عمومیگزارشگر کسب و کار

جریمه چراغ قرمز دبی

اخیراً قانون جدیدی تصویب شد که در آن بی‌احتیاطی در رانندگی جزو تخلفات رانندگی شدید در دبی محسوب می‌شود و رانندگان بی‌احتیاط باید ۵۰ هزار درهم بپردازند. این تخلف شامل مواردی می‌شود که رانندگی با بی‌احتیاطی یا به شکلی که جان و مال افراد را به خطر بیندازد انجام شود. این جریمه همچنین شامل عبور از چراغ قرمز نیز می‌شود. برای مسابقه دادن در خیابان جریمه‌ی سنگین‌تر ۱۰۰ هزار درهمی در نظر گرفته شده است.

پلیس دبی می‌گوید که اصلاحات قانون رانندگی با هدف ایجاد ایمنی جاده‌ها و حفظ جان و اموال افراد انجام شده است. این نیروی پلیس هم‌اکنون این قانون را اجرایی کرده و در ماه گذشته در حداقل دو مورد جریمه‌ی ۵۰ هزار درهمی صادر کرده است. در مورد اول راننده‌ای به دلیل عدم رعایت فاصله با خودرو جلویی و سبقت خطرناک از خودرو دیگر دستگیر شد و چند روز بعد در مورد دوم یک موتورسوار به دلیل انجام حرکات نمایشی در بزرگراهی در دبی دستگیر شد.

۵۰ هزار درهم ناقابل: جریمه رد شدن از چراغ قرمز در دبی!
توسط تیم تحریریه کارا پلاس / 19/05/1402 / اخبار دبی قوانین رانندگی در دبی / 0 نظر / 0 دوست دارد
به گفته پلیس دبی، روزانه ۸۷ خودرو یا تقریباً ۴ خودرو در هر ساعت به درستی پشت چراغ قرمز توقف نمی‌کنند. پس از اصلاحات قانون راهنمایی و رانندگی در دبی، جریمه رد شدن از چراغ قرمز (از ۶ ژوئیه) به ۵۰۰۰۰ درهم افزایش یافته است. همچنین خودروهای توقیفی که در مسابقات جاده‌ای غیرقانونی شرکت کرده‌اند جریمه سنگین‌تری معادل ۱۰۰۰۰۰ درهم باید پرداخت کنند.

به گفته پلیس دبی، در سال گذشته تعداد ۳۱۷۸۳ مورد رد شدن از چراغ قرمز ثبت شده است. این بدان معناست که روزانه ۸۷ خودرو یا تقریباً ۴ خودرو در هر ساعت پشت چراغ قرمز نمی‌ایستند، یا به جای کم کردن سرعت هنگام زرد شدن چراغ قرمز، سرعت خود را بیشتر می‌کنند تا پشت چراغ قرمز نمانند.

تنها در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲، رد شدن از چراغ قرمز به ۵۰ تصادف و کشته شدن ۴ نفر و مجروح شدن ۶۴ نفر دیگر در جاده منجر شد.

سرهنگ جمعه سالم بن سویدان، معاون اداره ترافیک پلیس دبی، گفت که متخلفان ۱۲ امتیاز سیاه دریافت کردند و ۱۰۰۰ درهم جریمه شده‌اند. همچنین خودرو آنها به مدت یک ماه توقیف شد و آنها مجبور شدند ۳۰۰۰ درهم دیگر نیز برای آزادسازی خودرو خود بپردازند.

اصلاح قانون ترافیکی دبی
در حال حاضر، پس از اصلاحات قانون راهنمایی و رانندگی در دبی، هزینه آزادسازی (از ۶ ژوئیه) به ۵۰۰۰۰ درهم افزایش پیدا کرده است. همچنین خودروهای توقیفی که در مسابقات جاده‌ای غیرقانونی شرکت کرده‌اند جریمه سنگین‌تری معادل ۱۰۰۰۰۰ درهم باید پرداخت کنند.

اصلاحات دیگری در قانون راهنمایی و رانندگی وجود دارد، اما قوانین مربوط به رد شدن از چراغ قرمز توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و هر ساله یکی از جرایم اصلی راهنمایی و رانندگی دبی بوده است.

بر اساس گزارش RoadSafety امارات متحده عربی، سالانه بیش از ۷ درصد از تصادفات جاده‌ای در این کشور که منجر به جراحات شدید یا مرگ می‌شود، به دلیل رد شدن از چراغ قرمز است.

RoadSafety با اشاره به اینکه این کار به راحتی قابل پیشگیری است، افزود: انتظار چند ثانیه یا چند دقیقه‌ای پشت چراغ قرمز بهتر از ارتکاب یک تخلف جدی است که می‌تواند منجر به تصادف مرگباری شود.

سرلشکر سیف المزروعی، مدیر اداره ترافیک پلیس دبی، به طور مداوم به رانندگان یادآوری می‌کند که هنگام رانندگی به سمت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، مراقب باشند تا از تصادف جلوگیری شود. وی یکی از دلایل رد شدن از چراغ قرمز را عدم توجه یا حواس پرتی هنگام رانندگی عنوان کرد.

دلیل رد شدن از چراغ قرمز چیست؟

توماس ادلمن، بنیان‌گذار و مدیر عامل RoadSafetyUAE نیز به خلیج تایمز گفت: «بیشتر تخلفات رد شدن از چراغ قرمز به حواس پرتی رانندگان مرتبط است. رانندگان باید به آنچه در اطراف آنها اتفاق می‌افتد توجه داشته باشند. یک چراغ قرمز را نباید در نتیجه حواس پرتی نادیده گرفت.»

او توصیه‌های زیر را برای رانندگان ارائه کرد:

  • تغییر رنگ احتمالی را هنگام نزدیک شدن به چراغ‌های راهنما پیش بینی کنید
  • با نزدیک شدن تایمر به رنگ زرد، مطمئن شوید که قبل از قرمز شدن چراغ با خیال راحت توقف کرده‌اید
  • خودروهای جلویی ممکن است از چراغ قرمز رد شوند و تخلف کنند؛ بنابراین همواره مراقب آن‌ها باشید تا از رد کردن چراغ زرد یا قرمز جلوگیری کنید
  • مناطقی که چراغ‌های راهنما در آنها وجود دارند «نقاط داغ» هستند و نیاز به توجه کامل دارند. مطمئن شوید که در حین رانندگی تمرکز کامل داشته باشید و حواستان پرت نشود

چند نکته اضافی دیگر:

  • وقتی به چراغ زرد نزدیک می‌شوید، قبل از اینکه چراغ قرمز شود، برای عبور سرعت نگیرید
  • با حس پیش بینی رانندگی کنید و برای تغییر رنگ احتمالی چراغ برنامه ریزی کنید
  • در شرایط ترافیکی متراکم، با ترافیک حرکت کنید، اما مراقب رنگ چراغ نیز باشید
  • عابران پیاده نیز نباید از چراغ قرمز گذرگاه‌های عابر پیاده رد شوند

شرایط کرایه شورلت تراکس در دبی

برای اجاره شورلت تراکس در دبی، مدل ۲۰۲۲ آن در سعادت رنت موجود است و کافی است با ارسال مدارک و ثبت درخواست خود در سایت، هماهنگی‌های لازم برای دریافت این خودرو با راننده یا بدون راننده در تاریخ شروع سفر خود را انجام دهید. برای اجاره شورلت تراکس بدون راننده نیاز به ارائه مدارکی دارید که در ادامه به‌تفصیل توضیح داده شده‌اند؛ اما برای کرایه این ماشین با راننده تشریفاتی نیازی به ارائه مدارک ندارید و تمامی خسارات احتمالی برعهده راننده خواهد بود. محدودیت کیلومتری در اجاره تراکس بدون راننده ۲۵۰ کیلومتر/ روزانه است.

مشخصات تراکس برای اجاره در دبی

این شورلت آمریکائی با مصرف ۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰۰ کیلومتر، نسبتاً پر مصرف تلقی می‌شود؛ اما کیفیت و راحتی اتاق آن، قیمت پائین‌تر نسبت به همتایان خود و اصالت آمریکائی‌اش، اجاره تراکس در دبی را برای بعضی افراد مطلوب می‌کند.

شورلت تراکس ۲۰۲۰ که در شعبه دبی سعادت رنت موجود است، مشخصات زیر را دارد:

  • مصرف سوخت ۹ لیتر در شهر و ۷ لیتر در جاده
  • حجم باک: ۵۵ لیتر
  • بیشترین سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • شتاب: ۸.۶ تا ۹ ثانیه

اجاره شورلت تراکس در دبی با راننده

  1. برای کرایه این کراس اور آمریکائی، با راننده، کافی است برنامه سفر خود را در اختیار پشتیبانی ۲۴ ساعته سعادت رنت قرار دهید تا در روز آغاز سفر، خودرو و راننده در محل موردنظر در خدمت شما باشند.
  2. در صورت اجاره شورلت تراکس در دبی با حضور راننده، مسئولیت و تعهدی بر عهده شما نیست، اما فراموش نکنید که خودرو و راننده، در ازای مبلغ پرداخت شده، حداقل ۵ ساعت در اختیار شما هستند و در صورت طولانی‌شدن سفر، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.
  3. رزرو اجاره ماشین کراس اوور در دبی با راننده در دبی از طریق تماس تلفنی یا واتس‌اپ از ساعت ۹ الی ۲۳ انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که بهتر است رزرو خود را از چند روز قبل نهایی کنید تا هماهنگی‌های لازم راحت‌تر انجام شود.
  4. باتوجه‌به قوانین امارات ارائه خدمات اجاره ماشین به افراد زیر ۱۹ سال ممنوع است.
  5. سرویس‌های خارج از دبی شامل هزینه خروج از شهر می‌شوند که به مبلغ قیمت اجاره ذکر شده اضافه می‌گردد.
  6. تمام رانندگان سرویس تشریفات سعادت رنت به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط هستند.
  7. حداقل زمان اجاره شورلت تراکس با راننده در دبی، ۵ ساعت در اختیار است.
دکمه بازگشت به بالا