه‌ی اولیه کاشت مو سریعا و بعد از انجام عمل قابل مشاهده است، هرچند برای دیدن نتیجه نهایی و واقعی حدود ۱ سال باید صبر کنید. اما تقویت مو با فیلرتراپی یک روش غیرتهاجمی است و نتیجه آن را شما نمی‌توانید در کوتاه‌مدت مشاهده کنید و برای همین هم باید صبر و جدیت بیشتری برای استفاده از روش فیلر مو داشته باشید.

محتویات سازنده فیلر مو چیست؟

صحبت درباره این بخش تخصصی است و شناخت مواد استفاده‌شده در فیلر مو کار ساده‌ای نیست. در ادامه برای درک بهتر شما از این مواد فقط نام و کارایی آنها را به زبان ساده خواهم گفت.

  • دکاپپتید ۱۸ و ۲۸ (Decapeptide-18  و Decapeptide-28). ترکیب این دو ماده به شبیه‌سازی مسیرهای رشد مو کمک می‌کند و سلول‌های بنیادی را برای بهبود عملکرد رشد مو تحریک می‌کند.
  • دکاپپتید-۱۰ (Deca peptide 10). برای ارتقاء سطح رگ‌زایی (فرایندی فیزیولوژیکی که در آن رگ‌های جدید از رگ‌های موجود رشد می‌کنند) در فولیکول‌های مو که از آپوپتوز (یک روند مرگ سلولی) جلوگیری می‌کند، بسیار مفید است. افزایش جیان خون در منطقه یکی از اصول تقویت مو به شمار می‌آید.
  • Decapaptide-19  و Oligopeptide-71. این دو ماده، تشکیل فولیکول‌های مو را به حداکثر می‌رسانند که برای ایجاد رنگ طبیعی مو بسیار مفید هستند.
  • Oligopeptide-54. سلول‌های مو را برای مسدود‌کردن مسیرهای ریزش مو تقویت می‌کند.
  • Octapeptide-2. این ماده به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن انتقال سلول‌های بنیادی مو را تقویت می‌کند.

فیلر مو حاوی مواد فعال پپتیدی است که بعد از مصرف عوارض خاصی بر روی دیگر نقاط بدن ندارد.

فیلر مو را چگونه تزریق می‌کنند؟

هیر فیلر با استفاده از یک سوزن بسیار نازک و کوتاه به پوست سر تزریق می‌شود. تزریق فیلر مو نسبت به سایر تزریقات دردناک‌تر نیست. البته در برخی از بیماران تزریق در نقاطی از پوست سر حساس‌تر یا دردناک‌تر است. در اصل درمان نیازی به بیهوشی ندارد، اما در صورت تمایل می توان با مشورت بیمار و پزشک از ژل موضعی یا بی حس کننده موضعی استفاده کرد. مدت زمان تزریق فیلر چیزی در حدود نیم ساعت است. در طول درمان، پزشک می‌تواند یک ماساژ ملایم و فشرده بر روی لکه‌های تزریق شده انجام دهد تا درد را کاهش دهد.

مزایا و عوارض فیلر مو

فیلر مو هم مانند هر روش زی بایی دیگری هم مزایا دارد و هم عوارض، که البته مزایای قطعی آن بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر از عوارض احتمالی آن هستند. در ادامه مهم‌ترین آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

مزایای فیلر مو چشمگیر‌تر از معایب آن هستند به‌طوری‌که هر کسی را ترغیب می‌کند حداقل یک بار از این درمان بهره ببرند. این مزایا عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تحریک رشد مجدد مو
  • افزایش تراکم و ضخامت مو
  • فولیکول‌های مو و سلول‌های مو را احیا می‌کند.
  • تحریک گردش خون و آب‌رسانی در پوست سر.

عوارض فیلر مو

  • درد کوتاه‌مدت گذرا که به دلیل زخم کوچکی که روی پوست سر ایجاد می‌شود.
  • قرمزی، تورم، ادم، هماتوم، خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق که ممکن است پس از تزریق ایجاد شود و معمولا بعد از ۷۲ ساعت این عوارض از بین می‌روند.
  • آلرژی به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده.

خطر احتمالی این عوارض جانبی باید توسط بهترين دكتر پوست برای بیمار توضیح داده‌شود. تمام عوارض جانبی غیر از مواردی که در بالا توضیح داده شد اگر بیش از یک هفته در سر باقی بماند باید به پزشک گزارش داده شود.

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر مو

برای اثربخشی بیشتر هر درمانی باید نکاتی را رعایت نماییم. تزریق فیلر مو هم از این قاعده مستثنی نیست. مراقبت‌های زیر را بعد از درمان پُرکننده مو انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • منطقه‌ای که فیلر به آن تزریق شده‌است را در معرض گرمای شدید قرار ندهید (مانند سولاریوم یا سونا).
  • در چند شب اول از فشار روی نواحی تحت درمان خودداری کنید (یعنی خوابیدن به پشت ممنوع است).
  • به مدت ۲۴ ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • حداقل ۲۴ ساعت از مصرف هرگونه الکل خودداری کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از حالت‌دهنده‌های مبتنی بر روغن استفاده نکنید.
  • از قرار‌گیری مستقیم در برابر تابش نور خورشید خودداری کنید.
  • تا سه روز پس از انجام درمان استحمام نکنید.

در فیلر مو ترکیبی از هیالورونیک اسید، پپتید فعال و دیگر مواد مغذی مو به پوست سر تزریق می‌شوند که باعث جلوگیری از ریزش و رشد مجدد موها می‌شود.

فیلر تراپی مو برای چه کسانی مناسب و برای چه کسانی نامناسب است؟

در مورد منع مصرف هیر فیلر، بیشتر بر روی تداخل این درمان با دارو‌های دیگر تمرکز می‌شود. به‌طورکلی افراد زیر نباید از فیلر تراپی استفاده کنند:

  • مردان و زنانی که به اسید هیالورونیک حساسیت دارند.
  • زنان باردار یا شیرده.
  • کسانی که از داروهای ضدانعقاد یا رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند.
  • مردان و زنانی که در سیستم ایمنی خود مشکل دارند یا ایمونوتراپی می‌کنند.
  • افراد مبتلا به التهاب پوست سر.

استفاده از هیرفیلر برای چه افرادی مناسب است؟

استفاده از فیلر تراپی تقریبا به جز کسانی‌که منع مصرف دارند، برای همه مناسب است. اما سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند! یعنی وقتی موهای ضخیم، پُر و درخشان دارید نیازی هم به استفاده از هیر فیلر ندارید. اما اگر جزء افراد زیر هستید این درمان به شما توصیه می‌شود:

  • مردان و زنانی که از هر نوع آلوپسی (بیماری که باعث ریزش مو می‌شود) رنج می‌برند
  • افراد در هر سنی با موهای نازک و ضعیف
  • کسانی که ریزش موی بیش‌ازحد دارند.
  • افرادی که می‌خواهند شانس بقای کاشت موی خود را افزایش دهند.

بهترین برند فیلر مو کدام است؟

در صنعت مُد و زیبایی شرکت‌های تولید کننده لوازم بهداشتی بسیار متعدد هستند و انتخاب یک برند کار چندان ساده‌ای نیست. فیلر Dr.CYJ اولین محصولی است که با عنوان پُرکننده مو به بازار عرضه شد. این محصول شناخته‌شده‌تر از محصولات برند‌های دیگر است که از زمان عرضه تا کنون خود را به‌خوبی به اثبات رسانده‌است. از مزیت‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • در برابر آلوپاتی مؤثر است.
  • سرعت رشد مجدد مو را افزایش می‌دهد.
  • موها را پرپشت‌تر و ضخیم‌تر می‌کند.
  • گردش خون را تحریک می‌کند و خون‌رسانی به پوست سر را بهبود می‌بخشد.
  • فولیکول های مو را احیا می‌کند.
  • پوست سر را تغذیه می‌کند.
  • قبل و بعد از کاشت مو، موها را تقویت می‌کند.

فیلر مو نوع پیشرفته‌ی مزوتراپی است که در ساختار خود هیالورونیک اسید دارد. فیلر مو تأثیر سریع‌تر و قوی‌تری بر جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها دارد.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده هیر فیلر عملکرد هر کدام
دکا پپتید-۱۸ (DecaPeptide-18) تحریک پوست سر به منظور ساخت سلول‌های فولیکولی مو.
الیگا پپتید-۵۴ (Oligopeptide-54) برای توقف ریزش مو و طولانی‌تر کردن فاز آناژنیکی رشد مو.
اکتاپپتید-۲ (Octa peptide-2) از سلول موها را در برابر استرس، اشعه مضر UV و سایر فاکتورهای خطرناک حفاظت می‌نماید.
دکاپپتید-۱۰ (Deca peptide-10) به فولیکول‌ها مواد مغذی رسانده و ساقه مو را ضخیم‌تر می‌کند.
الیگوپپتید-۷۱ ( Oligo peptide-71) از ظاهر شدن زود هنگام موهای خاکستری رنگ جلوگیری می‌نماید.
دکا پپتید-۲۸ (DecaPeptide-28) منجر به تحریک شروع رشد مو می‌شود.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده هیر فیلر و عملکرد آنها

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی چیست؟

یکی از دیگر روش‌های تقویت مو است که در آن مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو را به پیاز مو تزریق می‌کنند. در این شیوه درمانی بسته به شرایط موی هر فرد کوکتلی از ویتامین‌ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم) به مقدار لازم توسط پزشک متخصص تهیه می‌شود و به صورت مستقیم به پوست سر تزریق می‌شود.

در واقع فیلر مو شیوه نوین همان مزوتراپی است. محققین بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شدند که اگر هیالورونیک اسید را به مواد مزوتراپی بیافزایند ماندگاری و سرعت رشد مو‌ها افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه فیلر مو کشف شد.

هیر فیلر و مزوتراپی هر دو به شکل سرنگ آماده به پوست سر تزریق می‌شوند و از لحاظ محتویات سازنده به جز هیالورونیک اسید مشابه هستند. در فیلر تراپی شما نتیجه درمان را زودتر از مزوتراپی مشاهده خواهید کرد؛ چراکه فیلر مو سریع‌تر به ریشه مو نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری هم دارد. در مزوتراپی بسته به تشخیص پزشک ممکن است در طول درمان شما مجبور به استفاده از همچون دفیناستراید و ماینوکسیدیل هم باشید. از لحاظ هزینه‌ای هم قیمت فیلر تراپی با توجه به محتویات سازنده بیشتر گران‌تر است.

فیلر تراپی مو بهتر است یا کراتینه‌کردن آن؟

روشی است که در آن با استفاده از پروتئینی به همین نام، موهای شما را درخشنده و صاف می‌کنند. فیلر مو و کراتینه تفاوت‌های فاحشی با هم دارند. کراتینه اصولا بر روی تقویت مو‌های بلند تمرکز دارد و بیشتر برای سرکوب موهای وز و موخوره استفاده می‌شود. اما در فیلر مو تمرکز بر روی توقف ریزش مو و تقویت موهای ضعیف است.

فیلر تراپی نسبت به کراتینه ماندگاری بیشتری دارد و همچنین عوارض کمتری هم دارد. اگر کراتینه به‌طور مکرر استفاده شود علاوه بر خشن‌کردن مو عوارضی همچون سرطان را هم ممکن است در پی داشته باشد.البته کراتینه برای رسیدن به هدفی متفاوت‌ از هدف فیلر تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این دو شیوه، کاربرد خودشان را به اثبات رسانده‌اند. از لحاظ قیمت فیلر تراپی را می‌توان در یک بازه مشخص قرار داد اما کراتینه مو در برخی موارد ممکن است یک سوم فیلر مو هزینه داشته باشد و در برخی موارد دیگر، حتی بیشتر از فیلر مو قیمت گذاری می‌شود!

دکمه بازگشت به بالا