عمومیگزارشگر کسب و کار

بهترین گزینه برای بین کابینتی کدام است؟ تایل،کاشی یا شیشه

بین کابینتی های رایج در بازار و بررسی و مقایسه

بین کابینتی یا  کاشی شیشه ای آشپزخانه از جمله متریال های مورد استفاده در محیط آشپزخانه می باشد. که استفاده از آن، باعث فضای دلنشین در خانه می شود. که در این مقاله مفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت. همه ی ما آرزوی زندگی لوکس و مدرن را داریم. و این آرزو به نسبت سلیقه ها و دارایی متفاوت است و استفاده از لوازم لوکس مانند تایل میکس برای آرامش و لذت هرچه بیشتر ما تولید می شود. آشپز خانه های امروزی از جمله موقعیت های خانه است که دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و به دلیل این که اکثرا نزدیک پذیرایی قرار دارند ، زیبایی و معماری و انتخاب رنگ و هارمونی لوازم و رنگها بسیار مهم است.

کاشی بین کابینتی در نقش مکمل کابینت آشپزخانه

بعد از طراحی و اجرای کابینت ، چشم نواز ترین آیتم در آشپزخانه ، فضای بین کابینتی در آشپزخانه است. که با انتخاب یک کاشی زیبا، زیبایی آشپزخانه را ۱۰۰ چندان می کند. بنابراین کاشی نقش حیاطی در آشپزخانه دارد و بعبارتی کاشی آشپزخانه مکمل کابینت است.

نور پردازی کابینت و کاشی آشپزخانه

اگر شما برای کابینت ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون هزینه کرده اید! اگر برای خرید کاشی بین کابینتی در حدود ۳ الی ۱۰ میلیون هزینه کرده اید! اگر شما برای نور پردازی عادی آشپزخانه و بین کابینت هزینه نکنید. مطمئن باشید کل آشپزخانه و کل هزینه را به باد داده اید. چون هزینه های شما به چشم نمی آیند. چون نور مکمل کاشی بین کابینت است. و کاشی آشپزخانه هم مکمل کابینت شما.

ابعاد شیشه بین کابینتی لاکوبل

یکی از مسائل بدیهی در این زمینه، ابعاد آن است. قیمت هر متر مربع تایل آلومینیوم محاسبه و در نهایت قیمت کلی به دست می آید. مشخص است که هرچه متراژ بالاتر رود، باید مبلغ بیشتری نیز پرداخت گردد. ولی بهتر است قبل از خرید بین کابینتی شیشه ای، تمامی مساحت و فضای مورد نیاز را در نظر گرفته و به خاطر پرداخت هزینه کمتر، زیبایی محیط را از بین نبرید.

ضخامت شیشه بین کابینتی

کاشی شیشه ای بین کابینتی در ضخامت های مختلف تولید می شود و هر کدام مزایا و کاربرد خود را دارند. معمولاً شیشه هایی با ضخامت 2 میل، 8 و 12، 20 میل برای استفاده در شیشه بین کابینتی مناسب هستند. ولی بهترین گزینه، شیشه های 20 میل می باشند، زیرا هم مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه داشته و هم جلوه ظاهری بهترین نسبت به انواع دیگر دارند. هرچه ضخامت بالاتر برود، هم قیمت شیشه بیشتر شده و هم مقاومت و استحکام آن بالاتر می رود.

نوع شیشه لاکوبل رنگی بین کابینتی

نوع شیشه یکی از مهم ترین مسائلی است که در تعیین قیمت این شیشه ها مورد توجه قرار می گیرد. انواع شیشه های مورد استفاده برای این منظور عبارت اند از:

شیشه سکوریت بین کابینتی

سکوریت کردن شیشه لاکوبل یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن مقاومت شیشه است. با توجه به اینکه شیشه جزو متریال هایی است که احتمال شکنندگی بالایی دارد، با این عمل می توان این احتمال را پایین تر آورد. سکوریت کردن شیشه ها باعث می شود تا مقاومت و استحکام شیشه در برابر ضربه و فشار بالاتر رفته و تقریباً به حالت نشکن درآید. بخصوص برای فضاهایی که این مشکل در آن ها بیشتر به چشم می خورد و در معرض آسیب زیادی هستند، می توان با این ترفند، طول عمر شیشه رنگی بین کابینتی را بالا برده و دوام آن ها را بیشتر کرد.

شیشه کریستال

این شیشه ها به دلیل شفافیت زیادی که دارند، یکی از بهترین گزینه ها برای این گونه مصارف و به عنوان بین کابینتی شیشه ای هستند. برای تولید آن ها باید شیشه کریستال را به صورت کامل رنگ زنی کرده و سپس به داخل کوره ببرند. با این کار، رنگ به صورت کامل جذب شیشه شده و در نتیجه یکدست می شود. هرچه این خاصیت بالاتر رود، شیشه کریستال شفاف تری خواهیم داشت و در نهایت جذابیت بالایی را شاهد خواهیم بود. این نوع شیشه ها معمولاً قیمت بالاتری نیز دارند، ولی زیبایی و جذابیت زیاد آن ها ارزش این سرمایه گذاری را خواهد داشت.

شیشه فلوت

یکی از ارزان ترین گزینه ها برای استفاده شیشه رنگی بین کابینت آشپزخانه، شیشه فلوت است. این شیشه ها ساده ترین نوع تولید شده شیشه ها بوده و احتمال شکنندگی آن ها بسیار بالا است. همچنین شفافیت و ظرافت شیشه های دیگر را نداشته و در نهایت کیفیت پایینی دارد. به همین دلیل است که از قیمت پایین تری نیز نسبت به دیگر انواع شیشه ها برخوردار است. ولی اگر به دنبال کیفیت بالا و زیبایی محیط و فضای بین کابینتی هستید، پیشنهاد می شود به سراغ شیشه فلوت نروید، هرچند از نظر اقتصادی گزینه مقرون به صرفه ای است

شیشه سوپر کلیر

شیشه های نوع کلیر و سوپر کلیر نیز حالت کریستالی داشته و شفافیت آن ها بالا است. نوع سوپرکلیر دارای کیفیت بالاتر و شفافیت بیشتری نسبت به کلیر بوده و همچنین قیمت مناسبی نیز دارد. این شیشه ها هرچند زیبایی و شفافیت بالایی دارند، ولی قیمت آن ها از نوع کریستالی پایین تر است. در نتیجه می توانند به عنوان گزینه مناسب برای این مصارف مورد نظر قرار گیرند.

کیفیت شیشه لاکوبل بین کابینتی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که در قیمت نهایی شیشه بین کابینتی لاکوبل تأثیر می گذارد، کیفیت آن است. هرچه مرغوبیت و کیفیت محصول بالاتر برود، زیبایی و شفافیت آن بیشتر می شود. همچنین دوام و مقاومت آن نیز بالاتر می رود. با توجه به اینکه این شیشه ها در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، تأثیر زیادی در دکوراسیون این قسمت از منزل داشته و باید از بهترین و مرغوب ترین متریال استفاده نمود؛ بنابراین توصیه می کنیم در خرید شیشه بین کابینتی، کیفیت را در اولویت قرار دهید هرچند ممکن است مجبور شوید هزینه بالاتری نیز پرداخت نمایید.

نوع ساده یا طرح دار؟

شیشه لاکوبل در انواع ساده و طرح دار تولید می شود که هر کدام قیمت مشخصی دارند. طبیعتاً نوع طرح دار این محصولات به دلیل کار زیادی که روی آن ها انجام می شود، قیمت بیشتری دارند. ولی بایستی در انتخاب این گزینه ها، به فضا و دکوراسیون توجه نمایید. بین کابینت شیشه ای طرح دار برای فضاهایی مناسب است که بتوان همخوانی و هارمونی لازم را با فضا ایجاد نمود. در صورتی که شیشه بین کابینتی مدرن، ساده بوده و یا از طرح های بسیار کم در ساخت و طراحی آن ها استفاده شده است. معمولاً این شیشه ها برای تمامی مکان ها و فضاها مناسب هستند و می توانند جای شیشه بین کابینتی طرحدار را بگیرند. ولی در عین حال اگر علاقه به نوع طرح دار این شیشه ها دارید، بهتر است در خصوص تناسب و ایجاد هماهنگی لازم با کارشناسان خبره در این حوزه مشورت نمایید.

رنگ شیشه بین کابینتی لاکوبل

شیشه بین کابینتی جدید لاکوبل در انواع رنگ ها تولید می شود و در نتیجه برای انتخاب مشکلی نخواهید داشت. انواع رنگ های سفید، کرم، طوسی و مشکی جزو پرطرفدارترین رنگ ها هستند و می توانید بنا به دکوراسیون منزل و آشپزخانه، زنگ دلخواه را انتخاب نمایید. البته نوع طوسی و نیز بین کابینتی شیشه ای مشکی به دلیل زیبایی و نیز مزایایی مانند هماهنگی زیاد با هر رنگ از وسایل آشپزخانه و نیز تمیزی راحت تر آن ها و … محبوبیت بیشتری دارند. البته قیمت شیشه رنگی بین کابینت در تهران و یا سایر شهرها ممکن است تفاوت هایی با هم داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا