اقتصادیعمومیگزارشگر کسب و کار

جلسه فیزیوتراپی چگونه پیش می‌رود؟

جنبه های اصلی نقش فیزیوتراپی در کنترل کمردرد

مشاوره و فعالیت زودهنگام:

فیزیوتراپی شیراز: شواهد قابل توجهی وجود دارد که ثابت می کند تشویق حرکت زودهنگام در صورت کمردرد یکی از مهمترین جنبه های درمان در این شرایط است.

تحرک یا فیزیوتراپی دستی:

این امر بیشتر موجب کاهش درد در ناحیه موردنظر می شود. و تنها هدف ایجاد حس آرامش بخشی و کاهش درد در فرد است.

تمرینات تثبیت کننده خاص:

بهترین فیزیوتراپی شیراز: در این جنبه از فیزیوتراپی، استرس بر تقویت قدرت و ثبات عضلانی است که به دلیل کمردرد ضعیف شده اند.

تمرینات و کشش های عمومی:

مجموعه ای از تمرینات و کشش ها با ساختار مناسب معمولاً در شرایط فردی بیمار و علت کمردرد او انجام می شود که مدت زمان فیزیوتراپی کمر بسته به وضعیت افراد متغیر می باشد.

مشاوره ارگونومی:

فیزیوتراپی در منزل شیراز: از آنجا که خطرات مربوط به کار بیش از 65٪ از مشکلات کمر را تشکیل می دهد، فیزیوتراپیست ها همچنین بر تهیه دستگاه ارگونومیک دقیق تمرکز می کنند و معمولا با راهکارهایی از قبیل: روش های موثر در درمان کمر درد، بیمار را در این زمینه آگاه می کنند.

دستورالعمل های وضعیتی:

این بخش بیشتر راهکارهایی موثر در مورد نوع و نحوه صحیح نشستن و برخاستن و به طور کلی عادات درست حفظ ستون فقرات را به بیمار آموزش می دهد.

دستورالعمل های وضعیتی:

پیشنهاد می کنیم از پست دیدن کنید.

انواع روش های درمانی فیزیکی فیزیوتراپی

در اصل دو نوع روش درمانی فیزیکی در ایجاد درمان کمردرد نقش دارد که شامل:

انواع روش های درمانی فیزیکی فیزیوتراپی

فیزیوتراپی فعال

فیزیوتراپی فعال برای توانبخشی به ستون فقرات بسیار مهم است. برای به دست آوردن نتایج موثر، یک برنامه تمرینی پشت کمر باید شامل موارد زیر باشد:

کشش برای ورزش کمر درد، که شامل کشش های همسترینگ ساده است

تقویت برای ورزش کمردرد، شامل 15-20 دقیقه تثبیت پویای کمر یا سایر تمرینات تجویز شده است.

تهویه هوازی با تأثیر کم

فیزیوتراپی منفعل

در مواردی که ورزش بیش از حد دردناک است یا غیر ممکن است، درمانگر ممکن است درمان های غیرفعال را در نظر بگیرد، از جمله:

بسته های گرما یا یخ

واحدهای TENS

یونوفورز

سونوگرافی

تمرینات خاص

یک سری تمرینات کششی، وزنه برداری و متفرقه وجود دارد که به تسکین درد کمر کمک می کند. موارد اصلی در میان این موارد عبارتند از:

پمپ های مچ پا

سرسره های پاشنه پا

اسکوات دیواری

کشش تک زانو

کشش لگن

تمرینات تثبیت کننده کمر

فیزیوتراپی منفعل

فیزیوتراپی کمر و ستون فقرات

فیزیوتراپی ستون فقرات و کمر، اصطلاحی کاملاً گسترده است. فیزیوتراپیست ها در بسیاری از جنبه های مختلف ستون فقرات آموزش دیده اند. از توانبخشی بیماران آسیب دیده نخاع یا بیماری سیستمیک ستون فقرات (مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان) گرفته تا درمان بیماری هایی مانند کمردرد و گردن درد. فیزیوتراپیست ها علاقه خاصی به شرایط اسکلتی عصبی عضلانی دارند.

این بدان معناست که پزشکان، بیماران مبتلا به تحریکات عصبی ارجاع شده از ستون فقرات، آسیب های عضلانی و درد در تمام مفاصل از جمله ستون فقرات را درمان بسته به مدت زمان فیزیوتراپی کمر درمان می کنند.

برخی از شایع ترین دردهای تحت درمان فیزیوتراپی ستون فقرات مربوط به کمردرد و گردن درد است. کمردرد یکی از دلایل عمده اختلالات عملکردی و محدودیت های فعالیت در سراسر جهان است. همچنین نشان داده شده است که باعث افزایش روزهای مرخصی توسط کارمندان در سراسر جهان می شود.

فیزیوتراپی کمر و ستون فقرات

ارتباط فیزیوتراپی ستون فقرات با کمردرد و گردن

هدف از فیزیوتراپی کمک به بازیابی الگوی حرکتی طبیعی ستون فقرات برای کمک به درد و پیشگیری از آن است. پزشکان این کار را از طریق تحرکات مفصلی، تکنیک های بافت نرم و همچنین آموزش حرکت بهتر از طریق تحرک، انعطاف پذیری و تقویت تمرینات انجام می دهند.

آموزش وضعیت برای سلامتی ستون فقرات بسیار مهم است، به خصوص اگر تمام روز پشت میز ننشینید. فیزیوتراپی شامل اصلاح ارگونومی یا وضعیت کار یا میز شما می باشد. تحقیقات نشان داده است که ورزش بهترین روش برای درمان و بهبود درد کمر به ویژه است.

هر نوع ورزشی خوب است، به شرطی که در این کار زیاده روی نکنید. یک فیزیوتراپیست می تواند مناسب ترین تمرینات برای شما و همچنین نحوه پیشرفت آن را به شما مشاوره دهد. ورزش هایی مانند پیلاتس، یوگا یا پیاده روی ساده می توانند به کم شدن درد کمک کنند.

گاهی اوقات، برای درد گردن و کمر مداخله جراحی لازم است. این بیشتر در موارد شدید، مانند عصب در حال فشرده شدن و از دست دادن قدرت در امتداد ماهیچه هایی است که آن عصب را تأمین می کند استفاده می شود.

چندین روش جراحی وجود دارد

چندین روش جراحی وجود دارد، اما این روزها فیزیوتراپی به عنوان محافظه کارانه ترین روش قبل از جراحی توصیه می شود. اگر آخرین گزینه جراحی باشد، فیزیوتراپی اغلب به صورت توانبخشی قبل از جراحی توصیه می شود که معمولا مدت زمان فیزیوتراپی کمر بسته به فرد متفاوت می باشد.

این به این معنی است که تمریناتی برای کمک به تقویت عضلات اطراف قبل از جراحی توصیه شده است، که نشان داده شده است منجر به بهبود سریعتر بعد از جراحی میشود بدنبال جراحی، فیزیوتراپی نیز ممکن است برای ادامه تقویت، اصلاح وضعیت، مدیریت درد و توانبخشی کنترل حرکت توصیه شود.

اگر درد کمر و گردن دارید، قطعاً فیزیوتراپی لمبرتی می تواند به شما کمک کند. در زیر چند تمرین وجود دارد که می توانید در صورت داشتن یا ممانعت از کمردرد و یا درد گردن شروع کنید.

چندین روش جراحی وجود دارد

موارد موثر در مدت زمان فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی در همیلتون برای ناحیه کمر

اگرچه مردم اغلب از فتق دیسک به عنوان دیسک لغزنده یاد می کنند، اما دیسک در واقع از جای خود خارج نمی شود. بلکه اصطلاح فتق بدان معنی است که مواد موجود در مرکز دیسک از فضای طبیعی خود خارج شده اند. این وضعیت عمدتا افراد 30 تا 40 ساله را درگیر می کند. این امر  به شما کمک می کند تا موارد زیر را درک کنید:

فیزیوتراپی در همیلتون برای ناحیه کمر

چگونه مشکل ایجاد می شود؟

پزشکان چگونه این بیماری را تشخیص می دهند؟

چه گزینه های درمانی در دسترس هستند؟

آناتومی

ستون فقرات انسان توسط 24 استخوان نخاعی تشکیل می شود که مهره ها نامیده می شوند. مهره ها روی هم قرار گرفته و ستون فقرات را تشکیل می دهند. ستون فقرات شکل بدن را به خود می گیرد. این تکیه گاه اصلی ایستاده بدن است. قسمت ستون فقرات در ناحیه کمر به ستون فقرات کمری معروف است .

مهره ها

در مجموع 5 مهره اصلی در ستون فقرات وجود دارد که در بیشتر موارد متخصصان فیزیوتراپی از آن برای بررسی کمردرد افراد استفاده می کنند.کمترین مهره کمر، L5 ، به قسمت بالای استخوان خاجی متصل می شود، یک استخوان مثلثی شکل در قاعده ستون فقرات که بین دو استخوان لگن قرار می گیرد. بعضی از افراد مهره کمری اضافی یا ششم دارند. این شرایط معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

مهره ها

آناتومی ستون فقرات کمر

برای بررسی آناتومی ستون فقرات معمولا بین هر دو مهره دیسک های مهره وجود دارد، که این نوع دیسک های مهره از بخش هایی تحت عنوان بافت های همبند تشکیل شده است.

این ماده موثر موجب حفظ و تشکیل سلول های طبیعی در بدن می شود و به دلیل کلاژن فراوانی که در این گونه بافت ها وجود دارد تا حد زیادی می تواند از ایجاد کمردرد جلوگیری کند. یک سری حلقه های رباط قوی اطراف آن را گرفته است.

رباط ها بافت های همبندی هستند که استخوان ها را به استخوان های دیگر متصل می کنند. دیسک های سالم مانند کمک فنر برای بالشتک کردن ستون فقرات عمل می کنند. آنها از ستون فقرات در برابر نیروی جاذبه روزانه محافظت می کنند.

آنها همچنین از آن در هنگام فعالیت های سنگین که به ستون فقرات نیرو می دهد، مانند پریدن، دویدن و بلند کردن، محافظت می کنند، اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد نیازمند مدت زمان فیزیوتراپی کمر می باشد.

فتق

فتق زمانی رخ می دهد که هسته در مرکز دیسک از فضای طبیعی خود خارج شود. هسته به آنولوس فشار می آورد و باعث برآمدگی دیسک به سمت خارج می شود.

گاهی اوقات هسته از طریق حلقه، کاملاً فتق می شود و از دیسک خارج می شود.  اگرچه فعالیت های روزمره ممکن است باعث فشار هسته بر روی حلقه شود، اما بدن به طور معمول قادر به تحمل این فشار است.

با این حال، با افزایش سن،  آنولوس تمایل به ترک خوردن و پاره شدن دارد. این روند به عنوان انحطاط شناخته می شود. با گذشت زمان، آنولوس ضعیف می شود و ممکن است هسته از طریق حلقه آسیب دیده شروع به فتق (فشرده شدن) کند. در ابتدا، فشار آنالوس را به سمت خارج بیرون می آورد.

در نهایت، هسته ممکن است از طریق حلقه خارجی دیسک به طور کامل فتق شود. خم شدن، پیچ خوردن و بلند شدن شدید، می تواند فشار غیرطبیعی را به هسته دیسک وارد کند.

اگر به اندازه کافی زیاد باشد، این فشار افزایش یافته می تواند باعث آسیب به حلقه شود و منجر به فتق شود. دیسک کمر همچنین می تواند در طی یک آسیب حاد (ناگهانی) فتق شود.

بلند شدن خمیده می تواند باعث فتق دیسک شود

بلند شدن خمیده می تواند باعث فتق دیسک شود. یک دیسک همچنین می تواند در اثر برخورد شدید با ستون فقرات، مانند سقوط از نردبان و نشستن در حالت نشسته، فتق شود. فتق باعث ایجاد درد از بخش های مختلف بدن می شود.

این می تواند باعث درد مکانیکی شود. این دردی است که از قسمت هایی از ستون فقرات ایجاد می شود که در هنگام فعالیت حرکت می کند، مانند دیسک ها و رباط ها. درد ناشی از التهاب هنگامی رخ می دهد که هسته از طریق حلقه فشرده شود. هسته به طور معمول با منبع خون بدن تماس نمی گیرد.

با این حال، پارگی در آنولوس هسته را در معرض تماس با این منبع خون قرار می دهد. هنگامی که هسته به سمت حلقوی پاره شده فتق می شود، هسته و خونرسانی به هم می رسند و باعث واکنش مواد شیمیایی داخل هسته می شوند.

این باعث التهاب و درد می شود. فتق دیسک همچنین ممکن است به عصب نخاعی فشار وارد کند. فشار بر روی عصب تحریک شده یا آسیب دیده می تواند دردی ایجاد کند که در امتداد عصب تابش می کند. به این درد نوروژنیک می گویند، که این امر نیازمند جلسات و مدت زمان طولانی فیزیوتراپی برای  کمر می باشد تا درد برطرف شود.

تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات

بسیاری از موارد فتق دیسک کمر به دلیل تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات است. تغییراتی که در نهایت منجر به فتق دیسک می شوند به تدریج علائم ایجاد می کنند.

در ابتدای شکایات ممکن است این امر فقط درد کسل کننده ای باشد که در ناحیه کمر متمرکز است، دردی که در طی چند سال اتفاق می افتد و می رود. پزشکان فکر می کنند که این عمدتاً از پارگی های کوچک در قسمت حلقه است. ترک های بیشتر در آنولوس ممکن است درد را در باسن یا اندام تحتانی گسترش دهد.

تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات

وقتی دیسک به طور کامل از طریق حلق فتق می شود، به طور کلی علائم فوری ایجاد می کند، همراه با درد شدید که از یک مفصل ران شروع می شود و بخشی یا کل پا را به پایین شلیک می کند.

به طور معمول، بیماران دیگر کمردرد معمول خود را احساس نمی کنند، فقط درد پا دارند. این احتمالاً به این دلیل است که هنگامی که هسته به طور کامل از بین می رود، فشار دردناک روی آنولوس آزاد می شود

دکمه بازگشت به بالا