سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

بهترین ماسک برای پوست های چرب

اگر پوست چربی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که مراقبت از آن چقدر دشوار و چالش برانگیز است. منافذ باز، براق شدن پوست و پیدا شدن سر و کله آکنه‌ها از جمله نگرانی‌های معمول برای پوست چرب به شمار می‌آیند. با این وجود، در پیش گرفتن روتین مراقبتی مناسب و استفاده از ماسک‌های مخصوص پوست چرب، تا حد زیادی این مشکلات پوستی را مدیریت می‌کند.

راه دوم برای رفع پوست چرب خود انتخاب بهترین دکتر متخصص پوست، مو و زیبایی در شیراز است که با شوینده های مختلف پوست های چرب بتواند چربی پوست شما را کنترل کند

عوامل ایجاد کننده پوست چرب

پوست چرب در نتیجه تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی پوست به وجود می‌آید. در این عارضه، غدد چربی پوست اندازه بزرگتری نسبت به حال عادی دارند و چربی بیشتری تولید می‌کنند. میزان تولید سبوم در میان افرادی که پوست چرب دارند، می‌تواند تابع شرایط درونی و محیطی مختلفی باشد که به طور عمده عبارتند از:

  • ژنتیک
  • آب و هوا
  • شرایط جغرافیایی
  • جنسیت
  • مشکلات هورمونی
  • رژیم غذایی
  • عوارض دارویی
  • شستشوی بیش از اندازه پوست

نحوه استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب

استفاده از ماسک صورت، یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبتی پوست چرب است. اگر نمی‌دانید ماسک صورت را چگونه در روتین پوست خود بگنجانید، توصیه می‌شود نکات زیر را دنبال کنید:

  • صورتتان را با شوینده ملایمی بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • برای تکمیل مرحله پاکسازی پوست، از اسکراب لایه بردار استفاده کنید. لایه بردارها، منافذ پوستی را کاملا پاکسازی می‌کنند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند. بعد از لایه برداری، پوستتان برای پذیرش مواد مغذی کاملا آماده است.
  • برای آبرسانی سلولی و تعدیل PH سطح پوست، از تونر یا تونیک کمک بگیرید.
  • حالا نوبت به استفاده از ماسک‌های آماده یا خانگی می‌رسد. در این مرحله، می‌توانید ماسک مورد علاقه‌تان را استفاده نمایید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند؛ می‌توانید ریلکس کنید، کتاب بخوانید یا مدیتیشن انجام دهید و در آخر، پوستتان را با آب ولرم بشویید.
  • با توجه به جنس پوستتان، مرطوب کننده مناسبی تهیه نمایید. استفاده از مرطوب کننده در این مرحله، به حبس مواد مغذی و رطوبت در منافذ پوستی کمک می‌کند.
  • از اهمیت ضد آفتاب‌ها غافل نشوید و پوستتان را با لایه ضخیمی از لوسیون ضد آفتاب بپوشانید.

معرفی چند نمونه ماسک برای پوست چرب

همه ما به خوبی می‌دانیم که راه‌های مختلفی برای کنترل تولید بیش از حد سبوم در پوست‌های چرب وجود دارد. اما استفاده از ماسک‌ها، یکی از بهترین و رایج‌ترین راهکارهای اثبات شده برای انجام این کار است.

با توجه به تنوع بسیار بالای محصولات مراقبتی و ماسک‌ها، ممکن است برای انتخاب محصول مناسب دچار سردرگمی شوید. اما نگران نباشید، داشتن لیست کاملی از بهترین ماسک‌های مناسب برای پوست چرب، بخش مهمی از این مشکل را حل می‌کند.

ماسک ضد جوش آردن، به تنهایی می‌تواند نیمی از مشکلات پوست چرب را برطرف نماید. این محصول بر پایه خاک رس 5% فرموله شده و قدرت ضد جوش فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله نقاط قوت این ماسک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاک رس 5%: سبوم اضافی پوست را ازبین می‌برد و به کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند.
  • فرمولاسیون سبوما آردن، فاقد چربی و غیر کومدوژن است و از ایجاد هرگونه جوش و آکنه جلوگیری می‌نماید.

تاثیر مثبت و شگفت انگیز ماسک آردن، در همان نخستین بار استفاده نمایان می‌شود. اما توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف این ماسک، ممکن است باعث پوسته پوسته شدن و خشکی پوستتان شود.

پاکسازی عمقی منافذ پوست، یکی از مهم‌ترین ارکان روتین پوست چرب است. ماسک کربن هیدرودرم، حاوی مواد موثری است که با رفع آلودگی‌های عمقی می‌تواند گزینه مناسبی برای تکمیل روتین مراقبتی شما باشد:

  • خاک رس: این ماده فوق‌العاده، تولید چربی پوست را تعدیل می‌کند و سبوم اضافی را از بین می‌برد. عملکرد شگفت انگیز خاک رس، ضمن جلوگیری از ایجاد آکنه‌های جدید، ظاهری مات به پوستتان می‌دهد.
  • کربن فعال: زغال یا همان کربن فعال، قدرت پاک کنندگی عالی دارد و تمام آلودگی‌های عمقی پوستتان را تمیز می‌کند.
  • این ماسک، اندازه منافذ باز پوستی را کاهش می‌دهد و از ایجاد جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی جلوگیری می‌نماید.

ماسک هیدرودرم از نظر عملکرد موثر، درصد رضایت بسیار بالایی کسب کرده است. اما شستشوی ماسک بعد از خشک شدن روی پوست، کمی دشوار است. برای رفع این مشکل، بهتر است از آب ولرم برای شستشوی پوستتان استفاده نمایید.

یکی از نیازهای اصلی پوست چرب، استفاده مداوم از ماسک‌های لایه بردار است. برند انگلیسی سون هیون، با عرضه ماسک لایه بردار نمک دریا، توانسته به خوبی نظر مثبت مصرف کنندگان را جلب نماید.
نقطه قوت این لایه بردار، فرمولاسیون مغذی و تاثیرگذار آن شامل مواد زیر است:

  • جلبک دریایی: با جلوگیری از پروسه تولید رادیکال‌های آزاد، چرخه تنفس سلولی را تقویت می‌کند. همچنین، تولید بافت کلاژن پوستی را نیز تحریک می‌نماید.
  • گیاه بابونه: بابونه به خاطر خاصیت التیام بخش خود معروف است. این گیاه شگفت انگیز، التهابات و حساسیت‌های پوست چرب رات سکین می‌دهد و به رفع لک‌های پوستی کمک می‌کند.
  • مواد معدنی: ترکیبات معدنی موجود در سون هیون، منافذ پوستی را پاکسازی می‌کنند و مانع از ایجاد جوش و آکنه می‌شوند.

سون هیون، ترکیبی مغذی و تضمین شده از تمام موادی است که پوست چرب شما به آن نیاز دارد. اما در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این لایه بردار، می‌تواند با عواقبی مانند تحریک، التهاب و حساسیت پوستی همراه باشد.

منافذ باز و چربی مهار نشدنی سطح پوست، از جمله معضلات جدی هستند که مدیریت پوست چرب را سخت می‌کنند. اما کمک گرفتن از ماسک‌های مناسب، می‌تواند تا حدودی به رفع این مشکلات کمک نماید. ماسک فرانسوی لکسیون، به دلیل دارا بودن عصاره ترکیبی میوه یکی از بهترین محصولات در این زمینه است.

  • عصاره میوه: وجود عصاره طبیعی آناناس، انگور و پشن فروت، مواد مغذی مورد نیاز پوستتان را تامین می‌نمایند.
  • اسید میوه: اسید میوه‌های طبیعی، به کاهش اندازه منافذ و تعدیل چربی پوست کمک می‌کند و مانع از ایجاد جوش و آکنه می‌شود. به علاوه، با لایه برداری سلول‌های مرده پوستی، درخشندگی و شادابی را به پوستتان هدیه می‌دهد.

حقیقت این است که شما نمی‌توانید از ماسک‌ها و محصولات مراقبت پوست انتظار معجزه داشته باشید. یک‌بار استفاده از ماسک لکسیون، قطعا نمی‌تواند تاثیر شگرفی در وضعیت سلامت و زیبایی پوستتان ایجاد کند. در نظر داشته باشید که استفاده مداوم از ماسک لکسیون، کلید طلایی برای رسیدن به نتیجه دلخواه برای پوست چرب شماست.

ماسک‌های ورقه‌ای، امروزه به عنوان یکی از اعضای اصلی روتین‌های مراقبت پوستی شناخته می‌شوند. این ماسک‌ها، قدرت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارند و از خشکی پوست جلوگیری می‌نمایند. همچنین در طولانی مدت، می‌توانند در از بین بردن لک‌های پوستی و جمع شدن منافذ نیز موثر باشند. برند ایرانی ویکتوریا رز، یکی از ماسک‌های ورقه‌ای موجود در بازار است که می‌تواند به رفع مشکلات پوست چرب کمک کند:

  • جوانه گندم: پوستتان را روشن می‌کند و لک و جای جوش را کاهش می‌دهد.
  • ویتامین A :قدرت لایه برداری ملایمی دارد و پوستتان را شاداب می‌کند.
  • ویتامین C: با خاصیت آنتی اکسیدان خود، لک‌های پوستی را رفع می‌نماید.
  • ویتامین E: نرمی و لطافت فوق‌العاده‌ای به پوستتان می‌بخشد و خاصیت ضد پیری و ضد چروک دارد.
  • ویتامین B: مواد مغذی مورد نیاز پوستتان را تامین می‌کند.

این ماسک در دفعات اول استفاده، پوستتان را هیدراته می‌کند باعث رفع خستگی و کدری آن می‌شود. اما به مرور زمان، می‌تواند به روشن شدن رنگ پوست و رفع لکه‌ها بینجامد. ماسک ورقه‌ای گندم را می‌توانید هفته‌ای دو تا سه بار استفاده نمایید.

ماسک خانگی برای پوست چرب

ماسک‌های خانگی، فرمول‌های غنی و مغذی از مواد ارگانیک هستند و دستور ساخت برخی از این ماسک‌های ارزشمند، پس از گذشت صدها سال به دست ما رسیده‌ است. این ماسک‌ها، سرشار از مواد طبیعی و ویتامین‌های ضروری هستند و به احیای پوست کدر، چرب و مستعد آکنه کمک می‌کنند.

ماسک زغال فعال و آلوئه ورا

این ماسک، نوعی لایه بردار ملایم و خانگی است که به تعدیل چربی پوست کمک می‌کند. زغال چوب، تمام آلودگی‌ها و سبوم اضافی را از لایه‌های عمقی پوستتان بیرون می‌کشد. از طرفی، آلوئه ورا موجود در این ترکیب، آب و رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم می‌نماید و مانع از خشکی بیش از حد پوستتان می‌شود.

یک قاشق غذاخوری پودر زغال فعال را در ظرف تمیزی بریزید. زغال فعال را می‌توانید از عطاری‌ها یا داروخانه‌ها تهیه نمایید. سپس تکه 10 سانتی از برگ آلوئه ورا را جدا کنید و ژل آن را خارج نمایید. ژل آلوئه ورا را با استفاده از چنگال، به خوبی له کنید و به ظرف ذغال بیفزایید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی تمام نقاط پوستتان بمالید. بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه، پوستتان را بشویید. می‌توانید هفته‌ای 1 تا 2 بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک خاک رس و گلاب

ماسک‌های حاوی خاک رس، بهترین ترکیبات ممکن برای پوست‌های چرب و مختلط به شمار می‌آیند. خاک رس، فعالیت غدد چربی پوست را کنترل می‌کند و سبوم اضافی را از بین می‌برد .به علاوه، جوش و آکنه‌ها را کاهش می‌دهد و ظاهری مات و شاداب برای پوست‌های چرب به وجود می‌آورد.

افزودن گلاب به خاک رس، پوستتان را هیدراته نگه می‌دارد و مانع از خشکی آن می‌شود. به علاوه، اگر می‌خواهید به جنگ لک‌های پوستی و جای جوش بروید، می‌توانید از چند قطره روغن درخت چای بهره بگیرید.

برای شروع، یک تا دو قاشق غذاخوری خاک رس را به ظرف مناسبی منتقل کنید و با مقداری آب مخلوط نمایید. خاک رس را هم بزنید تا به خمیری غلیظ تبدیل شود. حالا یک قاشق چای خوری گلاب و چند قطره روغن درخت چای را به ترکیب بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید. خمیر را با استفاده از قلم ماسک، به تمام قسمت‌های صورت و گردن‌تان بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند. ماسک خاک رس را می‌توانید دو تا سه بار در هفته تا رسیدن به نتیجه دلخواهتان استفاده نمایید.

ماسک جو دوسر و عسل

این ماسک یکی از محبوب‌ترین ترکیبات خانگی برای کمک به بهبود مشکلات پوست چرب است. عسل، نوعی آنتی باکتریال مغذی است که رشد و تکثیر باکتری‌های پوستی را کنترل می‌نماید. همچنین، به پاکسازی منافذ پوستی و کاهش آکنه‌ها نیز کمک می‌کند. مواد آنتی اکسیدان و آبرسان موجود در جو دوسر، التهاب و حساسیت‌های پوست چرب را تسکین می‌دهد.

یک تا دو قاشق جو دوسر را پودر کنید و در کاسه کوچکی بریزید. سپس 1 تا 2 قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در صورت تمایل، می‌توانید از چند قطره گلاب نیز استفاده نمایید. پس از اضافه کردن کمی آب، مخلوط را برای چند دقیقه هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. خمیر را با پد یا قلم ماسک، به تمام قسمت‌های صورتتان بمالید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، توصیه می‌شود هفته‌ای 2 تا 3 بار از مزایای این ماسک بهره بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا