عمومیگزارشگر کسب و کار

تحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر زیادی بر عملیات تولید در سراسر جهان دارد. از کنترل کیفیت گرفته تا پیش‌بینی و طراحی محصول. تولیدکنندگان از سیستم‌های هوش مصنوعی برای تغییر روش کار کارخانه‌های خود استفاده می‌کنند.

​هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر زیادی بر عملیات تولید در سراسر جهان دارد. از کنترل کیفیت گرفته تا پیش‌بینی و طراحی محصول. تولیدکنندگان از سیستم‌های هوش مصنوعی برای تغییر روش کار کارخانه‌های خود استفاده می‌کنند. کپی آنلاین فوری آماده همکاری با هر نوع چاپ و پرینت می باشد

هوش مصنوعی کارخانه‌ها را متحول می‌کند 

به گزارش اکوایران، این روزها، وقتی یک خودروی جدید از خط تولید خودروهای بزرگ اروپایی خارج می‌شود، به احتمال زیاد یک سیستم هوش مصنوعی در فرآیند تولید آن نقش داشته است.

یادگیری ماشینی به سرعت در راه ساخت محصولات در صنایع متحول شده است زیرا تولیدکنندگان مجذوب مزایای هوش مصنوعی هستند؛ هوش‌هایی که کارها را با سرعت و دقتی انجام می‌دهند که از انسان‌ها بر نمی‌آید.

با این حال، این تنها آغاز است. اکثر کارشناسان در حال حاضر در مورد صنعت 4.0 صحبت می‌کنند، که چهارمین انقلاب صنعتی در نظر گرفته می‌شود که در آن الگوریتم های یادگیری ماشینی سیستم‌های مستقلی را ایجاد می‌کنند که کارخانه هوشمند را به واقعیت بدل می‌کند.

رابرت لوسیانی، مشاور اجرایی در مسائل هوش مصنوعی در استکهلم می‌گوید: «بی‌تردید هوش مصنوعی فرآیند خودکارسازی در تولید را تسریع خواهد کرد. نکته مهم درباره هوش مصنوعی در مقیاس خودکارسازی‌ای است که می‌توانید به آن دست یابید که منجر به افزایش کارایی برای کل کارخانه می شود.»

هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

یک الگوریتم کامپیوتری استاندارد شامل مجموعه‌ای خاص از دستورالعمل های برنامه‌نویسی است که به سیستم می‌گوید دقیقاً چه کاری را به چه ترتیبی انجام دهد. هوش مصنوعی می‌تواند مقادیر ده‌ها مؤلفه را مطالعه کند و در صورت احتمال بروز مشکل، دست به پیش‌بینی بزند.

سیستم های هوش مصنوعی برای تولید می توانند از خودآموزی با روشی مشابه استفاده کنند. به عنوان مثال، میتسوبیشی یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده است که با اجازه دادن به ماشین‌ها از طریق آزمون و خطا، کارهای جدید را به روبات‌ها آموزش می‌دهد.

بهبود کنترل کیفیت

امروزه رایج‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در تولید برای کنترل کیفیت و مراقبت پیش‌بینی شده است. بسیاری از شرکت‌ها نیز از آن در تولید، توسعه محصول و مدیریت زنجیره تامین استفاده می‌کنند.

در تعمیر و مراقبت، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند ورودی‌های بسیاری از ماشین‌ها و سیستم‌ها را برای سیگنال‌های اولیه که ممکن است چیزی در شرف خراب شدن است، پیش‌بینی کنند. سپس آنها می توانند اقدام و از تعطیلی کارخانه جلوگیری کنند.

لوسیانی می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند مقادیر ده‌ها مؤلفه را مطالعه کند و زودتر ببیند که آیا مشکلی در تولید وجود دارد یا خیر و آیا اقدامات پیشگیرانه لازم است یا خیر». هوش مصنوعی به‌ویژه در کنترل کیفیت خوب است زیرا می‌تواند از بازرسی‌های بصری خودکار برای تشخیص نقص‌های کوچکی که چشم انسان ممکن است تشخیص ندهد، استفاده کند.

سازنده ژاپنی تایرBridgestonاز ابزار هوش مصنوعی با حسگرهایی استفاده می‌کند که 480 مورد مختلف فیزیکی را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه لاستیک‌ها در شرایط مطلوب مونتاژ شده‌اند.

BMW از تشخیص خودکار تصویر استفاده می‌کند تا مطمئن شود که همه قطعات به درستی نصب شده‌اند. ولوو از ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر دوربین استفاده می‌کند که وسایل نقلیه تمام‌شده از جمله زیرشاخه و لاستیک‌ها را بازرسی میکند. این ابزارها همچنین می‌توانند توسط تعمیرگاه های خودرو برای یافتن مشکلات استفاده شوند.

یافتن راه‌حل‌های طراحی بهتر

هوش مصنوعی همچنین به طور فزاینده‌ای در فرآیند طراحی استفاده می‌شود، به‌ویژه زمانی که صحبت از تولید مواد افزودنی (چاپ سه بعدی) می‌شود. در چیزی که طراحی تولیدی نامیده می شود، به الگوریتم هوش مصنوعی اهداف و پارامترهای طراحی مانند محدودیت مواد و هزینه‌ها گفته می‌شود و سپس الگوریتم، هزاران گزینه طراحی مختلف را برای یافتن بهترین گزینه امتحان می‌کند.

جنرال موتورز از ابزار هوش مصنوعی برای طراحی براکت صندلی با پرینت فوری سه‌بعدی استفاده کرد که هشت قسمت مختلف را در یک قسمت ادغام کرد که 40 درصد سبک‌تر و 20 درصد قوی‌تر از مدل قبلی بود. دیگر کاربردهای محبوب هوش مصنوعی شامل پیش‌بینی تقاضا برای محصولات خاص است که می‌تواند به بهینه‌سازی برنامه های تولید، موجودی ها و تهیه مواد خام کمک کند. اما وقتی صحبت از گسترش استفاده از هوش مصنوعی به میان می‌آید، هنوز برخی موانع سر جای خود باقی هستند.

لوسیانی می‌گوید: «یکی از زمینه‌هایی که فکر می‌کنم هوش مصنوعی در آن استفاده خواهد شد، محصولات سفارشی مانند لباس‌های سفارشی است، جایی که هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه‌گیری تناسب برای کت و شلواتحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی گام‌های بزرگ‌تری در زمینه طراحی برداشته است و توانسته طرح‌های متفاوتی را ارايه دهد. سخت‌ترین بخش کار طراحی ایجاد طرحی نو و سازگار با پروژه مربوطه است که هوش مصنوعی این تحولات جدید در طراحی را رقم زده است و به شما کمک می‌کند تا ایده‌ها را به سرعت و خیلی راحت پیدا کنید. طراحان گرافیکی با یادگیری این تکنولوژی به تحولات جدید دست پیدا می‌کنند به گونه‌ای طرح‌های آنها کارآمدتر، سازنده‌تر و صد البته خلاق‌تر می‌شود. این فناوری دارای ابزارهای است که حجم گسترده‌ای از داده‌ها را در کوچک‌ترین زمان ممکن تجزیه و تحلیل می‌کند.

 تغییرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در طراحی 

هوش مصنوعی امکانات خاص‌تری را به طراحان داده تا تغییراتی مانند موارد ذیل را ایجاد کنند.
• نرم‌افزار‌های طراحی هر کدام نقطه‌ ضعف‌های دارند که طراح را با چالش روبه‌رو می‌سازند اما هوش مصنوعی موانع پیش پا افتاده را از سر راه برداشته است.

  • برای یک طراحی ساعت‌ها و شاید روزها یک گرافیست مشغول به کار است با هوش مصنوعی در زمان صرفه‌جویی قابل توجهی رخ می‌دهد که باعث تمرکز بیشتر گرافیست می‌شود.
    • هوش مصنوعی باعث شده تا گرافیست به طرح‌های نو و مبتکرانه دست پیدا کند.
    • یکی‌ دیگر از تغییرات هوش مصنوعی در طراحی، که می‌توان به آن اشاره کرد تنظیم خودکار مواردی مانند تغییر اندازه تصاویر، تطبیق فونت‌، تصحیح رنگ و… است.
    • تحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی به طور هوشمندانه‌ای با طراحی‌های خارق‌العاده‌ خلاقیت و کارایی در صنعت چاپ را بهبود می‌بخشد.
    • هوش مصنوعی این ویژگی را دارد که عیب و مشکلاتی مانند کنتراست رنگ، سایز فونت، فاصله فونت‌ها و… را پیدا کند با این عیوب یابی خروجی کار گرافیست در طراحی ارتقا پیدا می‌کند.
    • شخصی ‌سازی کردن انواع طراحی از قابلیت و توانایی این فناوری است که باعث  رضایت مشتریان و محبوبیت این تکنولوژی شده است.
    • هوش مصنوعی ارتقاء خلاقیت و کارایی در صنعت چاپ در مرحله طراحی را به بالاترین سطح ممکن رسانده است.
    • ابزارهای هوش مصنوعی براساس نیاز فعلی و انواع طرح‌های قبلی برند شما می‌توانند حتی چندین طرح متفاوت را تولید کنند.
    • گرافیست در طول ماه تعداد مشخصی می‌تواند طراحی محصول قبول کند. اما در هوش مصنوعی چنین خبری نیست تکنولوژی معنای خستگی را درک نمی‌کند و بر اساس نیاز، طرح تولید می‌کند و انعطاف‌پذیری بالای دارد. افزایش طرح‌های چشم‌گیر را با این فناوری تجربه می‌کنید.

 کاربردهای متفاوت هوش مصنوعی در طراحی

هوش مصنوعی در طراحی، محدود به یک روش کار نیست و کاربردهای متفاوت‌تری را شامل می‌شود مانند:
• گرافیست برای خلق یک طراحی از نمونه تصاویر موجود استفاده می‌کند. این تصاویر اگر از کیفیت و رزولوشن پایینی برخوردار باشد باعث کلافگی و خسته شدن گرافیست می‌شود. هوش مصنوعی اینجا به داد شما می‌رسد و به کمک الگوریتم‌، تصاویر تا ۱۶ برابر کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند.
• یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی این است که، طرحی که در ذهن دارید را می‌توانید در قالب متن بنویسید و آن را در این فناوری به اشتراک بگذارید سپس ایده ذهنی خود را در قالب تصویر تحویل بگیرید‌. بعد از خروجی تصویر می‌توانید روی بخش‌های که می‌خواهید باز هم تغییرات ایجاد کنید.
• به هوش مصنوعی قالب‌های از طراحی گذشته را می‌دهید و او یک قالب جدید همخوان می‌سازد.

 آیا هوش مصنوعی جایگزین گرافیست‌ها می‌شود؟

شاید فکر کنید با ورود هوش مصنوعی در عرصه طراحی و تحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی ایجاد شده، طراحان دیگر بازار کار ندارند اما این گونه نیست، هوش مصنوعی نیاز دارد تا به او فرمان داده شود و این طراحان هستند که می‌تواند به امور این فناوری رسیدگی کنند هوش مصنوعی فقط تحولات عظیمی در طراحی ایجاد کرده است.

 ابزار های ایجاد تحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی

برای ایجاد تحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی ابزار این فناوری باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟ چه ابزارهایی برای ان کار مناسب است  شاید سوال بسیاری از افراد باشد. در نتیجه در این بخش به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
• ابزار (سایت) هوش مصنوعی باید به نوعی باشد که یادگیری آن وقت زیادی از کاربر را نگیرد. البته این چنین ابزارهای برای مبتدیان خیلی کاربرد دارند و طراحان حرفه‌ای باید سمت ابزارهای تخصصی‌تر بروند.
• یک ابزار گرافیکی باید علاوه بر اینکه دارایی‌های بصری فوق‌العاده ایجاد کند شما را ترغیب کند تا به سایرین نیز آن را معرفی کنید.
• بیش از ۴۰ درصد بازاریان تمایل دارند تولید محتوای بصری بیشتری داشته باشند تا تعامل قوی‌تری با مشتریان ایجاد کنند برخی از ابزارهای مناسب هوش‌ مصنوعی قادر هستند طرح‌های متفاوت، خلاقانه و مرتبط بسازند.
• ابزار خوب باید قادر باشد طرح را در کمترین زمان ممکن ویرایش کند.

 کلام آخر

تحولات جدید در طراحی با هوش مصنوعی راهکارهای خلاقانه و پول‌سازی برای مشتریان و صاحبان چاپخانه‌ها ایجاد کرده و تاثیر هوش مصنوعی در حوزه طراحی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. هوش مصنوعی با ارائه طراح‌های بی‌نقص در صنعت به ویژه صنعت چاپ، که یکی از اصلی‌ترین صنعت‌ها در انتقال اطلاعات و تبلیغات است توانسته تغییر و تحولات عظیمی را ایجاد کند‌.

ر و کفش کمک کند. «این فناوری واقعاً برای هر چیزی قابل استفاده است.»

 

دکمه بازگشت به بالا