عمومیگزارشگر کسب و کار

جلوبندی سازی چیست؟

جلوبندی خودرو چیست ؟

بخش مهمی از خودرو می باشد.که مراکزی برای تعمیر آن به صورت تخصصی وجود دارد و افرادی که در این  مراکز جلوبندی سازی کار می کنند دارای مهارت بالایی هستند چون که جلوبندی خودرو از مهمترین بخش های خودرو است  در کنترل ماشین نقش اصلی را دارد. جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیر خودرو گفته می شود.که وظیفه جلوبندی خودرو این است که باعث راحتی در رانندگی و تعلیق خودرو در هنگام حرکت خودرو می شود.و باعث می شود خودرو از جاهای ناهموار شود.سیستم تعلیق در خودرو با سیستم جلوبندی یکسری تفاوت هایی دارد.

سیستم تعلیق شامل کمک فنر و چرخ های عقب خودرو می باشد.اما جلوبندی فقط شامل قسمت جلوی خودرو می شود مانند فرمان و میل فرمان. چرخ های جلو باعث هدایت خودرو به طرفین می شود.سیستم تعلیق در جلو خودرو مهم تر از عقب خودرو می باشد.

اجزای سیستم جلو بندی خودرو

همانطور مطالعه کردید وظیفه اصلی این سیستم خنثی کردن ضربات ناشی از ناهمواری های سطح جاده می باشد. به این منظور از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اجزای سیستم جلو بندی شامل موارد زیر می باشد:

  1. فنرها
  2. کمک فنر ها
  3. بوش و سیبک

فنر ها

اصلی ترین و مهم ترین بخش جلو بندی ها فنر ها هستند. زیرا تنها جسم شناخته شده که می تواند ضربات را خنثی کنند در حال حاضر فنر ها هستند. قدرت ارتعاش پذیری آن ها بسیار بالا بوده و در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام در بخشی استفاده می شود و وظیفه خود را اجرا می کند. انواع فنر ها عبارت اند از:

  • فنر های لول: شایع ترین و پر کاربرد ترین نوع فنر ها می باشد. این فنرها از پیچیدن یک میله با مقطع دایره‌ای شکل به دور یک استوانه تشکیل می‌شوند.
  • فنر های تخت: فنر‌های تخت به صورت ورقه هایی با قطر زیاد یا همان شمش‌های فلزی انعطاف‌پذیر ساخته شده و تعدادی از این فنر‌ها در اندازه‌های مختلف بر روی هم قرار می‌گیرند. از فنر‌های تخت معمولا در تعلیق چرخ‌های عقب استفاده می‌شود.
  • فنر های پیچشی: در این نوع فنر‌ها از ویژگی پیچش و گشتاور پیچشی استفاده می‌شود. این فنرها از یک میله با خاصیت پیچش و انعطاف ساخته می شوند.

کمک فنر ها

همانطور که اشاره شد وظیفه اصلی جلو بندی ساز حرفه ای غرب تهران خودرو خنثی کردن ارتعاشات می باشد. ارتعاش ها و ناهمواری های اصلی توسط فنر ها خنثی می شود. اما تکلیف ناهمواری های کوچک تر و مو جود در جاده های چه می شود؟ برای خنثی کردن این دسته از ارتعاشات از کمک فنر های استفاده می شود که خاصیت فنری بیشتری دارند و ارتعاشات و ناهمواری های کوچک تر را به راحتی خنثی می کند.

بوش ها و سیبک ها

در سیستم جلوبندی نیاز است تا از اتصالات بسیار محکم و مقاوم استفاده کرد، زیرا این سیستم به طور مستقیم با ضربات وارده از مسیر حرکت سر و کار دارد. گاهی دراین سیستم نیاز است که یک اتصال، علاوه بر استحکام کافی امکان حرکت چرخشی را نیز داشته باشد. به همین منظور از اتصالی بنام سیبک (گوی و کاسه) استفاده می‌شود. سیبک یک گوی فلزیمی باشد که به آن یک بازو متصل می شود، این گوی فلزی در درون یک محفظه فولادی که اطراف آن با لاستیک پوشانده شده حرکت دورانی دارد. از سیبک‌ها (اتصال گوی و کاسه) در اتصال طبق‌ها به چرخ یا اتصال بازوی فرمان به چرخ استفاده می‌شود (سیبک برای اتصال چرخ به شاسی با قابلیت فرماندهی به کار می‌رود).

بازار کار جلوبندی سازی خودرو

با توجه به این که جلوبندی اهمیت زیادی در عملکرد خودرو دارد، دارندگان خودروها توجه خاصی به جلوبندی دارند و برای بهبود عملکرد وسیله خود، اقدام به تعمیر و رفع مشکلات پیش آمده می کنند که برای بررسی این مشکلات به متخصص نیاز می باشد. بنابراین، بدیهی است که جلوبندی سازی خودرو از بازار کار خوبی برخوردار است.

درآمد جلوبندی سازی چقدر است؟

لازم به ذکر است که به طور کلی شغل های مربوط به خودرو، از بازار کار و درآمد خوبی برخوردار هستند و نه تنها هیچ وقت از رونق نمی افتند، بلکه با گذر زمان و بیشتر شدن تعداد خودروهای در دسترس مردم، این مشاغل از بازار خوبی برخوردارند و به تبع آن درآمد قابل توجهی هم دارند.

یکی از شاخه های پردرآمد مربوط به خودرو، جلوبندی سازی خودرو می باشد. به جرأت می توان گفت که این حرفه علاوه بر برخورداری از بازار کار رضایت بخش، از درآمد خوبی هم برخوردار است. البته، بدیهی است که میزان درآمد افراد در هر حرفه ای که باشند به دانش و مهارت آن‌ها بستگی دارد، جلوبندی سازی خودرو نیز از این مورد مستثنی نیست و هرچقدر که شما تخصص و مهارت داشته باشید به همان میزان می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و در پی آن درآمد بالایی داشته باشید.

چگونه مهارت لازم جلوبندی سازی را بدست آوریم؟

برای اینکه به یک تعمیرکار متخصص جلوبندی سازی خودرو تبدیل شوید، از دو روش می‌توانید اقدام کنید.

روش اول: استخدام در یک مغازه تعمیرات و جلوبندی سازی خودرو به عنوان کارآموز و شاگرد می‌باشد که این روش پیشنهاد نمی شود زیرا بسیار زمان بر است و برای افرادی که می‌خواهند سریع وارد بازار کار شوند، مناسب نیست.

روش دوم: شرکت در دوره های آموزش فنی حرفه ای است، که در مدت زمان کوتاهی می‌توان مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کرد.

سرمایه لازم برای ورود به حرفه جلوبندی سازی خودرو

در صورتی که تمایل به راه اندازی تعمیرگاهی را دارید، نیاز به مقدار قابل توجهی سرمایه جهت اجاره مغازه و تهیه لوازم است. اما اگر به فکر استخدام در شرکت های خودرو سازی یا مغازه های جلوبندی سازی هستید، به سرمایه آنچنانی نیاز ندارید.

جهت شرکت در دوره آموزش جلوبندی سازی خودرو نیاز به چه پیش زمینه ای داریم؟

کارآموزان احتیاج به هیچ مهارت یا پیش نیازی برای شرکت در دوره جلوبندی سازی خودرو ندارند، چرا که در این دوره ها تمامی مطالب مورد نیاز، از صفر تا صد، بی هیچ کم و کسری بیان خواهد شد. این مورد نیز یکی از مزیت‌های بزرگ شرکت در این دوره به حساب می آید.

جلوبندی سازی خودرو مناسب چه افرادی است؟

با توجه به اینکه خدمات خودرو استارلوکس جزء شغل‌های پر درآمد است و از بازار کار خوبی نیز برخوردار می باشد و برای موفقیت و پیشرفت در این شغل لازم است، استعداد و اراده کافی داشته باشید. همچنین توانایی بالا در حل مسئله، می تواند از دیگر معیارهای لازم برای این شغل باشد. خصوصیت دیگری که برای موفقیت در این حرفه باید داشته باشید، مهارت برقراری ارتباط با افراد مختلف می‌باشد که در این حرفه بسیار مهم و ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا