عمومیگزارشگر کسب و کار

تنظیم پنجره دوجداره برای زمستان

پنجره دوجداره یک عایق انرژی است و میتواند از هدر رفت انرژی محیط تا حد زیادی جلوگیری نماید. این پنجره یکی از بهترین سازه‌ها برای حفظ دمای مطلوب محیط است و در ثابت ماندن دمای محیط نقش بسیار خوبی دارد. حال از آنجایی که در فصل زمستان بین دمای داخل و خارج اختلاف وجود دارد، انبساط و انقباضاتی در آنها صورت می‌گیرد که میتواند مشکلاتی را در آنها ایجاد نماید. برای همین باید به تنظیم پنجره دوجداره برای زمستان اقدام کنید تا کمتر شاهد مشکل در آن بود.

روش نگهداری پنجره دوجداره Upvc در زمستان - درساوین

عایق کردن پنجره و آماده‌سازی آن برای زمستان

برای عایق کردن پنجره‌ها چندین روش وجود دارد. برخی افراد از روش‌های کارآمد و دائمی استفاده می‌کنند تا بتوانند از مزایای همیشگی آنها بهره‌مند شوند. برخی مواقع هم افراد بودجه زیادی در اختیار ندارند و به سراغ روش‌های معمول‌تر می‌روند. در اینجا به بررسی مهمترین موارد می‌پردازیم.

بهترین راه برای عایق کردن محیط و جلوگیری از نفوذ سرما به داخل محیط، استفاده از پنجره دوجداره است. این پنجره‌ها از ساختار محکم و بدون درزی برخوردار هستند و انتخاب مناسبی برای گذراندن فصل سرما می‌باشند.

با نصب پنجره دوجداره میتوان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و از این طریق منجر به کاهش هزینه‌ها و همچنین کمک به حفظ محیط زیست و منابع انرژی شد. پس اگر به دنبال بهترین راه برای عایق کردن پنجره هستید، بهتر است از نصب پنجره دوجداره غافل نشوید.

  • عایق‌بندی پنجره با نوار درزگیر یا پلاستیک

راه دیگری که برای عایق کردن پنجره و محیط وجود دارد، استفاده از درزگیر است. با درزگیرهای مخصوص میتوان از ورود سرما به محیط داخل جلوگیری کرده و مانع از اتلاف انرژی شد. این روش یکی از موثرترین روش‌ها است. چرا که نفوذ سرما از خارج به محیط از طریق درزهای موجود در پنجره‌ها صورت می‌گیرد. برای همین بهتر است به درزبندی پنجره‌ها بپردازید تا بتوانید از اتلاف انرژی و بالا رفتن هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری نمایید.

رگلاژ پنجره دوجداره برای زمستان

برای آماده کردن و ، بهتر است به رگلاژ آن بپردازید. رگلاژ کردن پنجره یکی از اقدامات موثر برای جلوگیری از تبادل حرارت و انرژی است. همچنین با این کار میتوان مانع از ورود سرما به محیط داخل و کاهش دمای آن شد.

با رگلاژ به موقع پنجره دوجداره میتوانید ضمن حل مشکلات عایق‌بندی، مشکلات دیگری نظیر سختی در باز و بسته شدن پنجره را برطرف نمایید. این کار در عملکرد پنجره هم نقش بسیار خوبی دارد. رگلاژ پنجره دوجداره بهتر است توسط افراد متخصص صورت بگیرد تا مشکلی در آن رخ ندهد.

آماده‌سازی و نگهداری از پنجره دوجداره در زمستان

از اقدامات مهم که بهتر است پیش از شروع فصل سرما انجام دهید، آماده سازی و نگهداری از پنجره دوجداره در زمستان است که در ادامه به آن می پردازیم.

یکی از اقدامات پیش از شروع فصل سرما، تمیز کردن از هر نوع آلودگی و گرد و غبار است. اگر میزان آلودگی‌ها زیاد باشد و به داخل پنجره نفوذ پیدا کنند، ممکن است باعث خوردگی و پوسیدگی سطح پروفیل شوند. برای تمیز کردن پنجره‌ها از مواد مناسب استفاده کنید و از استفاده از مواد شیمیایی قوی یا اسیدی خودداری نمایید.

  • بررسی یراق آلات پنجره و اطمینان از سالم بودن آنها

یراق آلات نقش مهمی در کیفیت و کارایی پنجره دارند. ایراد در ریل پنجره، شل شدن دستگیره، ایراد در گیرنده‌های فلزی و غیره، همگی سبب کاهش کیفیت پنجره یو پی وی سی و مختل شدن سیستم پنجره می‌شوند. برای همین بهتر است پیش از شروع زمستان به بررسی پنجره پرداخته و تمام عیب و ایرادات آن را برطرف کرد.

برای این که بتوان از وضعیت تنظیم بودن پنجره مطمئن شد، میتوان از یک روش آسان استفاده کرد. در این روش باید یک ورق کاغذ را بین پروفیل‌ها قرار داد. پس از بستن پنجره اگر بتوان کاغذ را به راحتی برداشت، یعنی اتصالات و یراق آلات باید مورد بررسی و رگلاژ قرار بگیرند.

  • بررسی چسب آب‌بندی پنجره دوجداره

آب‌بندی پنجره دوجداره یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا از نفوذ آب، رطوبت و سرما به داخل محیط جلوگیری شود. برای این کار هم معمولا از چسب‌های آب‌بندی استفاده می‌شود. چسب‌های درزگیر و سیلیکون برای آب‌بندی اغلب درب و پنجره‌ها کاربرد دارند.

در صورتی که چسب‌ها حجم اولیه و یا کارایی خود را از دست داده باشند، باید مجددا بر روی پنجره اعمال شوند. از این رو پیش از شروع فصل سرما بهتر است وضعیت چسب آب‌بندی پنجره بررسی شود و در صورت لزوم اقدام به تمدید آن گردد.

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره به چه صورت است؟

رگلاژ پنجره دوجداره به خصوص انواعی چون فولکس واگنی، بهتر است توسط افراد متخصص صورت بگیرد. این افراد میتوانند به بهترین شکل به رگلاژ و تنظیم پنجره دوجداره بپردازند و آن را برای فصل زمستان آماده نمایند.

  • متخصصان برای رگلاژ پنجره در ابتدا قاب روی لولا را با استفاده از ابزار خارج می‌کنند. این ابزار میتواند آچار آلن و یا پیچ گوشتی باشد.
  • برای رگلاژ پنجره‌های معمولی پس از برداشتن قاب روی لولا، پیچ‌های عمودی و افقی روی لولاها باید به سمت چپ و راست پیچانده شوند تا لولا در جای مناسب قرار بگیرد. اما در پنجره دوجداره کشویی پس از برداشتن قاب روی لولا، پیچ‌های عمودی بارها به سمت بالا و پایین حرکت داده می‌شوند تا لولای پنجره در جای مناسب قرار بگیرد.
  • در برخی مواقع هم نیازی به رگلاژ لولاها نبوده و تنها با کمی روغن کاری میتوان به باز و بسته شدن راحت لنگه‌های پنجره دوجداره کمک کرد. بهترین زمان برای هم موقع نصب پنجره است. با این حال میتوان پیش از شروع فصل سرما و یا در زمان خارج شدن پنجره از تنظیمات اولیه، مجددا به انجام آن پرداخته و پنجره را به حالت درست برگرداند. نگهداری صحیح و روغن کاری به موقع پنجره میتوانند سبب افزایش طول عمر و کارایی آن شود.

جمع بندی، تنظیمی است که احتمالا شما نیز در زندگی روزمره تا به حال برای افزایش کارایی پنجره های خود به آن نیاز پیدا کردید. رگلاژ در تعریفی ساده به معنای تنظیم دقیق لولاها، و شیشه پنجره می باشد. این عمل که در حقیقت عایق بندی پنجره را کامل تر می کند، تاثیر بسزایی نیز در جلوگیری ازخروج هوای خانه و کاهش اتلاف انرژی در سرمای زمستان و گرمای تابستان دارد.

همچنین رگلاژ صحیح پنجره های دوجداره یکی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از ورود گرد و غبار و صدا به داخل خانه می باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری درباره رگلاژ پنجره های دوجداره هستید، با ما در این مقاله از همراه باشید.

 مزایا و اهمیت رگلاژ پنجره های دوجداره

رگلاژ پنجره های دوجداره کارکرد پنجره های شمارا بالاتر می برد و باعث می شود پنجره های شما مدت طولانی تری بهترین عملکرد را داشته باشند و به عنوان عایق کارکرد بالاتری را برای شما ایجاد کنند. قبل از خرید، به قیمت‌ها و عوامل مختلفی که بر قیمت پنجره دوجداره هوم لند تأثیر می‌گذارند، توجه کنید و گزینه مناسبی را برای خانه خود انتخاب کنید.

همانطور که می دانید ورود صداهای ناهنجار به داخل محیط، مخصوصا در خانه و مکان هایی که کنار اتوبان ها، مدارس، پارک های بازی بنا می شوند بسیار ناخوشایند است و باعث ایجاد ناآرامی و عدم آرامش می شود. رگلاژ می تواند از ورود صداهای محیط به داخل جلوگیری نماید و این یکی دیگر از دلایل اهمیت رگلاژ پنجره دوجداره می باشد.

رگلاژ صحیح پنجره همچنین باعث ایجاد سهولت در باز و بسته کردن درب پنجره می شود.  این رگلاژها بسیاری از صداهای لولاهای پنجره که در زمان بازکردن پنجره ایجاد می شوند را به حداقل می رساند.

مشکلات مهم رگلاژ نکردن پنجره های دوجداره

بی توجهی به تنظیم صحیح و رگلاژ کردن یراق آلات و مشکلات متعددی را به همراه می آورد که با گذشت زمان و عدم رسیدگی و تعمیر، این موارد تشدید نیز خواهد شد.

  •    کارایی کمتر پنجره برای جلوگیری از ورود صدا
  • اتلاف انرژی در زمستان به دلیل ورود هوای سرد و خروج هوای خنک از منزل در تابستان
  •   سخت باز و بسته شدن در و فشار به اهرم ها
  •   عدم حرکت روان دستگیره
  • افتادگی لنگه بازشوی درب
  •  ایجاد سر و صدا در هنگام بازکردن

 نکات مهم در رگلاژ پنجره های دوجداره

در پنجره های دوجداره سه قسمت قابل رگلاژ می باشد:

  •  شیشه پنجره
  •  یراق آلات
  •  لنگه های بازشو

هرگز خود اقدام به رگلاژ پنجرتان نکنید. این کار نیازمند به یک نیروی ماهر و باتجربه می باشد تا با شناخت کامل از قطعات و یراق آلات بتواند به بهترین شکل اقدام به نصب نماید.

در صورت اهمیت ندادن به این مسئله کمتر از یک ماه مجبور به تنظیم دوباره پنجره می شوید. برای کارکرد بهتر هر چند مدت یکبار قطعات لولا های پنجره را روغن کاری کنید تا بازشدن درب پنجره راحت تر صورت گیرد.برای افزایش عمر لاستیک های پنجره آن ها را با پارچه ای مرطوب گردگیری نمایید. هر ماه قطعات پنجره را چک کنید و از محکم بودن پیچ ها و عملکرد درست یراق آلات مطمئن شوید.

زمان مناسب برای رگلاژ پنجره دوجداره

در تولید پنجره های دوجداره نباید فاصله ای میان لنگه بازشوی در و قاب باقی بماند که معمولا این اتفاق نمی افتد. به همین خاطر پس از نصب پنجره باید با کمک از یک تعمیر کار رگلاژ پنجره را انجام داد تا پنجره کاملا در محل خود تنظیم شود.

رگلاژ هنگام نصب پنجره

نصاب پنجره پس از نصب آن، خود اقدام به بازرسی فاصله بین قاب بازشو و ثابت برای ورود و خروج هوا می کند. همچنین موارد دیگری که به تنظیم آن ها می پردازد عبارتند از:

  • لولاهای بازشوی پنجره
  • نبود فاصله بین قاب پنجره و دیوار
  • فیکس بودن شیشه پنجره در قاب

اگر پس از نصب پنجره باز هم فاصله ای میان پنجره و دیوار باقی ماند باید با استفاده از فوم و چسب مخصوص درزگیری شود.

پس از نصب پنجره

بعد از نصب پنجره و گذشت چند ماه، هنگامی که شما متوجه شل شدن و خراب شدن لاستیک های جداره پنجره می شوید، باید اقدام به رگلاژ دوباره آن نمایید. زیرا این امر باعث ورود و خروج هوا و همچنین ورود آب به داخل خانه هنگام بارش و شست و شو می شود. شما باید سریعا اقدام به رگلاژ پنجره نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا